نسخه چاپی

قدیری ابیانه چرا افشاگری كرد؟

سفیر سابق ایران در مكزیك گفت: اگر احمدی‌نژاد به همراه مشایی در روز ثبت نام انتخابات نبود سكوت می‌كردم.

به گزارش نما به نقل از تسنیم از مشهد مقدس، محمد حسن قدیری‌ابیانه امروز در حاشیه همایش «شعار یا واقعیت گفتمان‌های ریاست جمهوری» که به میزبانی موسسه آموزش عالی خراسان برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کار من در روز ثبت نام مشایی در انتخابات ریاست جمهوری، به دلیل بروز فتنه از طرف جریان انحرافی بود.

وی با بیان اینکه من تا آخرین لحظه که مشایی ثبت‌نام نکرده بود سکوت کرده بودم ادامه داد: در آخرین لحظات ثبت‌نام کاندیدای ریاست جمهوری که متوجه حضور مشایی در وزارت کشور شدم به همراه نامه و مستندات به آنجا رفتم و با حضور در نشست خبری وی رفتم تا او را متوجه تصمیم خود کنم.

قدیری‌ابیانه با بیان اینکه با خودم عهد کردم اگر مشایی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نامزد شود، نامه‌ای به همراه برخی مستندات به شورای نگهبان تحویل می‌دهم، خاطرنشان کرد: از همان اول قرار گذاشته بودم که اگر مشایی نامزد ریاست جمهوری شود، مستندات و عکس‌هایی از وی که بسیار ضد اخلاقی بوده به همراه نامه‌ای به شورای نگهبان تحویل دهم.

وی یادآور شد: شش سال پیش که سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور مکزیک بودم به دلیل مسئله‌ای مهم با مشایی دچار مشکلات شدم.

به گفته قدیری ابیانه آن موقع مشایی به بهانه ترویج فرهنگ ایرانی مجموعه‌ای از مجسمه‌های مستهجن و ضداخلاقی را به کشور مکزیک فرستاده بود و من نسبت به این مسئله اعتراض شدید نشان دادم .

قدیری‌ابیانه در ادامه به روز ثبت نام مشایی در انتخابات و همراهی وی توسط احمدی نژاد اشاره کرد و ادامه داد: بنابراین حتی زمانی که در سالن کنفرانس مطبوعاتی وزارت کشور حاضر شدم با خودم گفتم اگر مشایی تنها بود چیزی نمی‌گفتم اما حضور احمدی‌نژاد در کنار وی هنگام ثبت‌نام که بسیار عمل ضد اخلاقی بود مرا وادار به این کار کرد.

سفیر سابق ایران در مکزیک بیان کرد: در آن لحظه بنده به عنوان نامزد ریاست جمهوری اجازه سئوال و صحبت داشتم و زمانی برای طرح سئوال به جایگاه رفتم به صورت علنی اعلام کردم که امروز نامه‌ای به همراه برخی مستندات و عکس‌های مستهجن از مشایی به شورای نگهبان تحویل داده‌ام که این سخنان باعث شد مشایی اجازده ندهد صحبتم را ادامه بدهم.

وی اضافه کرد: آن لحظه من فریاد می‌زدم و یکی از هوادارن مشایی تمام میکروفون‌های حاضر در جلسه را به هم زده که فضایی تنش‌زا ایجاد شد، که این اتفاقات با اعتراض خبرنگاران و روزنامه‌نگاران همراه شد.

۱۳۹۲/۳/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...