نسخه چاپی

مجوز برهنه كردن زندانیان در آمریكا تصویب شد !

قاضی "آنتونی كندی" از قضات دیوان عالی آمریكا حكم بازرسی برهنه زندانیان جدید را تصویب كرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي وي، قضات ديوان عالي امريکا با ۵ راي موافق در برابر ۴ راي مخالف در دادگاه تجديدنظر امريکا مستقر در فيلادلفيا حکمي را تصويب کردند که بر اساس آن برهنه کردن و بازرسي بدني تمامي زندانيان را اقدامي معقول معرفي مي‌کند حتي زندانياني که مظنون به ارتکاب هيچ جرمي نيستند.

قاضي استفن برير از مخالفان اين طرح در سخناني تصريح کرد، برهنه کردن و بازرسي بدني زندانياني که به خاطر ارتکاب جرائم کوچک بازداشت شده‌اند، تجاوز جدي به حريم شخصي آن‌ها به شمار مي‌رود.

وي افزود، زندانبان‌ها بايد پيش از برهنه کردن و بازرسي بدني زندانيان به صورت معقول به احتمال پنهان کردن چيزي از سوي آن‌ها مظنون شوند.

اين حکم در پاسخ به چالش طرح شده از سوي آلبرت دبليو فلورنس از ايالت نيوجرسي صادر شد. فلورنس در دادخواهي خود مدعي شد که طي هفته جاري در بازداشت‌گاه‌هاي دو شهر بورلينگتون و اسکس در اين ايالت ۲ بار به صورت برهنه مورد بازرسي بدني قرار گرفته است.

اين حکم مي‌تواند زندگي حدود ۱۴ ميليون امريکايي که هر سال زنداني مي‌شوند از جمله حدود ۷۰۰ هزار نفري که به خاطر ارتکاب جرائم کوچک پشت ميله‌هاي بازداشت‌گاه به سر مي‌برند را تحت تاثير قرار دهد.

۱۳۹۱/۱/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...