نسخه چاپی

دختران سوری در دام هوس شیوخ عرب

عکس خبري - دختران سوري در دام هوس شيوخ عرب

یك روزنامه اسپانیایی از سوء استفاده جنسی شیوخ ثروتمند عرب از دختران آواره سوری در اردوگاه ها پرده برداشت.

به گزارش نما به نقل از العالم، خبرنگار روزنامه "ال‌پائیس" تأکید کرد: کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس فقط از جنگ ضد سوریه حمایت نمی کنند بلکه ثروتمندان این کشورها نیز از اجساد دختران 12 تا 16 ساله سوری در ادروگاه های آوارگان در اردن، لبنان و ترکیه سوء استفاده می کنند.
خبرنگار این روزنامه اسپانیایی که تحقیقاتی را در اردوگاه های آوارگان سوری انجام داده گزارش داد؛ دختران نوجوان سوری در اردوگاه ها خرید و فروش می شوند .. جنگ به تاجران بشر اجازه داده تا کرامت انسان را به گند بکشند .. تا هنگامی که پول عربی که مانند رنگ نفت سیاه است وجود داشته باشد، هیچ چیزی توانایی آن را ندارد این شهوت افسار گسیخته را که به دنبال به زانو در آوردن زنان سوری در این اردوگاه‌های ذلت بار است، تحت کنترل در آورد.
این خبرنگار اسپانیایی خاطرنشان کرد: یورش به اردوگاه ها، تجاوز به عنف و ربودن دختران به موضوعی عادی و شناخته شده تبدیل شده و روزی نیست که یک دختر صرف نظر از سن و سالش مورد تجاوز قرار نگیرد.
بر اساس این گزارش، تنها چاره دخترانی که می خواهند به این سرنوشت دچار نشوند، یافتن همسر است .. البته در این بین باز هم همسرانی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس ارجحیت دارند که این نیز خود نوع دیگری از سوء استفاده جنسی است.
این خبرنگار در ادامه داستان زندگی زنی به نام "ماجده" را نقل می کند که با 4 دخترش در یکی از اردوگاه ها زندگی می کند و سعی دارد آنان را از مردان اردوگاه دور نگه دارد .. وی تلاش می کند تا برای دختر بزرگش همسری از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس بیابد تا بتواند بدین وسیله در یکی از مناطق حاشیه ای پایتخت اردن منزلی خریداری کرده و خود و خانواده اش را از این "جهنم" رهایی دهد.
خبرنگار ال‌پائیس خاطرنشان کرد: زنی به نام ام زیاد به ماجده اطمینان می دهد که مردان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس دختر او را می پسندند؛ وی به او می گوید که داماد 70 ساله ای 300 دلار به عنوان مهریه به او می دهد تا با دخترش "رغد" در منزلی در "امان" اقامت گزیند.
با این حال ام زیاد گفت: این ازدواج بیشتر از 2 ماه طول نخواهد کشید و معمولا طلاق تلفنی انجام می شود و دختر حتی به دادگاه مراجعه نمی کند؛ پس از آن جست و جو دوباره برای یافتن همسر جدید آغاز می شود.
ام زیاد تأکید کرد که خودش نمی خواسته وارد چنین کاری شود، ولی در نخستین روزهایی که به اردن پناهنده شد، مدیر یک سازمان دینی که مدعی ارائه کمکهای خیریه است به او گفت که به دنبال دختران زیبا بگردد .. مدیر این مرکز خیریه مدعی شد که قصد دارد برای این دختران همسرانی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بیابد. با وجود اینکه قانون اردن ازدواج دختران زیر 18 سال را ممنوع کرده مدیر این جمعیت به اصطلاح خیریه برای عقد کردن دختران از برخی شیوخ استفاده می کند ؛ عقدی که هیچ ارزش قانونی و حقوقی ندارد و تنها نتیجه آن کشاندن دختران بی گناه به فساد است.
خبرنگار این روزنامه اسپانیایی تأکید کرد، بحران سوء استفاده از دختران به جایی رسیده که مردانی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس حتی به دختران 12 تا 16 ساله در اردوگاه های آوارگان سوری در اردن، لبنان و ترکیه رحم نکرده و با سوء استفاده از شرایط معیشتی آنان، از این دختران سوء استفاده می کنند.
سازمان های مدافع حقوق بشر در این اردوگاه ها در گزارشهایی درباره برده داری جنسی هشدار داده اند؛ هشدارهایی که در برابر دلارهای نفتی راه به جایی نبرده است.

۱۳۹۲/۳/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...