نسخه چاپی

دیدار با رهبری شایعات انتخاباتی را خنثی كرد

عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به حكایت صندلی‌های خالی مجلس گفت: دیدار نمایندگان با مقام معظم رهبری شایعات انتخاباتی را مبنی با احراز صلاحیت ردصلاحیت شدگان خنثی كرد.

به گزارش نما جواد کریمی قدوسی در گفت‌وگو با فارس در مشهد با اشاره به دیدار اخیر نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مقام معظم رهبری اظهار کرد: چند روز گذشته شاهد انتشار شایعاتی در مجلس مبتنی بر احتمال تائید صلاحیت برخی رد صلاحیت شدگان بودیم.

*دیدار نمایندگان با مقام معظم رهبری شایعات انتخاباتی را خنثی کرد

کریمی با بیان اینکه دیدار اخیر نمایندگان مجلس با مقام معظم رهبری تمام شایعات را خنثی کرد، گفت: در این دیدار مقام معظم رهبری فرمودند«بحمدالله تاکنون انتخابات براساس قانون پیش رفته، من جمله نظر شورای نگهبان و ما از تمکین کسانی که صلاحیت‌شان احراز نشد تشکر می‌کنیم.»

وی افزود: این بیانات مقام معظم رهبری به طور کلی شایعه اخذ حکم حکومتی برای تائید صلاحیت را خنثی کرده و تشکر و قدردانی مقام معظم رهبری از ردصلاحیت شدگان به معنی صادر نشدن حکم حکومتی است.

*رضایت مقام معظم رهبری از مواضع سیاسی یک‌ساله مجلس

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با ابراز خرسندی از رضایت مقام معظم رهبری نسبت به مواضع سیاسی مجلس در سال اخیر، تصریح کرد: دومین نکته در دیدار اخیر، رضایت ولی امر مسلمین از مواضع سیاسی یک ساله مجلس بود که با اذعان «خیلی خوب» از نمایندگان تقدیر کردند.

کریمی تاکید کرد: برای نمایندگان مجلس اصل مهم رضایت مقام معظم رهبری بوده و در این دیدار برای هر چه بهتر شدن روند فعالیتی مجلس از رهنمودهای حکیمانه و دقیق ایشان بهره مند شدیم.

به گفته وی مجلس شورای اسلامی نقش اساسی در ایجاد آرامش عمومی به ویژه در فضای انتخابات ایفا می کند.

*حکایت صندلی‌های خالی مجلس از زبان کریمی

کریمی از حضور موثرتر و پرشورتر نمایندگان در مجلس نهم نسبت به مجلس هشتم یاد کرد و ادامه داد: در مجلس نهم به طور عادی و همیشگی 240 تا 250 نماینده راس ساعت آغاز جلسات حضور به هم می‌رسانند و این در حالی است که در مجلس هشتم حضور موثر نمایندگان به این شکل نبوده، مقایسه را از این نظر انجام دادم چراکه بنده در مجلس هشتم نیز حضور داشتم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر صندلی‌های خالی مجلس، خاطرنشان کرد: این توصیه مقام معظم رهبری را به دیده جان گوش داده اما باید به نکاتی مبنی بر چرایی وجود صندلی‌های خالی در مجلس بپردازم.

وی یادآور شد: یکی از دلایل اصلی صندلی‌های خالی مجلس مرتبط با حاشیه‌های صحن است که این مسئله به طور جدی باید مورد نظارت و مدیریت هیئت رئیسه قرار گیرد.

کریمی افزود: حضور نمایندگان دولت و وزارتخانه‌ها نیز عاملی موثر در وجود صندلی‌های خالی مجلس است؛ حضور نمایندگان دولت و وزارتخانه‌ها در صحن سبب می‌شود برخی نمایندگان برای حل مشکلات شهر و رایزنی و گفت‌وگو به آنها مراجعه کرد و این سبب تحرک نمایندگان و ایجاد صندلی‌های خالی مجلس می‌شود که این مورد نیز توسط هیئت رئیسه قابل مدیریت است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی؛ فضای سیاسی کشور را تاثیرگذار بر افزایش صندلی‌های خالی مجلس دانست و اذعان کرد: برخی از نمایندگان که دارای شاخصه‌های سیاسی برجسته‌ای هستند بنا بر فضای سیاسی کشور با تب و تاب پیگیر مسائل و کسب اطلاعات سیاسی هستند که این مسئله باز هم از دیگر دلایل ایجاد صندلی خالی مجلس محسوب می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاسیت خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به چهارمین علت صندلی‌های خالی در مجلس گفت: علاج این مسئله نیز آئین‌نامه و مدیریت هیئت رئیسه مجلس است؛ نمایندگان در مجلس باید ملزم به درگیر شدن و حضور فعال در بحث داشته باشند.

وی افزود: در حال حاضر فقط 20 نفر در مجلس به بحث می‌پردازند و باید زمینه‌ای فراهم شود که علاوه بر سخنگوی کمیسیون‌ها و دیگر افراد، دیگر اعضا نیز وارد بحث شده تا به این وسیله با حضور جدی جلسات تا انتها پرشور و بدون صندلی خالی برگزار شود.

*تعامل دولت و مجلس دغدغه مقام معظم رهبری در دیدار اخیر بود

کریمی یکی از شاخص‌ترین دغدغه‌های مقام معظم رهبری را در دیدار با نمایندگان، تعامل مجلس و دولت توصیف کرد و ادامه داد: این دغدغه ولی امر مسلمین که بارها تکرار شده باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: همدلی و همکاری با دولت خواسته مقام معظم رهبری از نمایندگان است و در دیدار اخیر به طور مفصل‌تر به تبیین این مسئله پرداختند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از وظایف مقام معظم رهبری برقراری تعامل و هماهنگی میان قواست.

وی اذعان کرد: مجلس نهم در کنار فعالیت‌های مثمرثمر خود با حاشیه‌هایی نیز روبرو شد که طرح استیضاح، طرح سوال از رئیس‌جمهور و طرح قانون اصلاح انتخابات از مواردی همراه با حاشیه در مجلس به‌شمار می‌رود.

کریمی گفت: دولت نهم و دهم را باید منصفانه نقد کرد و در کنار نقاط ضعف آن، به بیان نقاط قوت نیز پرداخت.

به گفته عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی باید در دولت یازدهم همدلی و تعامل جدی میان مجلس و دولت شکل گیرد.

۱۳۹۲/۳/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...