نسخه چاپی

هیات سازمان ملل برای هماهنگی در اعزام ناظران به دمشق سفر می كند

هیات سازمان ملل متحد برای بررسی راه های اجرایی كردن طرح 'كوفی عنان' فرستاده مشترك سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب و اعزام ناظران بین المللی به سوریه فردا (چهارشنبه) وارد دمشق پایتخت این كشور می شود.

به گزارش نمانیوز به نقل از ایرنا ، این هیات در جریان سفر به سوریه در ارتباط با جزئیات مربوط به اعزام ناظران از جمله شمار و عملكرد آنان با مقام های سوری گفت و گو و تبادل نظر خواهد كرد.

پیشتر نیز منابعي در دبیرخانه عمومی سازمان ملل از اعزام 50 تا 200 ناظر غیر مسلح به سوریه خبر داده بودند.

یك منبع وزارت خارجه سوریه نیز روز گذشته خاطر نشان كرده بود كه یك گروه از مقام های سوري نیز براي ارتباط با ناظران تشكیل و تمام نیازهاي آنان را تامین خواهد كرد.

به گفته این منبع ، این گروه تمام تلاش خود را براي موفقیت ماموریت هیات مزبور بكار خواهد برد و زمینه را براي امضاي پروتكل همكاري بین دو طرف فراهم خواهد كرد تا مراحل اجرایي طرح عنان آغاز شود.

'جهاد مقدسی ' سخنگوی وزارت خارجه و مهاجرین سوریه نیز جمعه شب گذشته تاكید كرد كه موفقیت ماموریت عنان در ارتباط با بحران این كشور به شیوه های دیپلماتیك به نفع دمشق است.

وی افزود: ایجاد زمینه از سوی دمشق برای موفقیت ماموریت عنان از باب تقویت مواضع همپیمانان بین المللی سوریه است.

این مقام سوریه تاكید كرد: نوع برخورد دمشق با ماموریت عنان نیز بر اساس حفظ حاكمیت ملی، عدم لطمه خوردن به ثبات و امنیت سوریه و در چارچوب منطقی صورت می گیرد.

عنان هفته گذشته و پس از دیدار با 'ون جیابائو' نخست‌ وزیر چین در پكن اعلام كرد كه پاسخ مثبتی از دولت سوریه دریافت كرده ‌ام و امیدواریم با این دولت برای اجرایی شدن آن كار كنیم.

پیشتر نیز 'احمد فوزی' سخنگوی عنان تایید كرده بود كه دمشق طرح شش ماده‌ ای وی را پذیرفته است.

پیشنهاد عنان شامل آتش بس، امكان دسترسی نهادهای كمك ‌رسانی انسانی و گفت‌ و گوی سیاسی بین دمشق و مخالفان است.

منابع آگاه در سوریه نیز روز یكشنبه گذشته اعلام كردند كه ارتش در آینده نزدیك خارج كردن ادوات نظامی خود از شهرهایی كه آنها را امن می داند ، آغاز خواهد كرد.

به نظر می رسد این اقدام دمشق نیز در راستای فراهم كردن زمینه برای اجرای طرح عنان صورت می گیرد.

۱۳۹۱/۱/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...