نسخه چاپی

رقم واقعی بدهی آمریكا چقدر است؟

بدهی های كشور آمریكا هم اكنون پنج هزار برابر بیشتر از زمانی است كه بانك مركزی این كشور یعنی فدرال رزرو تشكیل شده است. این مقاله به نقش مخرب فدرال رزرو از ابتدای تشكیل تا به امروز می پردازد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از گلوبال ریسرچ، رقم بدهی آمریکا، 15.416.323.644.046.76 است.

آیا توجه کرده اید که هیچ کدام از رسانه های اصلی و قدرتمند آمریکا از فدرال رزرو انتقاد نمی کنند؟ موضوع چیست؟

موضوع این است که انتقاد از هر دو حزب عمده آمریکا یعنی جمهوریخواهان و دموکراتها نقل محافل و مسئله ای عادی است . همه مردم دوست دارند به صورت هر دو حزب را تخریب کنند. اما در مورد فدرال رزور وضع فرق می کند. موضوع این است که فدرال رزرو یک ارگان فراجناحی و فراسیاسی است و باید همیشه "مستقل" بماند. باید گفت که کنترل فدرال رزرو بر اقتصاد آمریکا حتی از رئیس جمهور نیز بیشتر است . اما بیشتر مردم اصلاً از این موضوعات خبری ندارند. همیشه در آمریکا "کسی قدرت پشت پرده " بوده که ما باید کورکورانه از او اطاعت می کردیم . اما اکنون چه؟ با این وضع نابسامان و به هم ریخته اقتصادی و با این همه بدهی که در حال انفجار است ، آیا بازهم باید درباره فدرال رزرو ساکت ماند؟ آیا وقت آن نرسیده است که نقش فدرال رزرو را نقد کرد؟

از سال 1910 که فدرال رزرو تاسیس شد شعار اساسی این بانک ایجاد "یک سیستم جدید و قدرتمند اقتصادی " بوده است . آیا این سیستم واقعاً قدرتمند بوده است؟ اکنون بیش از 100 سال از تاسیس این سیستم جدید اقتصادی گذشته است، بهتر می توان در مورد عملکرد آن اظهار نظر کرد.

یکی از وظایف فدرال رزرو کنترل تورم بوده است که در این مورد کاملاً ناموفق بوده است. دلار آمریکا از سال 1900، 2/96 درصد ارزش خود را از دست داده است.

یکی دیگر از وظایف فدرال رزرو پائین نگه داشتن نرخ بیکاری بوده است. البته در این مورد هیچ لزومی ندارد که چیزی را اثبات کرد چون همه چیز کاملاً روشن است.

هم اکنون میانگین مدت بیکاری در آمریکا 40 هفته است. اگر همه بیکاران آمریکا را یک جا جمع کنید، از نظر جمعیت شصت و هشتمین کشور دنیا را تشکیل خواهند داد . معلوم می شد که فدرال رزرو کار خود را چقدر خوب انجام داده است !

میگویند قبل از تشکیل فدرال رزرو، بحرانی پدید آمده بود که تشکیل این بانک جلوی آن را گرفت. اما چطور شد که فدرال رزرو نتوانست جلوی بحران فعلی اقتصادی را بگیرد؟

خود رئیس فعلی فدرال رزرو یعنی"بن برنانکه" اعتراف کرده است که این بانک یکی از پدیدآورندگان بحران اقتصادی دهه 30 میلادی بوده است.

حداقل 10 مشکل اقتصادی بزرگ بعد از دهه 50 در آمریکا رخ داده است که فدرال رزرو در همه آنها دخیل بوده است.

چیزی که اکنون مشخص شده، این است که این فدرال رزرو و تصویب قوانین جدید و البته احمقانه آن بوده است که باعث افزایش حباب مسکن و آغاز بزرگترین ورشکستگی اقتصادی آمریکا شد. آیا نباید فدرال رزرو را برای این کار سرزنش کرد؟ در واقع ماشین بدهی های آمریکا، فدرال رزرو است چون سیستم فدرال رزرو برای گسترش منابع مالی ایالات متحده و همچنین گسترش منابع بدهی های آن طرح ریزی شده است.

وقتی فدرال رزرو تشکیل شد، بدهی ملی آمریکا 3 میلیارد دلار بود. امروز آن عدد 5 هزار برابر شده است . سه میلیارد کجا و رقم نجومی 15.416.323.644.046.76 کجا !؟

ما میراث بزرگترین و تاریخی ترین بدهی را برای فرزندانمان باقی می گذاریم. ساعتی 150 میلیون دلار. ملت آمریکا چه زمانی قصد بیدار شدن دارد؟

وقتی خوب به نقش فدرال رزرو نگاه می کنید می بینید این نهاد جز بدبختی برای آمریکا چیزی به ارمغان نیاورده است؟ اما به جای تخته کردن درب فدرال رزرو، کنگره اختیارات و قدرت بیشتری به فدرال رزرو می دهد.

چرا باید فدرال رزرو قدرت اقتصادی کشور ما باشد ؟

چرا باید فدرال رزرو یک نهاد فرا قانونی باشد ؟ چرا باید از انتقاد مصون باشد؟

همه 187 کشور عضو صندوق بین المللی پول بانک مرکزی دارند اما هیچکدام از این کشورها مثل بانک مرکزی کلاهبرداری و پول در آوردن با دوز و کلک را خوب یاد نگرفته اند.

آنها نمی دانند بانک مرکزی آمریکا از هوا هم پول در می آورد . بعد آن را به دولت قرض می دهد و دولت هم آن پول را باید با همه سودش پس بدهد. بانک مرکزی آمریکا یعنی دوشیدن مردم و گرفتن پول آنان و سرازیر کردن این پول به جیب کسانی که به دولت آمریکا پول قرض می دهند.

تا جایی که به کشیدن پول از جیب مردم آمریکا مربوط می شود فدرال رزرو این یک کار را خوب انجام می دهد.

تمام اقتصاد ما حول محور قرض می چرخد. سرانجام این اقتصاد نابودی است. تنها راه چاره، تعطیل کردن فدرال رزرو است، باید به مردم آمریکا فهماند که این پولها از کجا آمده و در کجا خرج می شوند و باید به آنها فهماند که وجود فدرال رزرو چقدر مخرب است.

۱۳۹۱/۱/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...