نسخه چاپی

احتمال افزایش دستمزد كارگران به 547 هزار تومان

در صورتی كه ارقام پیشنهادی افزایش حق مسكن و خواربار كارگران در جلسه دیروز شورای عالی كار از تصویب بگذرد كف دستمزد كارگران با احتساب 487 هزار تومان به 547 هزار تومان خواهد رسید.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، غلامرضا خادمی زاده - رییس کانون عالی انجمنهای صنفی کارگران کشور - اظهار کرد: در جلسه دیروز، نمایندگان کارگران در شورا پیشنهادات خود را مطرح کردند، دولت هم از قبل پیشنهاداتی را آماده کرده بود که اعلام کرد و با اندکی بالا و پایین شدن مورد پذیرش دولت و گروه کارگری قرار گرفت ولی گروه کارفرمایی این پیشنهادات را نپذیرفت و نسبت به آن اعتراض کرد.

وی ادامه داد: در این جلسه میزان افزایش حق مسکن کارگران از سوی دولت 100 درصد پیشنهاد شد که کارفرمایان درصد بسیار کمی را پیشنهاد کردند و کارگران هم معتقد بودند افزایش 100 درصد برای حق مسکنی که هم اکنون 10 هزار تومان است، رقم قابل توجهی نیست و بیشتر از آنکه مشکل خانوارهای کارگری را حل کند، جنبه شعاری دارد.

خادمی‌زاده در مورد میزان افزایش خواربار نیز گفت: پیشنهاد گروه کارگری اختصاص سبد کالاهای اساسی به کارگران بود ولی دولت رقم 50 هزار تومان را پیشنهاد کرد که مورد پذیرش گروه کارگری و کارفرمایی قرار نگرفت و نمایندگان ما در شورای عالی کار کماکان بر اختصاص سبد کالا به کارگران اصرار داشتند.

به گفته وی در صورتی که پیشنهاد افزایش 10 هزار تومانی حق مسکن و افزایش 50 هزار تومانی خواربار کارگران به تصویب شورای عالی کار برسد، کف حقوق کارگران از 487 هزار تومان به 547 هزار تومان خواهد رسید.

رییس کانون عالی انجمنهای صنفی کارگران کشور در عین حال با اشاره به امضای صورتجلسه شورای عالی کار اظهار کرد: هر سه گروه کارگری، کارفرمایی و دولت این صورتجلسه را به امضا رساندند ولی گروه کارفرمایی در زیر صورتجلسه اعتراض خود را مرقوم و اعلام کرد البته به دلیل آنکه وزیر تا انتهای جلسه حضور نداشتند مقرر شد تا تصمیم گیری نهایی به جلسه آینده موکول شود.

۱۳۹۲/۳/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...