نسخه چاپی

خرید لوازم لوكس با ارز مرجع‌ دارو حقیقت محض است

مسئول سابق كمیته سلامت مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: خرید لوازم لوكس با ارز مرجع‌ دارو حقیقت محض است.

به گزارش سرّنیوز علی باغبانیان در گفت‌وگو با تسنیم در اصفهان اظهار داشت: علی رغم تمام تکذیب مسئولان بانک مرکزی در ارتباط با اینکه ما به دارو ارزی اختصاص ندادیم اما خرید قلاده سگ و ماشین های لوکس با ارز مرجع دارو یک حقیقت غیرقابل کتمان است.
وی بیان داشت :باتوجه به حذف ارز مرجع دارو قیمت دارو بدون شک یک سوم تا یک پنجم افزایش می یابد و جز نارضایتی بیماران و نبود دارو در سطح داروخانه ها چیزی دیگری قابل لمس نیست.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران متاسفانه بیماران افزایش قیمت دارو را از چشم پزشکان و داروسازان می بینند، ادامه داد: در زمان حاضر خیلی از داروها در سطح بازار قاب دستیابی نیست و باوجودی که برخی از مسئولان اعتقادی به داروهای خارجی ندارند اما برای برخی از بیماران از جمله روحی و روانی نیاز جدی به تهیه و تامین داروهای خارجی وجود دارد.
باغبانیان گفت: در شرایط موجود در ماه 15 داروخانه به تعطیلی کشیده می شوند یعنی هر دو روز یک داروخانه از لیست داروخانه های کشور حذف می شود.
وی در پاسخ به این سوال که وضعیت دارویی کشور مشابه زمان جنگ شده است به طوری که در آن زمان به دلیل کمبود دارو و تعداد زیاد بیماران شاهد تحویل داروهای تاریخ گذشته بودیم و کماکان در این دوره از زمان هم این موارد را مشاهده کردیم، افزود: کاملا حق با شما است و متاسفانه نظارتی بر داروخانه ها وجود ندارد و وضعیت دارورسانی در کشور به شدت نگران کننده است.

۱۳۹۲/۳/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...