نسخه چاپی

استاندار همدان:

نمایندگان فرماندار از دخالت افراد غیرمسئول در امور شعب اخذ رأی جلوگیری كنند

عکس خبري -نمايندگان فرماندار از دخالت افراد غيرمسئول در امور شعب اخذ رأي جلوگيري کنند

استاندار همدان گفت: نمایندگان فرماندار از دخالت افراد غیرمسئول در امور شعب اخذ رأی جلوگیری كنند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی فرمانداری همدان، علی‌محمد آزاد ضمن بازدید از ستاد انتخابات شهرستان همدان در جلسه آموزشی و توجیهی نمایندگان فرماندار در شعب اخذ رأی حضور یافت و افزود: مسئولیت شما در روز اخذ رأی سنگین است و باید از دخالت افراد غیر مسئول در امور شعب اخذ رای جلوگیری کنید.

وی خواستار احاطه کافی نمایندگان فرماندار به قوانین انتخابات شد و افزود: برابر شرح وظایفی که در این جلسات به شما آموزش داده می‌شود به اجرای دقیق موارد طبق قانون توجه ویژه داشته باشید.

استاندار همدان تأکید کرد: قبل از شروع اخذ رأی، خالی بودن صندوق‌های اخذ رأی به رؤیت نمایندگان نامزدها و هیئت نظارت و بازرسی برسد و سپس نسبت به پلمب و تنظیم صورتجلسه مربوط اقدام شود.

وی با اشاره به سابقه سیاه‌نمایی دشمن در انتخابات قبلی تصریح کرد: اگر عملکرد هر فرد مسئول در انتخابات برابر قانون باشد همه توطئه‌های احتمالی و سیاه‌نمایی‌های دشمن را پاسخگو خواهد بود.

آزاد استفاده از عوامل مردمی و اقشار مختلف برای برگزاری انتخابات را نشانه مردم‌سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و اظهار داشت: هیئت‌های اجرایی انتخابات از معتمدین و دیگر اعضای شعب اخذ رأی نیز از اقشار مختلف مردم تشکیل می‌شوند.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی صرفاً نقش پشتیبانی و تأمین‌کننده امکانات برگزاری انتخابات را برعهده دارند و برگزارکننده اصلی انتخابات از صفر تا صد مردم هستند.

استاندار همدان اظهار امیدواری کرد که همه دست‌اندرکاران انتخابات از اجر دنیوی و اخروی بهره‌مند شوند.

فرماندار همدان نیز در این نشست از برگزاری انتخابات با استفاده از 6 هزار نفر نیروی انسانی از اقشار مختلف مردم در شهرستان همدان خبر داد و گفت: همه تمهیدات لازم جهت برگزاری با شکوه انتخابات و خلق حماسه سیاسی فراهم شده است.

حسن قهرمانی‌مطلق تشکیل هیئت‌های اجرایی، ثبت نام و بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها را از جمله اقداماتی خواند که برابر زمانبندی انتخابات در موعد مقرر انجام شده است.

وی افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه داوطلبان، اعضای شعب، کاربران رایانه، چاخانه‌داران، اعضای ستاد انتخابات و نمایندگان فرماندار از دیگر برنامه‌هایی است که اجرا شده است.

فرماندار شهرستان همدان اضافه کرد: ستاد انتخابات شهرستان همدان با تشکیل 13 کمیته از فروردین ماه سال جاری کار خود را آغاز کرده است.

وی تصریح کرد: 283 شعبه اخذ رأی در سطح شهرستان همدان توسط هیئت اجرایی تعیین شده که این شعب به لحاظ امکانات فنی و الکترونیک مورد نیاز تجهیز خواهد شد.

قهرمانی‌مطلق افزود: نحوه تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و شوراها نیز در ستاد انتخابات شهرستان رصد می‌شود که گزارش آن به صورت روزانه تهیه و به مراجع قانونی ارسال می‌شود.

۱۳۹۲/۳/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...