نسخه چاپی

زنی كه اوباما را غافلگیر كرد+عكس

عکس خبري -زني که اوباما را غافلگير کرد+عکس

مدیا بنجامین كه با فریادهایش سخنرانی مهم اوباما در دانشگاه دفاع ملی واشنگتن با موضوع راهبرد امنیتی آمریكا را چندبار متوقف كرد و تیتر اول رسانه های این كشور شد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، بنجامین از پایه گذاران گروه ضدجنگ ‘کد پینک’ در واشنگتن، افزود: ماموران در داخل سالن سخنرانی چندین بار تهدید کردند که اگر به فریاد زدن ادامه دهم به زندان خواهم افتاد.

**امیدوارم صدایم را واقعا شنیده باشد

مدیا بنجامین چگونگی ورود به سالن محل سخنرانی باراک اوباما را غیرقابل انتظار دانست و گفت: من از کارت خبرنگاری استفاده کردم و فکر نمی کردم ماموران حفاظت اجازه ورود من را به سالن بدهند؛ اما این کار خیلی راحت صورت گرفت و توانستم بدون اینکه شناسایی شوم، وارد محل سخنرانی بشوم.

خبرنگار از این کوشنده صلح پرسید، اوباما در پاسخ فریادهای اعتراض شما گفت: آیا اوباما واقعا صدای شما را شنیده است؟

بنجامین پاسخ داد: امیدوارم واقعا اینگونه باشد و صدای اعتراض را به گوش جان شنیده باشد. ولی واقعیت این است که اوباما در پنج سال ریاست جمهوری خود، هیچ اقدامی برای توقف کشتار مردم توسط هواپیماهای بدون سرنشین انجام نداده است.

بنجامین گفت: سیاست کاربرد پهپادها، کشتن افراد صرفا به دلیل مشکوک بودن فعالیت های آن هاست. این افراد بدون آنکه در دادگاهی عادلانه محاکمه شده و جرم آن ها ثابت شده باشد، به همین سادگی به قتل می رسند.

**رسانه های آمریکا اذهان را منحرف کردند

عضو گروه ضدجنگ کدپینک کاربرد پهپادها و ادامه فعالیت در زندان گوانتانامو را دو چالش حقوق بشر آمریکا دانست و گفت: شاید اعتراض من در جریان سخنرانی اوباما و توجهی که در سطح عمومی به خود جلب کرد باعث افزایش آگاهی مردم آمریکا در این زمینه شود ولی بی تردید هنوز راهی طولانی برای آگاهی بخشی در میان مردم آمریکا در پیش داریم.

وی در پاسخ به اینکه رسانه های مهم آمریکا چگونه به برهم زدن سخنان اوباما توسط شما واکنش نشان داده و خبر آن را پوشش دادند گفت: متاسفانه پوشش آنچه روی داد بسیار سطحی نگرانه بود. رسانه ها به جای آنکه به محتوای اعتراض من توجه نشان دهند تنها بر این متمرکز شدند که آیا قطع کردن سخنرانی رییس جمهور کار مودبانه ای بود یا نه یا مثلا اینکه من شخصیت باحیا و مودبانه ای دارم یا نه که اصلا منحرف کردن اذهان از موضوع اصلی بود.

بنجامین افزود: جوهر اعتراض من این بود که اوباما به جای اینکه درباره مساله پهپادها یا زندان گوانتانامو به کوتاهی خود اعتراف کند، داشت تقصیر را به گردن کنگره می انداخت. ولی همه می دانند که اوباما به عنوان فرمانده کل قوا قویترین شخص آمریکاست و اگر بخواهد کاری را انجام دهد می تواند بدون نیاز به کنگره آن را عملی کند.

۱۳۹۲/۳/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...