نسخه چاپی

بازتاب خارجی اولین مناظره تلویزیونی

اولین دور مناظره‌های انتخاباتی با تمام حواشی‌اش برگزار شد و علاوه بر بازخوردهای مختلف داخلی، بازتاب گسترده‌ای نیز در رسانه‌های بین‌المللی داشت.

به گزارش نما، بعدازظهر روز جمعه اولين دور مناظره‌هاي انتخاباتي با موضوع مسائل اقتصادي برگزار شد. مناظره‌اي که شايد بتوان آن را بيشتر يک تجربه خواند.

رسانه‌هاي مختلف خارجي و بين‌المللي به طور گسترده‌اي به بازتاب اين مناظره پرداختند.
شبکه روسيا اليوم گزارش داد؛ اين مناظره اولين مناظره در تاريخ جمهوري اسلامي ايران است که ميان همه کانديداها به صورت دسته‌جمعي برگزار شده است.

روزنامه «ديلي استار» لبنان نيز با بازتاب مناظره روز جمعه نامزدهاي رياست جمهوري کشورمان اظهار داشت که تاکيد بر لزوم کاهش وابستگي اقتصاد ايران به نفت و روي آوردن به بخش‌هاي «غير نفتي» به منظور شکوفايي هرچه بيشتر اقتصاد آن کشور نکته‌اي بود که تمامي نامزدهاي انتخاباتي در آن اتفاق نظر داشتند.

«خبرگزاري رويترز» نيز با بازتاب اين مناظره تلويزيوني که با تلاش صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران انجام شد خاطرنشان ساخت که تاکيد اين دور از مناظره بر مسائل «اقتصادي» و برنامه رويکرد هر يک از نامزدها به منظور غلبه بر چالش‌هاي اقتصادي ايران بود.

شبکه خبري فرانسوي «فرانس ۲۴» نيز با بازتاب اين مناظره به محترمانه بودن جو حاکم بر مناظره و رعايت «اخلاق‌مداري» از جانب هر يک از نامزدها اذعان کرد و نوشت «نامزدهاي رياست جمهوري در جريان برگزاري مناظره از يکديگر انتقاد مي‌کردند اما مرز اين انتقادها حفظ شد و به توهين به يکديگر کشيده نشد.»

روزنامه آمريکايي واشنگتن پست هم ديگر رسانه خارجي بود که اين مناظره را بازتاب داد و نوشت: در مناظره‌اي چهار ساعته کانديداهاي رياست جمهوري ايران بر اقتصاد تمرکز کردند.
خبرگزاري آسوشيتدپرس هم به بازتاب اين مناظره پرداخت.

يورو نيوز هم گزارش داد: نخستين مناظره انتخاباتي و تلويزيوني هشت نامزد يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ايران برگزار شد. سه مناظره زنده انتخاباتي ايران اين‌بار با حضور تمامي نامزدها برگزار مي‌شود و در نخستين دور نامزدها به پرسش‌هاي اقتصادي پاسخ گفتند.

صداي آمريکا، شبکه الجزيره، شبکه‌ اي‌بي‌سي‌ نيوز و فاکس نيوز آمريکا، روزنامه کريستين ساينس مانيتور،‌ واشنگتن تايمز و العربيه ديگر رسانه‌‌هايي بودند که اين مناظره را بازتاب دادند.

۱۳۹۲/۳/۱۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...