نسخه چاپی

هشدار لاریجانی‌در مورد ادامه‌شرایط سوریه

رییس‌مجلس شورای اسلامی گفت:‌ شرایط جاری در سوریه تاثیرگذاری راهبردی بر اوضاع منطقه دارد و در صورتی كه ثبات و آرامش به این كشور بازنگردد، خطر انفجار بمب افراطی‌گری در كل منطقه را در پی خواهد داشت.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، علی لاریجانی بعدازظهر امروز(چهارشنبه) در دیدار با رییس‌جمهور لبنان با اشاره به سابقه طولانی روابط دوستانه بین مردم و مسوولان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و لبنان گفت: مقاومت و مقابله با تهاجم رژیم صهیونیستی واژگان و عبارات آشنایی برای ملت ایران است که باعث نزدیکی دو ملت دولت و برادر شده است.

وی ادعای برخی کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای مبنی بر لزوم استقرار دموکراسی در سوریه را با استفاده از تسلیح تروریست‌ها و کشتار مردم این کشور مضحک و غیرواقعی خواند و افزود: باید به سوریه مهلت داد تا به انجام اصلاحات پایدار سیاسی و اقتصادی خود بپردازد و صدور دموکراسی به این کشور از بیرون و با زور اسلحه و تروریزم ممکن نیست.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: آنچه در صحنه تحولات سوریه مشهود و محسوس است حس ماجراجویی، دید برخی کشورها و بویژه رژیم صهیونیستی است که هدف آن شکستن خط مقاومت و تضعیف فرهنگ مقابله با سیاست‌های مذبوحانه این رژیم غاصب در کل منطقه است.

در این دیدار امیل لحود از جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور دوست و برادر لبنان نام برد و ضمن تقدیر از حمایت‌های سیاسی و معنوی کشورمان از لبنان طی سال‌های اخیر گفت: مردم لبنان هیچ‌گاه کمک‌های دوستانه و برادرانه ایران را بویژه در دوران‌های دشوار مقاومت علیه تهاجم رژیم صهیونیستی به خاک خود را فراموش نخواهند کرد.

وی در ادامه با اشاره به تحولات سوریه گفت: لبنان نمی‌تواند نسبت به آنچه در حال حاضر علیه مردم و حکومت سوریه در جریان است بی‌تفاوت باشد و بر این باور است که دوستان سوریه باید به این کشور کمک کنند تا در مسیر مبارزه با تروریست‌ها و حفظ خط مقاومت به پیروزی قائل شود.

رییس جمهور سابق لبنان همچنین گفت: رژیم صهیونیستی در پی ایجاد ناآرامی و بی‌ثباتی در کل منطقه بویژه در سوریه و لبنان است تا از این رهگذر به مقاومت آسیب برساند.

۱۳۹۲/۳/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...