نسخه چاپی

مناظره‌ ابتكار جالبی بود اما نه با ۸ نفر!

یك آسیب‌شناس، برگزاری مناظره‌های جمعی از سوی صداوسیما را ابتكار جالبی دانست و افزود: با توجه به كمبود وقت، مناظره جمعی ابتكار جالبی بود، اما نه با هشت نفر در یك جا!

به گزارش نما به نقل از ایسنا، مجید ابهری گفت: مناظره میان نامزدهای ریاست جمهوری کاری است که در بسیاری از کشورها پیش از انتخابات انجام می‌شود و ابتکار صداوسیما در برگزاری مناظره‌های جمعی خیلی ابتکار جالبی بود، اما با توجه به وقت محدودی که هر یک از نامزدها برای صحبت داشتند، مناسب نبود که هر هشت نفر یک جا با هم حضور پیدا کنند.

وی اظهار کرد: به اعتقاد من از نگاه رفتارشناسی، برگزاری مناظره‌ میان نامزدهای ریاست جمهوری حرکت خیلی جالب‌، نو و موثری است، اما شکل و محتوای مناظره اصلا مناسب شخصیت‌های حاضر به عنوان رییس جمهور آینده ایران نبود؛ چرا که اصولا این برنامه فرآیند لازم را برای ارزیابی نامزدها حاصل نکرد.

دکتر ابهری تاکید کرد: اگر قرار باشد برنامه‌هایی همچون مناظره مبنای ارزیابی قرار بگیرند، باید گفت ارزیابی درستی نمی‌توان از نتایج به دست آمده انجام داد.

این آسیب‌شناس در ادامه با اشاره به چالش در مناظره‌های تلویزیونی یادآور شد: با توجه به اینکه در طول مناظره هیچ‌گونه چالش فکری و هیجان رفتاری وجود نداشت، یکنواختی مناظره باعث کسالت و خستگی بینندگان شد و حتی شرکت‌کنندگان در مناظره هم در طول بحث به نظر می‌رسید که احساس خستگی کردند.

او ادامه داد: به نظر من قبل از پخش مناظره‌ها باید به نامزدهای ریاست جمهوری که قرار است در مناظره شرکت کنند موضوع تماشای تصاویر و سوالات تستی توضیح داده می‌شد تا دچار سوء تعبیر و اهانت نشوند.

دکتر ابهری در پایان گفت‌وگوی خود ارزیابی کلی‌اش از پخش اولین مناظره تلویزیونی میان کاندیداهای ریاست جمهوری را اینگونه عنوان کرد: روی هم رفته مناظره‌ی روز گذشته نسبت به چهار سال گذشته خیلی پیشرفته‌ و خوب بود. با توجه به اقدامات صداوسیما اصولا دیگر نیازی به تبلیغات گسترده‌ی نامزدها و صرف هزینه‌های هنگفت مثل دوره گذشته نیست؛ چرا که این حرکت نوعی اسراف و زیاده‌روی بود.

۱۳۹۲/۳/۱۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...