نسخه چاپی

ثبت 73 ماده مخدر جدید در اروپا

آژانس كنترل مواد مخدر اروپا در گزارش سالانه خود كه در «لیسبون» منتشر شد، اعلام كرد: ظرف یك سال گذشته در بازار مواد مخدر، 73 نوع ماده مخدر جدید ثبت شده است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، در این گزارش آمده است که 77 میلیون فرد بزرگسال در کشورهای عضو اتحادیه اروپا دست‌کم یک بار شاهدانه کشیده‌اند. همچنین 20 میلیون نفر در سال گذشته میلادی (2012) از این نوع مواد مخدر مصرف کرده‌اند.

بر اساس گزارش جدید اتحادیه اروپا، اعتیاد به انواع متعارف مواد مخدر نظیر هروئین و کوکائین افزایش چشمگیری نداشته و حتی در مواردی نیز کاهش هم داشته است اما از سوی دیگر آن بخش از این گزارش که مربوط به مواد مخدر و روان‌گردان‌های جدید می‌شود، نهادهای مبارزه با مواد مخدر را به شدت نگران کرده است.

در این گزارش تاکید شده است که ظرف یک سال گذشته در بازار مواد مخدر 73 نوع جدید از این مواد ثبت شده است. این یافته‌ها همچنین برخی از نهادهای مربوطه را متقاعد کرده که ادامه مبارزه با گسترش مصرف مواد مخدر به شیوه‌ها و راهکارهای جدید نیاز دارد. برخی از انواع جدید مواد مخدر در بازارهای اینترنتی به فروش می‌رسند.

«لوران لانییل» کارشناس اروپایی در این رابطه می‌گوید: در شهرهای بزرگ اروپا انواع جدید مواد مخدر شیمیایی رایج شده که بیشترشان محرک و هیجان‌آور هستند. این نوع مواد بسیار بحران‌ساز، مشکل‌آفرین و به شدت اعتیادآور هستند و در نتیجه با پیامدهای بسیار بدی برای خانواده‌ها و جامعه همراهند.

به گزارش ایسنا به نقل از یورونیوز، در گزارش اتحادیه اروپا آمده است که انواع جدید داروهای مهیج و مخدر شیمیایی بیشتر در بیرون از اروپا تولید می‌شوند و اکنون در همه کشورهای اروپایی مشتریان بسیاری دارد.

۱۳۹۲/۳/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...