نسخه چاپی

مردم منتظر وعده‌های واقعی كاندیداها هستند

امروز مردم ما با بصیرت‌تر از گذشته در صحنه حضور دارند و نامزدها مطمئن باشند مردم به كاندیدایی رای می‌دهند كه برای حل مشكلات برنامه داشته و وعده‌های واقعی به ایشان بدهند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری فارس، با نزدیک شدن به روز برگزاری انتخابات بحث‌ها و گفت‌وگوها برای انتخاب نامزد اصلح بین مردم داغ و داغ‌تر می‌شود، تقریباً روزی نیست که در صدا و سیما، خبرگزاری‌ها و سایت‌های اینترنتی معیار و ملاک کاندیدای اصلح در سخنرانی‌های مقام معظم رهبری، مراجع تقلید و دلسوزان نظام مقدس جمهوری اسلامی تبیین نشود.

امسال برای نخستین بار در طول برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، هشت نفر از نامزدهای ثبت نام کننده توسط شورای نگهبان از طیف‌ها و سلایق سیاسی مختلف برای حضور در انتخابات تایید صلاحیت شدند و این موضوع حساسیت انتخاب را بین مردم افزایش داده است.

از طرفی حملات شبکه‌های ماهواره‌ای ضد نظام در این چند روز به اوج خود رسیده و شبکه‌های مختلف در برنامه‌های خود سعی بر بزرگنمایی بیش از حد مشکلات داخلی همچون بیکاری، فشار اقتصادی و ناهنجاری‌های اجتماعی و همچنین بغرنج بودن روابط سیاسی کشور در حوزه‌ سیاست خارجی دارند و در ادامه سعی می‌کنند با ایجاد یاس و ناامیدی مردم را از نتایج انتخابات دلسرد کرده و از حضور حداکثری و خلق حماسه سیاسی که اصلی‌ترین رهنمود مقام معظم رهبری در سال جاری است جلوگیری کنند.

اما آنچه تا کنون در نظرسنجی‌های معتبر منعکس شده حضور حداکثری واجدان شرایط در انتخابات است که تا حدی خشم بدخواهان نظام را برانگیخته و آنان را در صدد فعالیت بیشتر برای کاهش حضور مردم واداشته است.

آغاز پخش برنامه‌های تبلیغاتی کاندیداها از رسانه ملی و حضور آنان در تلویزیون و ارائه برنامه و دیدگاه‌هایشان موجب شده افکار عمومی شناخت بهتری نسبت به نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پیدا کرده و آنان را با ملاک و معیارهای بیان شده توسط مقام معظم رهبری، علما و مراجع و همچنین دیدگاه‌ها، نظرات و انتظارات خود تطبیق داده و در نهایت اسم نامزد مورد نظر خود را در روز 24 خرداد به صندوق رای بیندازند.

برای آگاهی بیشتر درباره خواسته‌ها و انتظارات مردم از یازدهمین رئیس جمهور ایران اسلامی به سراغ طیف‌های مختلف مردم رفته و با آنان به گفت‌وگو نشستیم.

سعید ریاحی‌فر فیلم‌ساز جوانی است که انتظارات خود را از رئیس جمهور بعدی این‌چنین مطرح می‌کند: هنر، زبان مشترک بین انسان‌هاست و هنرمندان می‌توانند با استفاده از هنر خود و خلق آثار ارزشمند و فاخر کمک شایانی را به پیشبرد اهداف عالی نظام جمهوری اسلامی ایران که در تحقق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نقشی اثر گذار و مثبت داشته باشند.

وی ادامه داد: انتظاری که از رئیس جمهور آینده دارم این است که فضا را برای حضور بهتر و اثر گذارتر هنرمندان رشته‌های مختلف در صحنه تحقق اهداف نظام مهیا کرده و با حمایت خود از هنرمندان، این ظرفیت ارزشمند را در مسیر پیشرفت و اعتلای کشور عزیزمان قرار دهد.

این هنرمند جوان کشور با بیان اینکه هنرمندان نیز دوشادوش سایر اقشار ملت در خلق حماسه سیاسی در روز 24 خرداد پای صندوق‌های رای حاضر خواهند شد بیان داشت: امروز حضور مردم در صحنه با وجود مشکلات اقتصادی و فشارهای سنگینی که بر آن‌ها وارد شده است، بیش از پیش می‌تواند دشمنان را از تعرض به نظام و انقلاب مصون داشته و با انتخابی صحیح طبق معیارهایی که رهبری تبیین کرده‌اند راه را به سوی ساخت ایرانی آباد و پیشرفته هموار کنیم.

رضا نوروزی یکی از بسیجیان شهر مقدس قم است که درباره انتظارش از رئیس جمهور آینده می‌گوید: مقام معظم رهبری در چند سال گذشته همواره بر موضوعات اقتصادی همچون اجرای اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید و کار ملی، جهاد اقتصادی و امسال نیز تاکید بر ضرورت خلق حماسه اقتصادی توسط مردم تاکید کرده‌اند ولی متأسفانه مسئولین وقت با این منویات رهبری صرفاً برخوردی شعاری کرده و کمتر در صحنه عمل کاری جدی و اساسی را صورت دادند.

وی ادامه داد: مشکلاتی که امروز در حوزه اقتصاد گریبان گیر کشور شده ناشی از بی‌توجهی به رهنمودهای مقام معظم رهبری است که دشمن از آن نهایت استفاده را در ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی برده و ما را زیرسنگین‌ترین تحریم‌های اقتصادی قرار داده است.

نوروزی ادامه داد: یکی از شاخص‌هایی که رئیس جمهور بعدی باید داشته باشد لزوم توجه به این راهبرد اساسی رهبری و نجات کشور از این وضعیت نابسامان اقتصادی است که مردم خصوصاً قشر مستضعف را به ستوه آورده است، مردم به سبب جانفشانی‌هایی که در راه این نظام و انقلاب کرده‌اند همواره در صحنه بوده و خواهند بود، ولی مسئولین نباید این موضوع را حمل بر رضایت آنان دانسته و از وظایف خود در رفع مشکلات مردم شانه خالی کنند.

وی خاطرنشان کرد: امروز مردم ما با بصیرت‌تر از گذشته در صحنه حضور دارند و نامزدها مطمئن باشند در صورت برخورد شعاری با موضوعات از طرف مردم در انتخابات مردود خواهند شد.

عباس محمد پور یکی از تولید کنندگان قمی است، وی با انتقاد از عدم حمایت تولید داخلی در دوران ریاست جمهوری نهم و دهم اظهار داشت: دولت نهم و دهم متأسفانه برای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها حمایت خود را به طور کلی از تولید قطع کرده و تمام هم و غم خود را به واریز یارانه‌ها به حساب خانوارها قرار داد و سهمی را که طبق قانون باید برای تولید وارد چرخه می‌کرد پرداخت نکرد.

وی ادامه داد: تولید کنندگان ناگهان با افزایش چشمگیر هزینه‌های تولید مواجه شدند و از طرف دیگر هیچ حمایتی را از خود ندیدند، از طرفی واردات بی رویه برخی اجناس و ارائه آن‌ها با قیمتی پایین‌تر از تولید داخل باعث بسیاری از تولید کنندگان عطای آن را به لقایش بخشیده، کارگاه‌ها و کارخانه‌های خود را تعطیل کرده و به سراغ تزریق سرمایه خود به اموری همچون خرید زمین و ساخت ساز کنند.

وی گفت: روشن است چنین رویه‌ای موجب بیکاری بسیاری از افراد در کشور شده و از طرفی قیمت ملک را به صورت فزاینده در کشور بالا برده و قدرت خرید مردم را به شدت کاهش داده است.

محمدپور خواسته خود را از رئیس جمهور چنین مطرح کرد: همه جای دنیا حمایت از تولید کننده داخلی در اولویت کار دولت‌ها قرار دارد، خواسته همه تولید کنندگان از رئیس جمهور آینده این است که ثبات را به بازار تولید کشور بازگردانده و با اجرای کامل قانون هدفمندی یارانه‌ها و اختصاص بخش تولید از درآمدهای حاصل از آن بار دیگر چرخ‌های تولید را در کشور به حرکت درآورده و به رونق اشتغال کمک کند.

خانم نصیری کارمندی است که فرزندش بیماری خاص دارد، وی با انتقاد شدید از وضعیت دارو و درمان در کشور می‌گوید: قیمت دارو روز به روز در حال افزایش است، درخواست مبالغ غیر قانونی توسط پزشکان سر به فلک کشیده و هیچ کس نیست به داد مریضان و خانواده‌های آنان برسد.

وی ادامه داد: کارمندان در سال جاری با افزایش حقوق 20 درصدی در مقابل افزایش چند برابری قیمت‌ها مواجه شده‌اند و این شرایط واقعاً کفاف زندگی معمولی را نمی‌دهد، حال به آن هزینه‌های میلیونی دارو و درمان را هم اضافه کنید، خواهش من از رئیس جمهور بعدی این است که به داد مردم برسد، به داد بیماران و خانواده‌های آنان برسد، دارو و درمان با جان مردم سر و کار دارد ولی بیمارستان‌ها و دکترها فقط پول را می‌شناسند.

مهدی جلیل‌وند 40 ساله به شغل کارگری مشغول است، وی که با وجود سن بالا و داشتن پنج فرزند هنوز نتوانسته برای خود خانه‌ای تهیه کند می‌گوید: وضعیت اجاره خانه‌ها بسیار اسفبار است، قیمت اجاره بها به صورت سرسام‌آور افزایش می‌یابد و کسی مقابل آن نمی‌ایستد، گفتند با ساخت و تحویل مسکن مهر اجاره بها کاهش خواهد یافت ولی امروز می‌بینیم برای اجاره یک زیر زمین صد متری در پایین‌ترین نقطه شهر باید مبلغی معادل 400 تا 500 هزار تومان را بپردازیم.

وی ادامه داد: مگر در کشور ما به یک کارگر چقدر حقوق می‌دهند که فقط 500 هزار تومان اجاره بها بدهد، قیمت اجناس روز به روز افزایش می‌یابد و ما دیگر توان خرید ابتدایی‌ترین نیازهایمان را از دست داده‌ایم.

جلیل‌وند گفت: کسانی که برای حضور در انتخابات کاندیدا شده‌اند اگر در خود توان اصلاح این وضعیت را نمی‌بینند کنار بروند، مردم ما همیشه حامی نظام و انقلاب بوده‌اند و هستند و در انتخابات نیز حضور خواهند داشت ولی مسئولین نیز باید به مشکلات کمر شکن مردم رسیدگی کنند تا ما نیز طعم آرامش و رفاه را در حد خودمان بچشیم.

این گفت‌وگوها تنها قطره‌ای از مشکلات فعلی مردم و انتظار آن‌ها از رئیس جمهور بعدی است، قطعاً کسانی که برای پذیرش این مسئولیت خطیر وارد صحنه شده‌اند با مشکلات مردم آشنایی داشته و برای رفع آن برنامه دارند، ولی نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که اجرای عدالت و حل مشکلات مردم بار بسیار سنگینی بر دوش رئیس جمهور خواهد گذاشت، نامزدها باید در خود ببینند که آیا ظرفیت حمل چنین مسئولیت عظیمی را دارند یا خیر و اگر واقعا نمی‌توانند، از صحنه کنار روند تا مشکلاتی که در دوره‌های گذشته شاهد آن بودیم دیگر برای مردم تکرار نشود.

امام علی (ع) در نامه خود به مالک اشتر می‌فرماید رسیدگی به وضعیت معیشت مردم مهم‌ترین وظیفه حکومت است، بنابراین هشت نامزد تایید صلاحیت شده توسط شورای نگهبان این فرمایش حضرت را نصب العین خود قرار داده و با پرهیز از برخورد شعاری و تخیلی با موضوعات برنامه‌های خود را به مردم ارائه دهند تا در نهایت مردم از میان آن‌ها یک نفر را که شایستگی بیشتری دارد بر کرسی ریاست جمهوری نشانده و از وی برای حل مشکلات کشور با جان و دل حمایت کنند.

۱۳۹۲/۳/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...