نسخه چاپی

استعفای صدها نظامی ترك در هفته گذشته

عکس خبري -استعفاي صدها نظامي ترک در هفته گذشته

صدها تن از نظامیان نیروهای مسلح تركیه طی یك هفته گذشته از سمت های خود استعفا كردند.

به گزارش نما، ایرنا به نقل از منابع خبری تركیه نوشت، این نظامیان كه شامل افسران و درجه داران نیروهای مسلح تركیه هستند عمدتا به دلیل تعیین محل خدمتشان در استان های شرق و جنوب شرقی تركیه از سمت های خود كناره گیری كردند.
وزیر دفاع تركیه پیش از این و در پاسخ به پرسش یكی از نمایندگان مجلس این كشور اعلام كرد كه در هشت سال گذشته و در دوران اقتدار حزب حاكم عدالت و توسعه در تركیه ۴۵ هزار نظامی تركیه از ارتش استعفا و یا كناره گیری كرده اند.
عصمت یلماز وزیر دفاع تركیه این مطلب را در پاسخ به سووال یك نماینده مجلس از حزب مخالف جمهوریخواه خلق عنوان كرد.
'اوغور بایراك توتان' یكی از نمایندگان مجلس تركیه با اعلام اینكه گفته می شود دهها هزار تن از پرسنل ارتش در چند سال گذشته استعفا داده و یا بركنار شده‌اند، خواهان پاسخ وزیر دفاع تركیه در مجلس به این ادعا شده بود.
وزیر دفاع تركیه در پاسخ به این سووال گفت: از ژانویه ۲۰۰۵ تا مارس ۲۰۱۳، ۴۴ هزار و ۹۴۵ نظامی تركیه‌ای با درجه‌های مختلف و بنا به درخواست خود از خدمت در ارتش كناره گیری كرده اند.
عصمت یلماز افزود: هشت هزار و ۳۴۹ تن از این نظامیان از افسران ارشد و بیش از ۳۶ هزار نظامی دیگر از افسران و درجه داران جزء ارتش بودند.
مخالفان دولت اردوغان عقیده دارند كه ، برخی از این نظامیان به دلیل فشارهای جناح حاكم و بقیه به خاطر اعتراض به مواضع سیاسی اردوغان از ارتش كناره گیری كرده اند.

۱۳۹۲/۳/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...