نسخه چاپی

گران‌ترین بازیگران فرانسوی هالیوود

روزنامه فرانسوی فیگارو برای اولین بار فهرستی از بازیگران فرانسوی كه در هالیوود دستمزد بالا دریافت می‌كنند منتشر كرده است.

به گزارش نمانیوز به نقل از خبرآنلاین، سال 2011 بسیاری از کارگردانان آنگلوساکسون همچون کلینت ایستوود، وودی آلن، جیمز گری، گای ریچی، استیون سودربرگ، دیوید کراننبرگ و حتی کریستوفر نولان خواهان ایفای نقش بازیگران فرانسوی در فیلم‌هایشان بودند.


بازیگران فرانسوی نیز تمایل زیادی به ایفای نقش در هالیوود دارند. از لئا سیدو 26 ساله گرفته تا ژان دوژاردن 39 ساله، این روزها فرانسوی‌ها با بسیاری از شرکت‌های مشهور آمریکایی مانند آرتیست ایجنسی همکاری می‌کنند.


الیزابت تانر کارشناس سینما در رابطه با افزایش حضور بازیگران فرانسوی در هالیوود می‌گوید: «بازیگران فرانسوی سینمای هالیوود به خوبی در حال بهره‌برداری از بحرانی هستند که از سال 2008 متعاقب اعتصاب فیلمنامه‌نویسان دامن هالیوود را گرفت.»


این کارشناس سینما می‌افزاید: «بحران واقعا عجیب و خشن بود. استودیوها نگاه خود را به اروپا و به خصوص به فرانسه چرخاندند. این کار می‌توانست هزینه کمتری برای آن‌ها به همراه داشته باشد. از این رو پل ارتباطی فرانسه و هالیوود از همان سال 2008 آغاز شد، زمانی که ماریون کوتیار توانست جایز اسکار بهترین بازیگر زن برای فیلم «زندگی به رنگ صورتی» بگیرد. از آن زمان به بعد بود که فیلم‌های بیشتری از هالیوود وارد اروپا شد.»


فهرست زیر شامل بازیگرانی است که در هالیوود دستمزد بالایی دریافت می‌کنند. ونسان کسل بازیگر 46 ساله در صدر این فهرست قرار دارد.

1- ونسان کسل: 1.53 میلیون یورو برای «قوی سیاه» ساخته دارن آرونوفسکی و 50 هزار یورو برای «یک روش خطرناک» به کارگردانی دیوید کراننبرگ


2- ماریون کوتیار: 10 هزار یورو برای «نیمه‌شب در پاریس» ساخته وودی آلن و 610 هزار یورو برای فیلم «شیوع» به کارگردانی استیون سودربرگ

3- ملانی لوران: 571 هزار یورو برای «حالا من را می‌بینی» ساخته لویی لوتریه

4- سسیل دوفرانس: 300 هزار یورو برای «زندگی پس از مرگ» ساخته کلینت ایستوود

5- ژیل للوش: 50 هزار یورو برای «شرلوک هلمز: بازی سایه‌ها» ساخته گای ریچی

6- گیوم کانه: 39 هزار یورو برای «شب آخر» ساخته مسی تاج‌الدین

7- گاد علماله: 20 هزار یورو برای «ماجراهای تن تن» ساخته استیون اسپیلبرگ و سه هزار یورو برای «نیمه‌شب در پاریس» به کارگردانی وودی آلن

8- لئا سیدو: سه هزار یورو برای «نیمه‌شب در پاریس» ساخته وودی آلن

9- اودری فلورو: سه هزار یورو برای «نیمه‌شب در پاریس» ساخته وودی آلن

۱۳۹۱/۱/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...