نسخه چاپی

آقای وزیر نتیجه انتخاب را قبول دارید؟

عکس خبري -آقاي وزير نتيجه انتخاب را قبول داريد؟

روز گذشته پایگاه اطلاع‌رسانی تلفن‌همراه(موبنا) تعدادی از ابهامات مذكور را منتشر كرده و منتظر پاسخ درخور مسوولان رگولاتوری است.


روز گذشته سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان نهاد صادرکننده پروانه فعالیت اپراتورهای ارتباطی کشور در انتخابی تامل برانگیز اپراتور چند ملیتی MTN-ایرانسل را به عنوان اپراتور برتر موبایل کشور معرفی کرد.


ظاهراً سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در این ارزیابی، اپراتورهای تلفن همراه کشور را با هفت معیار مدیریت و رهبری، منابع انسانی، نتایج کلیدی عملکرد، فرایندهای سازمانی، نتایج مشتری، نتایج جامعه ، منابع و مشارکت با شاخص‌های مختلف سنجیده است.


بلافاصله بعد از انتشار خبر چنین انتخابی، زمزمه‌ها و شایعاتی در حوزه ICT دهان به دهان پیچید که شاید به گوش برخی مسوولان رگولاتوری هم رسیده باشد. در خصوص انتخاب مذکور اما و اگرهای زیادی مطرح هست که بی شک سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای رفع این شبهات و شایعات باید پا به میدان گذاشته و نسبت به شفافیت بیشتر اقدامات لازم را به عمل آورد.


روز گذشته پایگاه اطلاع‌رسانی تلفن‌همراه(موبنا) تعدادی از ابهامات مذکور را منتشر کرده و منتظر پاسخ درخور مسوولان رگولاتوری است، اما مخلص کلام این بود که چگونه است که انتخاب اپراتور برتر از سوی این نهاد دولتی و تخصصی در مغایرت و تضادی روشن با انتخاب مردم به عنوان ذینفعان اصلی قرار دارد.


آیا همین شبهه به تنهایی برای ابهام برانگیز بودن انتخاب رگولاتوری کافی نیست. مگر غیر از این است که مشتری تعیین کننده کیفیت، رضایت، برتری و در یک کلام سرنوشت یک سرویس دهنده یا فروشنده کالا و خدمات است؟ پس چگونه رگولاتوری بر خلاف خواست و انتخاب عمومی، اپراتور چند ملیتی MTN- ایرانسل را اپراتور برتر کشور می‌کند؟!


ای کاش حداقل رگولاتور برای حمایت از یک شرکت چند ملیتی که مالکان واقعی آن نیز مشخص نیستند، حداقل اعلام می‌کرد که فلان اپراتور در فلان موضوع خاص از اپراتور دیگر برتر است نه این که به کل برتر است.


اما روی سخن این نوشتار با وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات است. به هر ترتیب ایشان علاوه بر وزارت، ریاست کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی را نیز بر عهده دارند که رییس سازمان تنظیم مقررات معاون و زیرمجموعه ایشان تلقی می‌شود. از این رو باید از ایشان پرسید که آیا انتخاب معاون خود را با شرایطی که در پی آمد و جمیع جهات و ابهامات مورد تایید قرار می‌دهند؟ یا آنکه از چنین انتخابی بی اطلاع بوده‌اند!


پایگاه اطلاع‌رسانی تلفن‌همراه (موبنا) به منظور شفاف سازی فضای عملکرد و اطلاع‌رسانی لازم در این حوزه در روزهای‌آتی نیز به بررسی این مساله از زوایای دیگری خواهد پرداخت.

۱۳۹۲/۳/۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...