نسخه چاپی

سامري در نطق ميان‌دستور:

آقای احمدی نژاد! از ماشین آخرین سیستمتان پایین بیایید و چرخی در محله‌های خرمشهر بزنید

نماینده مردم خرمشهر در مجلس گفت: آقای احمدی نژاد! از شما دعوت می‌كنم كه از بالگرد پایین آمده و با ماشین‌های لوكس و آخرین سیستمتان در خرمشهر چرخی بزنید و از مردمی كه اگر نبودند شما رئیس جمهور نبودید تا شعار عدالت را زیر سوال ببرید، بازدید كنید.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ عبدالله سامری نماینده مردم خرمشهر در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 8 خردادماه) گفت: سلام بر مردمی که نفتشان ایران را روشن کرده ولی خانه‌هایشان همچنان خاموش است، سلام بر مردمی که رودخانه کارون از میان شهرشان می‌گذرد، اما نه آب قابل شرب و نه هوای قابل تنفس؛ تعرفه آب شیرین می‌دهند، آب شور می‌نوشند، سلام بر شهری که به موزه جنگ مبدل شده و فقط در سوم خرداد از آن یاد می‌شود.

وی در ادامه افزود: می‌خواهم ندای فریاد مظلومیت خرمشهر را فریاد کنم، از مردمی که تنها بیمارستانشان با تمام تلاش پرسنل زحمتکش آن بر اثر عدم وجود امکانات و کمبود پزشکان مجرب به کشتارگاهشان مبدل شده است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی خطاب به رئیس جمهور اظهار داشت: در کشورهایی که حتی اعتقاد به اسلام ندارند، برای حفظ جان حیواناتشان ارزش قائلند، شما که خود را صحابه امام زمان (عج) می‌دانید، چرا فکری به جان مردم خرمشهر نمی‌کنید، از مردمی که صدام بعثی در طول 8 سال دفاع مقدس نتوانست تنها ورزشگاهشان را تخریب کند، این در حالیست که مسئولین ورزش با دستور بی تدبیرانه خود آنرا نابود کرده و بعد از دروغ‌های مکرر قادر به تکمیل آن نیستند.

نماینده مردم خرمشهر ادامه داد: از جوانانی که با مدارک دانشگاهیشان بیکار و سرگردانند و با دیده حسرت شاهد بکارگیری نیروهای غیر بومی در شهرشان هستند و با صدای اذان بلند شده و جانماز جمع نکرده بساط خود را در حاشیه خیابان‌ها پهن می‌کنند یا از مردانی که مسافرکش و خود اسطوره مقاومت اند که این در چهره‌هایشان مشهود است، اما آنقدر در پنجه های زمخت فقر فشرده شده‌اند که شرمنده همسر و فرزندان خود گشته‌اند.

سامری اظهار داشت: آیا به راستی فرزندان شما دولتی‌ها درد بی پولی و بیکاری کشیده‌اند؟ یا با رفاه و آسایش کامل به فکر ادامه تحصیل در داخل و خارج از کشور هستند، پرسنل زحمتکش نیروی انتظامی و مرزداران دلیر آن که می‌بایست امنیت شهری را تامین کنند، از جزئی‌ترین امکانات از جمله خودرو و تجهیزات کشف کننده، از امکانات رفاهی و آسایشی برخوردار نیستند که نتیجه آن سرقت‌ها و قتل‌های مکرر است.

وی خطاب به احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی گفت: هشدار ناامنی خرمشهر را جدی گرفته و امکانات و نیروی انتظامی را افزایش دهید، این در حالیست که 51 درصد از طلای سیاه در خوزستان تامین می‌شود، لااقل به خاطر امنیت مردم که هیچ به خاطر استفاده بهتر از نفت به جهت رفاه و آسایشتان در تهران برای آن‌ها فکری کنید.
سامری افزود: از اخراج گاه و بیگاه جوانان بومی و تعطیل شرکت‌ها و کارخانه‌هایی که از بی تدبیری مدیران فسیلی و انتصابی غیر بومی‌تان، از سر ریز نیروهای دولتی که نتوانسته‌اید منافعشان را در تهران تامین کنید، آن‌ها را به خرمشهر می‌فرستید و حق مردم مظلوم این خطه را از گلویشان گرفته و در شکم آنها می‌ریزید.

عضو کمیسیون کشاورزی خطاب به احمدی نژاد اظهار داشت: در دولت به اصطلاح خدمتگزار و عدالت محورتان و دولتی که فقط شعار «عدل علی (ع) و ادبیات مهدوی» را دم می‌زنید، چه می‌گذرد؟، جناب آقای احمدی نژاد گفته بودید که فرماندار خرمشهر می‌شوید و اگر آب شیرین به این پهنه نرسد، وزیر را در لوله به جای آب می‌گذارید، آیا به راستی وقت آن نرسیده که ایشان را از لوله‌ها خارج کنید تا ضمن جلوگیری از زنگ زدنشان راه آب شیرین به مردم باز شده و مردم مزه آب قابل شرب را بنوشند؟

وی ادامه داد: در قاموس ما ایرانیان مرد را از حرفش می‌شناسند، شما را در مقابل این قاموس قرار می‌دهم شاید به وعده‌هایتان جامه عمل بپوشانید، آقای احمدی نژاد دعوت می‌کنم به خرمشهر بیایید و فرستاده ای نفرستید تا ضمن سیاحت و زیارت چند روزه چمدانهایشان را پر از سوغاتی کرده و چشم و گوش بسته به نزدتان بازگشته و حدیث مظلومیت خرمشهر را به گوشتان به شکل دیگری برسانند.

سامری تاکید کرد: از شما آقای احمدی نژاد دعوت می‌کنم که از بالگرد پایین آمده و با ماشین‌های لوکس و آخرین سیستمتان در خرمشهر چرخی بزنید و از مناطقی همچون مزلابی، ابوجدی، اباره، مولوی، ام الطلول، طالقانی، کارون و مینوشهر و ... گذر کرده و رفاه و آسایش را برای اندکی کنار گذاشته و در خیابانهای شخم زده، خیابانهایی که فاقد فاضلاب مناسب و دریاچه ای از فاضلاب را در کنار منازلشان ساخته، از خرابی‌هایی که روزی رزمندگان اسلام برای دفاع از ایران اسلامی در آن می‌جنگیدند دیدن کنید، اما این در حالیست که اکنون از بی تدبیری دولت شما به تصرف به مردم فقیر و بی خانمان درآمده و در آن علیه فقر می‌جنگند.

عضو کمیسیون کشاورزی تصریح کرد: آقای احمدی نژاد از خانه‌هایی که در گرمای 55 درجه فاقد سیستم خنک کننده، از خیابانهایی که فقر و مظلومیت دیوارهای آن فریاد می‌کند، از مردمی که قادر به تامین غذای مناسب نیستند و صورت خود را با سیلی سرخ می‌کنند، از مردمی که اگر نبودند شما رئیس جمهور نبودید تا شعار عدالت را زیر سوال ببرید، بازدید کنید. شاید عرق شرمتان شما را بیدار کند تا به فریاد مردم مظلوم خرمشهر برسید.

بر اساس اين گزارش محمدرضا باهنر که روز چهارشنبه ریاست جلسه علنی مجلس را بر عهده داشت، در پاسخ به نطق سامری گفت: این‌که می‌گویید کشورهای دیگر برای حیوانات‌شان ارزش قائل هستند، آیا شما دیروز باخبر شدید که در یک انفجار 100 نفر را کشته‌اند، این‌ها روزانه، ساعتی، لحظه به لحظه و خروار خروار آدم می‌کشند.

وی تصریح کرد: شما پشت تریبون مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران می‌گویید بقیه کشورها برای حیوانات‌شان ارزش قائل هستند. اما ما برای انسان‌ها ارزش قائل نیستیم؛ لذا خواهش می‌کنم اگرچه باید اشکالات را بگویید اما در نظر داشته باشید که انقلاب در 34 سال پر از افتخار، خدمت و سربلندی بوده است.

۱۳۹۲/۳/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...