نسخه چاپی

هشدار معارض سوری به غرب درباره حمایت از تروریسم

عکس خبري - هشدار معارض سوري به غرب درباره حمايت از تروريسم

معاون كمیته هماهنگی ملی در خارج از سوریه تاكید كرد هدف از دور جدید ارسال سلاح برای تروریست های داخل سوریه، پركردن جیب تجار اسلحه و نیز تقویت ائتلاف مخالفان پس از ناكامی های گذشته است.

به گزارش نما "خالد عيسي" در گفت وگو با شبكه العالم تاكيد كرد كه ارسال تسليحات جديد از سوي غرب براي گروه هاي مسلح در سوريه به ضرر ملل اروپايي نيز خواهد شد، زيرا افراط گرايان بعد از قتل و ويراني در سوريه، براي كشتار و اجراي حملات تروريستي در داخل كشورهاي حامي خود اقدام خواهند كرد.

خالد عيسي خاطرنشان کرد: مسلح كردن مخالفان افراطی كه اهدافی طايفه اي دارند و مجري طرح هاي تجزيه طلبانه بعضي قدرتهاي منطقه اي هستند پيش از اين به واسطه كشورهاي تركيه، قطر و عربستان سعودي انجام مي گرفت اما هم اكنون بعضي كشورهاي اروپايي خواهان مسلح كردن مخالفان به شكل مستقيم هستند.

وي افزود: هدف اصلي، تجهيز گروه هاي مسلحي است كه با ائتلاف مخالفان به نحوي در ارتباطند زيرا این ائتلاف در همه ماموريت هايي كه كشورهاي تشكيل دهنده به آن محول كرده بودند، شكست خورده و باتوجه به برخوردار نبودن از حمايت مردمي، قدرت هاي بزرگ مي خواهند با اعطاي تسليحات بيشتر ائتلاف و گروههاي مسلح تابع آن را به مردم تحميل كنند؛ تا هم با دولت بجنگد و هم در برابر گروه هاي دموكرات،لائيك و نيروهاي كرد از قدرت بيشتري برخوردار شود.

خالد عيسي خاطرنشان كرد: ارسال محموله هاي جديد سلاح فقط باعث ثروتمندتر شدن تاجران خون و تشدید جنگ خواهد شد، و این تجار براي منافع عالي ملي سوريه اهميتي قائل نيستند.

معاون كميته هماهنگي ملي در خارج از سوريه با اشاره به حمله گروه هاي تروريستی و تكفيري به مناطق امن در عفرين گفت: ارسال سلاح براي تروريست ها كه تا كنون از طريق چند كشور منطقه انجام مي شد از اين پس براي قتل و تخريب بيشتر به طور مستقيم از اروپا صورت خواهد گرفت.

وي درباره ادعاي اتحاديه اروپا كه ارسال تسليحات جديد به صورت تضمين شده و به شرط رسيدن به دست گروه هاي غير افراطي خواهد بود، افزود: هيچ ضمانتي در اين زمينه وجود ندارد و آنها مي خواهند ائتلافي را كه خودشان برای تشکیل آن زمینه سازی کرده اند و نيز گروه نظامي وابسته به سليم ادريس كه ازهيچ جايگاه سياسي برخوردار نيست، تقويت كنند.

خالد عيسي در ادامه گفت: ثابت شده كه اين گروه هاي مسلح از فرماندهي واحدي برخوردار نيستند و هدفشان به هيچ وجه برقراري دموكراسي نيست بلكه بيش از 90 درصد افراد مسلح را گروه هاي افراطي تشكيل مي دهند كه بيشتر به دنبال تضعيف کشور سوريه هستند.

خالد عيسي خاطرنشان کرد: حمايت غرب از گروه هاي مسلح در حالي است كه امروز مشخص شده راه حل نظامي در سوريه بسيار سخت و ناممكن خواهد بود و قدرت هاي بزرگ و به خصوص آمريكا و روسيه نيز راه مسالمت آميز و مذاكره را براي رفع بحران اين كشوربرگزيده اند.

۱۳۹۲/۳/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...