نسخه چاپی

فرماندار گچساران:

90 درصد كاندیداهای شوراها مرد هستند

عکس خبري -90 درصد کانديداهاي شوراها مرد هستند

فرماندار گچساران گفت: 90 درصد از كاندیداهای شورای اسلامی شهر دوگنبدان مرد بوده و 10 درصد دیگر را نیز گروه جنسیتی بانوان تشكیل می‌دهد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری فارس از گچساران، محمد شفیعی امروز در جلسه توجیهی داوطلبان شورای اسلامی شهر دوگنبدان که با حضور هیئت‌های اجرایی و نظارت این شهر برگزار شد، اظهار کرد: مجموعه افراد ثبت‌نام کرده در انتخابات شورای اسلامی شهر دوگنبدان 459 نفر بوده که از این تعداد 109 برای حضور در انتخابات شورای شهر ثبت‌نام کرده‌اند.

وی افزود: از این تعداد چهار نفر به دلیل عدم تکمیل مدارک حذف شده و در حال حاضر 105 نفر در حوزه شهری به عنوان کاندیدای شورای اسلامی مطرح هستند.

شفیعی جوان‌ترین کاندیدای ثبت‌نام کرده در حوزه شورای اسلامی را 26 و مسن‌ترین را 69 سال عنوان کرد و ابراز داشت: از تعداد 105 نفر کاندیدای شورای اسلامی شهر دوگنبدان از لحاظ شغلی بیشترین آمار با 22 درصد به فرهنگیان تعلق داشته و کمترین حضور نیز با یک درصد به مشاغل خانه‌داری تعلق دارد.

فرماندار گچساران با تشریح آمار سنی شرکت‌کنندگان در انتخابات شورا عنوان کرد: بیشترین حضور با 27 درصد در گروه سنی 40 تا 45 سال بوده و کمترین حضور نیز با یک درصد به افراد بالای 60 سال تعلق دارد.

شفیعی با اشاره به وضعیت تحصیلی کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر دوگنبدان گفت: بیشترین درصد حضور در میان کاندیداهای شورای اسلامی شهر دوگنبدان با 78 درصد به گروه تحصیلی کارشناسی اختصاص دارد که در این میان گروه تحصیلی کاردانی و کارشناسی ارشد با یک درصد کمترین آمار را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه ترکیب جنسیتی کاندیداها نشان از حضور پررنگ بانوان در این دوره از انتخابات بوده است، یادآور شد: افزون بر 90 درصد از کاندیداهای شورای اسلامی شهر دوگنبدان مرد بوده و 10 درصد دیگر را نیز گروه جنسیتی بانوان تشکیل می‌دهد.

شفیعی با اشاره به گویش قومیتی کاندیداهای شورای اسلامی گفت: 85 درصد کاندیداهای شورای اسلامی شهر دوگنبدان دارای گویش لری و 15 درصد نیز دارای گویش ترکی هستند.

فرماندار گچساران با تأکید بر ایجاد فضای همدلی و اتحاد را در انتخابات پیش‌رو خاطرنشان کرد: کاندیداهای شهر و روستا فارغ از هر نوع گویش و قومیتی باید در راستای حضور حداکثری مردم تلاش کرده و دور از فضای تخریب و تضعیف همدیگر به رقابتی سالم بپردازند.

وی رعایت و اجرای قانون در برگزاری انتخابات را مهم‌ترین وظیفه خود دانست و یادآور شد: بر اساس فرمایشات رهبری و قانون انتخابات هیچ امری مهم‌تر از رعایت عدالت، اصول قانونی و اجرای قانون انتخابات بدون ملاحظه‌کاری و با قدرت تمام وجود ندارد.

۱۳۹۲/۳/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...