نسخه چاپی

غرضي:

كاری می‌كنم مردم تا صد سال به مشكل نخورند!

عکس خبري -کاري مي‌کنم مردم تا صد سال به مشکل نخورند!

كاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: من از ملت می‌خواهم به صد سال گذشته كه در آن سوختیم توجه نكنند و به صد سال آینده توجه كنند تا ما در صد سال آینده دچار مشكل نشویم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم،محمد غرضی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در شبکه رادیویی جوان به تشریح دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود پرداخت.

وی در خصوص مقابله با تورم گفت: تورم نتیجه آن است که دولت‌ها بدون درآمد هزینه می‌کنند. این اقدام (هزینه‌های دولت) منجر به تورم می‌شود. تورم ظرف صد سال گذشته پوست مردم را کنده است. ازاین‌رو معتقدم مردم باید به دولتی رأی دهند که مقابل تورم بایستد. با قدرت می‌توان جلوی تورم را گرفت، تورم درد لاعلاجی نیست.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه نباید به دولت به‌عنوان یک مجموعه بخشی نگاه کرد، اظهار داشت: اگر بخشی نگاه کنیم، بعضی از امور درست و بعضی از امور درست نمی‌شود. بنده در کشور وزیر و استاندار بودم و از تمامی مسائل کشور به‌صورت ریز باخبر هستم. دولت باید واحد عظیم دولت را اداره کند. به‌عبارت دیگر معتقدم دولت باید بتواند در انجام وظایف خود به‌اندازه درآمد هزینه کند.

غرضی خطاب به ملت ایران گفت: من از ملت می‌خواهم به صد سال گذشته که در آن سوختیم توجه نکنند و به صد سال آینده توجه کنند تا ما در صد سال آینده دچار مشکل نشویم.

وی اضافه کرد: وقتی می‌خواهیم پول مردم را در بانک نگه داریم، باید سود آن را به سرمایه‌گذار بدهیم. سود حاصل بانک‌ها در تمامی دنیا 6 الی 7 درصد است. به‌همین‌جهت هیچ سودی در دنیا بیش از 7 الی 8 درصد نیست.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه: "ما در کشور منابع و تجهیزات خوبی را در اختیار داریم" گفت: بااین‌حال نتوانستیم وضعیت را خوب کنیم. من از همین جا از مردم می‌خواهم که از دولت آینده تعهد بگیرند که بیش از هزینه پرداخت نکند. ما کشوری ثروتمند هستیم، اما در مدیریت ضعیف عمل کرده‌ایم.

وی با اشاره به کاهش ارزش پول ملی طی 100 سال گذشته گفت: قبل از مشروطه ارزش یک ریال برابر با یک دلار بود، اما به‌ترتیب بعد از رفتن رضا شاه، کودتای 28 مرداد، حمله متفقین، دولت بنی‌صدر که مدعی اقتصاد بود و دولت آیت‌الله هاشمی، دولت خاتمی و احمدی‌نژاد ظرف 100 سال گذشته هر دولتی آمده با تورم کشور را اداره کرده است. من می‌خواهم کاری کنم که مردم تا صد سال آینده با مشکلات روبه‌رو نشوند.

غرضی تأکید کرد: همین که قیمت دلار بالا می‌رود، فروشندگان کالاهای خود را با قیمت بالا می‌فروشند. باید این موضوع را مدیریت کرد.

وی اظهار داشت: مردم باید از دولت تعهد بگیرند که بدون تورم کشور را اداره کنند در غیر این‌صورت مشکلات گذشته همچنان باقی خواهد ماند. بنده می‌گویم دولت آینده می‌خواهد دلار 3500 تومانی را به چه‌قیمتی برساند؟

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری تأکید کرد: 55 میلیون نفر می‌توانند از دولت حمایت کنند و دولت هم باید در قبال کارهای خود به مردم تعهد بدهد.

غرضی ادامه داد: کار و سرمایه هر دو نعمت الهی هستند و در صورتی که به تولید منجر شود، روی زمین ماندگار خواهد ماند و اگر منجر به تولید نشود هم کار و هم سرمایه از بین می‌رود.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه: "هزار و 200 میلیارد دلار در کشور وارد شده است، ولی ما محتاج 100 هزار میلیارد دلار هستیم"، تصریح کرد: در 30 سال گذشته مجموعه کاری که انجام شده است، به توسعه همه‌جانبه کشور نینجامیده است.

غرضی با بیان اینکه: "فروش نفت در حال حاضر ضعف‌ دارد"، با طرح این سؤال که: "چرا این اتفاقات می‌افتد؟"، گفت: سرمایه و کار ایرانی باید متوجه باشد که رقیب دارد و بدون رقیب نمی‌تواند کار کند. وقتی جنس چینی ارزان‌تر تولید می‌شود، رقیب شما خواهد بود. وقتی سرمایه‌ای با قیمت کمتر وارد می‌شود، در واقع رقیب شما خواهد بود.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه: "شما در قدرت سیاسی باید تحمل کنید و دولت توجه کند که رقیبی مانند چین، هند، اسپانیا و... دارد که می‌توانند با قیمت پائین‌تر کالایی را تولید کند و در این صورت تولید سرمایه ایرانی از بین خواهد رفت"، تصریح کرد: ما بایستی مفاهیم تولیدی را درست تعریف کنیم، به‌عنوان مثال چند روز گذشته در مجلس بحثی مطرح شده بود که می‌گفتند: شما دارید گندم را 850 تومان می‌خرید و دلال 1250 تومان خریداری می‌کند.

وی افزود: وقتی شما قیمت‌گذاری می‌کنید با دلار 800 تومان، گندم با قیمتی که مطرح شد صرفه اقتصادی دارد، ولی وقتی دلار 3500 تومان شود صرفه اقتصادی نخواهد داشت.

غرضی با بیان اینکه: "تعادل به این معناست که شما بتوانید قیمت را تثبیت کنید"، گفت: البته منظور تثبیت اداری نیست، بلکه تثبیت وزنی مدّنظر است. یعنی قیمت دلار را الی‌الابد کنترل کنید و نهایتاً با دو، سه درصد کنترل شود.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه: "من در 60 سال گذشته قیمت ارز را کنترل کردم"، اظهار داشت: در 60 سال گذشته ین ژاپن نهایتاً 5 دلار پایین و بالا می‌شود که این نشان‌دهنده توانمندی در اقتصاد است. یعنی یک ژاپنی می‌داند که دولت دستش را در جیب کارمندان نمی‌کند.

وی افزود: درست است که نفت را نمی‌خرند و محاصره هسته‌ای هستیم، ولی چنین کارهایی که مثال زدم به‌راحتی در دنیا اتفاق افتاده است. یعنی دولت‌ها به‌اندازه درآمد خود هزینه می‌کنند و اگر درآمد آنها بیشتر بود، طلا می‌خرند و در بانک سپرده‌گذاری خواهند کرد و هرگاه می‌خواست ارزش پول پایین بیاید، نقدینگی را افرایش می‌دهد تا وقتی خانم خانواده به بازار تره‌بار می‌رود، سبد آنها با قیمت بیرون متعادل شود.

غرضی با بیان اینکه سبد مصرفی خانوار نباید افزایش قیمت نامتعادل داشته باشد، تصریح کرد: همه دولت‌ها باید حواس خود را جمع کنند تا حداقل افزایش قیمت‌ها در یکی، دو عرصه بیشتر نشود و اگر هم بیشتر شد، باید موارد دیگری غیر از سبد مصرفی خانوار باشد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه 15 میلیون خانوار نسبت به سرمایه اشخاص اولویت دارند، اظهار داشت: این مجموعه برای همه باید احراز شود و تاریخ ایران نیز نشان داده است که قیمت‌ها مدت 300 سال تثبیت شده است. یعنی از قبل از صفویه تا اواسط دوران ناصرالدین‌شاه قیمت‌ها تثبیت شده بود.

غرضی با بیان اینکه: "ما کشوری هستیم که در اداره اقتصاد بسیار موفق بوده‌ایم"، گفت: ازاین‌رو باید به سنت‌های قبلی خود برگردیم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به درخواست دیگری مبنی بر اینکه: "ارزیابی خود را درخصوص اجرای فاز اول یارانه‌ها را بگویید!"، گفت: در دوره‌ای قیمت بنزین از یک تومان به 3 تومان رسید که امام فرمودند مابه‌التفاوت قیمت بنزین را به پیرمردها، مهجوران و... بدهید و در آن زمان نیز هیچ‌چیزی تغییر نکرد.

غرضی با بیان اینکه یارانه حق عامه مردم است، تصریح کرد: اختلاف قیمت بسیار بسیار سنگین است و در دولت‌های مختلف نیز این طرح موفق نبوده است. البته فکر کنم من اولین کسی بودم که طرح هدفمندی یارانه‌ها را مطرح کردم، ولی بالاخره من یک عضو بیشتر نبودم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در مورد اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها گفت: الآن که این طرح اجرا می‌شود، یارانه‌ها بایستی اخذ و صرف شود که سطوح مختلف کشور به‌هم نریزد.

غرضی با بیان اینکه برداشتن یارانه‌ها از بنزین و گازوئیل مناسب است، گفت: این موارد به‌صور مختلفی مصرف می‌شود و وقتی در جامعه تزریق می‌شود به‌سمت تولید می‌رود.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: در حال حاضر مردم حق دارند و به‌نظر من یارانه‌ها جزو هزینه‌های دولت است، به‌عنوان مثال وقتی حقوق کارمندان جزو هزینه‌های دولت مطرح می‌شود، پرداخت یارانه‌ها نیز به همین صورت است.

وی با بیان اینکه: "ما در 28 مرداد توسط آمریکایی‌ها سیلی خوردیم، ولی 25 سال بعد این سیلی را پس دادیم"، اظهار داشت: آنها آمدند جنگ راه انداختند، ولی ما جلوی جنگ ایستادیم و با اینکه عراق و افغانستان را گرفتند، ولی ما در اینجا پوست آمریکایی‌ها را کندیم و الآن نیز در سوریه می‌جنگیم، پس چطور ممکن است بگوییم به‌خاطر اینکه بتوانیم دولت را اداره کنیم، شما ما را کمک کنید.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: کسانی که فکر می‌کنند با سازش کشور را اداره کنند، اشتباه است و نمی‌شود. زیرا شما با درآمد 5 میلیارد دلار تورم داشتید و با درآمد 147 میلیارد دلار نیز تورم خواهید داشت. این مشکلات زیر سر آمریکا نیست، بلکه زیر سر دولت‌ها است.

غرضی با بیان اینکه: "شما باید نگاه کنید که دولت‌ها با چه دلاری سر کار آمدند و با چه دلاری رفتند!" تصریح کرد: شما باید تدبیری بیندیشید که به‌نظر من با این تدبیر دست در جیب فقرا نکنید و به آنها آزار نرسانید، زیرا کشور روی سر فقرا اداره می‌شود.

وی افزود: تورم جیب فقرا را به‌نفع اغنیا مصادره می‌کند و من این مسائل را برای همه عرض کردم. این تورم 20درصدی و روال 25 درصد اصلاً با ذهنیت اسلامی سازگار نیست و نباید دولت‌ها خود را موجه بدانند.

وی با بیان اینکه دولت باید از درآمدش هزینه کند و نه اینکه اسکناس انتشار دهد، گفت: این اشتباه 100 ساله ما بوده است که انتشار اسکناس را راه حل دولت‌ها می‌دانست.

غرضی با بیان اینکه من متعلق به نسل 1320 هستم اظهار داشت: این نسل 3 کار انجام داده، اول اینکه انقلاب کرده، پس از آن جنگ کرده و در نهایت نیز سازندگی ولی از اینکه دولت‌ها با تورم زندگی کنند، غافل بوده است. من به عنوان فردی از آن نسل می‌خواهم دینم را ادا کنم و بگویم که ما هیچ مشکلی نداشتیم، الا اینکه دولت‌ها به تعهداتشان عمل نکرده‌اند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه چه راهکاری برای مهار بیکاری و ایجاد اشتغال دارید، گفت: این یک معادله منظم است، شما یک نیاز دارید که باید وارد کنید، باید آنچه که مردم نیاز دارند را به تولید داخلی برسانیم تا دچار تورم نشویم. مثلا بگویید دلار فلان قدر است و پای آن بایستید و کنترل کنید تا بازار تکان نخورد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری به راه حل خود اشاره کرد و گفت: شما می‌توانید با مردم صحبت کنید و بگویید که اگر اسکناس چاپ کنم، ارزش پول پایین می‌آید. بنابراین من اسکناس چاپ نمی‌کنم و به اندازه درآمدم به شما حقوق می‌دهم. اگر بدهکار شدم، با من سازش کنید تا موقعی که درآمد دارم طوری عمل کنم که باعث تورم نشود. اگر ملت به این مسئله رای بدهند و 55 میلیون پای کار بیایند، این مشکل حل می‌شود.

غرضی با بیان اینکه من هرگز در اداره کشور دلار و ریال کم نیاوردم، اظهار داشت: اگر ما بترسیم باختیم. نباید از حل مشکل مردم ترسید. شیطان انسان را می‌ترساند و امر به خرابکاری می‌کند، خرابکاری همین چاپ اسکناس است که شیطان می‌گوید این خلاف را انجام بده و 100 سال آن را ادامه بده.

به گفته وی اگر ما بتوانیم با هم تفاهم کنیم این مشکل حل می‌شود، والا با زور و دعوا و حزب‌بازی اتفاقی نمی‌افتد. این یک کار اجتماعی و بستری است. باید سعی کنیم مردم را قانع کنیم که برای حل معضل اشتغال و اینکه جوانان سال 60 سر کار بروند، تولید شکل بگیرد. فرستادن جوانان به ادارات همان می‌شود که امروز دیده‌ایم که پس از بازنشستگی حقوق آن‌ها کفاف زندگی را ندهد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ما اقتصاد مردمی داریم و مردم دستشان به دهانشان می‌رسد، گفت: تاکنون دولت‌ها تنها ضرر کرده و بدهکارند. برای اشتغال ما باید در استخدام دولتی پرهیز کنیم. توصیه‌ام این است که هر کسی به استخدام دولت دربیاید آینده‌اش همچون بقیه است.

غرضی با اشاره به اینکه مردم از دولت ضدتورمی حمایت می‌کنند، تصریح کرد: شخص مهم نیست، هر کسی که بر سر کار بیاید، اگر مردم به او کمک کنند، می‌تواند ظرف مدت کوتاهی به مشکلات پایان دهد.

وزیر پست و تلگراف دولت هاشمی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه مهمترین دغدغه‌های فرهنگی و هنری جوانان چیست؟ گفت: در آموزش و پرورش ما از ابتدا تا انتها خیلی وقت تلف می‌شود. به عنوان مثال در تمام دنیا جوان 18 ساله می‌تواند شغل پیدا کند، ولی ما تا 30 سالگی نمی‌توانیم شغلی را برای جوانانمان تامین کنیم.

وی افزود: این مسائلی که در خصوص دغدغه‌های فرهنگی می‌فرمایید، برای زمان تفریح اشخاص است که می‌خواهند زندگی‌شان را صرف ابعاد معرفتی کنند. اما الان اینها به جای اینکه با قوت قلب همراه باشد، به یک پسوند زندگی درآمده و برای جوانان مفید نیست. دلیل این مساله هم آن است که جوانان به پدر و مادر خود وابسته هستند و از آنها ارتزاق می‌کنند.

غرضی گفت: این سرگرمی‌ها معمولا خیلی مفید نیست، ولی جوان ما تصورش این است که اگر جامعه خریدار محصولاتش نیست، این مسئله به دولت برمی‌گردد، اما باید گفت فیلمساز و موسیقی‌دان ما در موقع انتشار آثار با فقر روبرو می‌شود. بنابراین فروش او تنها به بازارهای جزیی است که آن هم کفایت زندگی را نمی‌کند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: وقتی بلیت سینما 5 هزار تومان است، فرد فقط یک بار به سینما می‌رود. البته من شنیده‌ام که در ایام عید بلیت دو ساعته برنامه‌‌ای 80 هزار تومان هم فروخته شده است، این نشان می‌دهد که تنها سرمایه‌داران که تعدادشان نیز کم است این هزینه‌ها را می‌کنند، اما این آثار خریدار اجتماعی ندراد.

وی با بیان اینکه در جامعه‌ای که تورم حاکم است، مسائل فرهنگی به شدت نزول پیدا می‌کند و در دکه‌ها می‌رود، خاطرنشان کرد: فرهنگ عمومی جامعه بایستی جوان را در سن 18 سالگی وارد مدار زندگی کند و بعد از آن شخص خودش انتخاب کند که چه چیزی را می‌خواهد. اگر ما بخواهیم مفاهیم فرهنگی را به شیوه تزریقی اعمال کنیم، این مفاهیم از بین می‌رود.

غرضی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه تفاوت در پوشش بیمه‌ای مقوله عدالت را در سلامت مخدوش کرده است، شما چه برنامه‌های برای حل آن دارید، گفت: زمانی که وارد وزارت نفت شدم شرکت ملی گاز تنها در تهران وجود داشت، ولی من آن را به 24 استان کشور تعمیم دادم. به محض اینکه مدیریت را توزیع کردم، ظرف 2 سال کار مثل آب روان شکل گرفت.

وی ادامه داد: زمانی که وارد وزارت پست شدم، یک هیئت مدیره استانی شکل دادم و دستگاهی که ظرف یکسال سال 60 هزار تلفن به مردم ارائه می‌داد، این خطوط را به 2 میلیون رساند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری به وضعیت تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: در تامین اجتماعی مدیریت خیلی متمرکز است، یعنی یک هیئت مدیره برای 10 میلیون بیمه شده اعمال مدیریت می‌کند. من با همه اقشار صحبت کردم و می‌دانم این جنگی که بر سر مدیریت تامین اجتماعی پیش آمده، برای این است که خود این سازمان یک دولت بسیار بزرگ شده.

به گفته غرضی این سازمان بیش از 300 شرکت بسیار بزرگ دارد که هیئت مدیره آن حقوق آنچنانی می‌گیرند. من برای تامین اجتماعی نقشه دارم.

غرضی افزود: اولویت کار من این است که تمامی استان‌ها را از تهران به سایر شهرستانها متصل کنم، چرا که خاصیت این کار این است که هر استان در درآمد‌زایی مستقل عمل خواهد کرد و بنده زمانی در نفت، گاز و سایر موارد در استانها به این شکل عمل کرده‌ام.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: 60 درصد مردم تامین اجتماعی دارند، اما باید به گونه‌ای عمل کنیم که اشتغال فعالی ایجاد شود و وقتی اشتغال در استان‌ها فعال شد، صندوق تامین‌اجتماعی از دست قدرت‌های بیرون می‌آید و متمرکز می‌شود.

غرضی با بیان اینکه تمرکزهای فراوانی وجود دارد که میلیاردها تومان را با خود به یغما می‌برد و باید آن را درست کنیم، اظهار داشت: من به تمام کسانی که صدای من را می‌شنوند می‌گویم بیایید که به یک دولت ضد متمرکز و ضد تورم رای دهید.

وی با بیان اینکه عمر 70 ساله این صندوق را می‌شناسند و ثروت در آن خفته است، افزود: من می دانم که این صندوق چگونه خالی و پر می‌شود و در دست چه قدرت‌هایی قرار دارد.من کاری می‌کنم که این صندوق ها در اختیار کسانی قرار بگیرند که بیمه هستند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در خصوص اقتصاد بدون دولت اظهار داشت: خصوصی‌سازی امری محترم و درست می‌دانم و کشورهایی مثل آلمان شرقی ، روسیه و چند کشور دیگر آن را اجرا کردند، اما خصوصی‌سازی در کشور ما از بخش حکومتی به شبهه حکومتی رفته است و بیشترین ضرر را ایجاد کرده است، البته کارهای کوچک و جزئی انجام شده است، اما آن را مطلوب نمی‌دانم .

غرضی در ادامه با انتقاد از نحوه سرمایه‌گذاری در بخش تولید گفت: ما شاهدیم بجای اینکه تولید افزایش پیدا کند، دولت و بانکها متورم می‌شوند در صورتی که باید تولید بهتر و منسجم تری داشته باشیم و راه حل آن این است که تا زمانی که شما یک قدرت اقتصادی وابسته به مردمی که توانمند باشند نداشته باشید، خصوصی‌سازی صورت نمی‌گیرد. آمدند مخابرات را خصوصی کردند. اما آیا این خصوصی سازی بود؟ از یک بخش دولتی گرفتند و دادند به یک بخش دولتی دیگر. من حتی آن زمان بر سر این قیمت‌های معامله شده دعوا کردم و آنها به من فشار آوردند. متاسفانه آنها فقط به درآمد نگاه می‌کنند و در همه بحث‌ها اینگونه است. من خیلی سالها پیش می‌خواستم تلفن تصویری بیاورم، اما نگذاشتند. حال ما تازه به سمت این تکنولوژی حرکت می‌کنم.

وی با بیان اینکه ما در بورس وضعیتی مناسبی نداریم، گفت: از یکسال پیش توی بوق و کرنا کردند که بورس ترقی کرده است، ولی می‌بینیم که صادرات ترقی نکرده است و می‌آیند تبلیغ می‌کنند این دولت بورس داشته است و من می‌گویم شما رشدی در بورس نداشتید، بلکه این کارخانه را با ارز هزار تومانی خریدید و سپس با ارز 3 هزارتومانی فروختید، این درآمدزایی است؟ خیر! این افتضاح است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: وضعیت اقتصادی دو وجه دارد؛ یک وجه آن تورم و یک وجه دیگر آن اشتغال است و اگر تورم پایین باشد و اشتغال بالا باشد، دولت خوبی است، ولی اگر تورم بالا باشد و اشتغال هم بالا باشد ، دولتی متوسط است. ولی اگر هر دوی آنها پایین باشد افتضاح است. البته معتقدم دولتی‌ها آدم‌های بدی نبودند. دولت مجموعه وسیعی است که تمام اختیار ملت را در دست دارد و باید راس دولت بر سیاست‌های اساسی متمرکز باشد. وظیفه دولت هدایت ملت است، نه کنترل ملت.

غرضی با بیان اینکه اگر دولت‌ها کنترل می‌کردند، ما این جنگ‌ودعواهای سیاسی را بین گروه‌ها نداشتیم، گفت: ما به همه این دولت‌ها احترام می‌گذاریم و با آنها دعوا نداریم. البته دعوای ما دعوای اداری است.

وی در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر اینکه برنامه‌های شما در حوزه فرهنگ و ایجاد امنیت اخلاقی چیست، گفت: امنیت اخلاقی مردم اعم از پیر و جوان در دست خود مردم است. یک کارگری که کارش را بلد است، برای او امنیت نیز برقرار است که 10 سال رفته است و کاری انجام داده است و الان فکر و ذکرش در آن کار است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه مردم باید خودشان نیازهای فرهنگی‌شان تامین کنند، اظهار داشت: ما دولتی را تشکیل خواهیم داد که همه اقشار جامعه را با فرهنگ جامعه آشنا کند و سپس مقوله‌هایی را مطرح می‌کنیم که نیاز خود انسان را مطرح می‌کند. ظرف 30 سال چند وزیر ارشاد را تغییر دادیم و هر کدام که آمدند یک مفهوم جدید تزریق کردند، اما باید به دنبال تعریف مفهوم زندگی باشیم. باید این مجالس پرخرج توهم‌زا را از بین ببریم.

غرضی افزود: فرهنگ ناشی از تولید است. هر کس بنا بر تشخیص خودش باید فرهنگش را در زندگی جاری کند.

وی افزود: اگر تورم بر جامعه حاکم شود، 2 قشر خواهیم داشت. یک قشر فقیر که ممکن است معتاد باشد و یک قشر غنی که در خارج از کشور زندگی می کند که هر دوی آنها به ضرر کشور است و هر دوی آنها ناشی از تصمیم دولت است.

غرضی در پایان درپاسخ به این سوال که در یک طرحی اشتباه تصمیم‌گیری کنید، آن را چگونه اعلام خواهید کرد افزود: من به عمرم تصمیمی که مردم قبول نداشته باشند را نگرفته‌ام. یعنی هر وقت ماموریتی را داشتم، نظر مردم را در نظر گرفتم. شبکه‌هایی ساخته‌ام و در این مملکت در بازار بوده‌ام. لذا به نظرم در این امور هیچ ایراد و اشکالی در خود نمی‌بینم. من 16 سال از دولت به دور بودم، اما احدی از من کار خلاف ندیده است.

وی تاکید کرد: من بدون تصمیم جمهوریت و اسلامیت هیچ تصمیم دیگری نخواهم گرفت که منحصر به خودم باشد.

۱۳۹۲/۳/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...