نسخه چاپی

اعتراضات ضد اردوغان به تل آویو رسید

جمعی از یهودیان با تجمع و برگزاری تظاهرات مقابل سفارت تركیه در تل آویو، از معترضان به سیاست‌های دولت آنكارا اعلام حمایت كردند.

به گزارش نما ، فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» نوشت: همزمان با گسترش نا آرامی‌های و تظاهرات ضد دولتی در ترکیه و انتشار گزارش هایی که از دستگیری بیش از هزار و 700 معترض در این کشور خبر می دهند، جمعی از یهودیان نیز مقابل سفارت ترکیه در تل آویو تجمع کردند و به این وسیله حمایت خود را از تظاهرات علیه دولت ترکیه به تصویر کشیدند.

بر اساس این خبر، معترضان یهودی که متشکل از فعالان اجتماعی بودند، با تکان دادن پرچم های سیاه، نمادهایی با خود حمل می کردند که روی آنها به زبان ترکی نوشته شده بود: «پلیس و خشونت دولتی بس است».

این خبر در شرایطی منتشر می شود که صدها نفر از مردم آمریکا از جمله فعالان جنبش ضد سرمایه داری «تسخیر وال استریت» نیز روز شنبه حمایت خود را از معترضان ضد دولتی در ترکیه، با برگزاری تظاهرات و تجمع مقابل کنسولگری ترکیه در نیویورک نشان دادند.

علاوه بر این، قرار است تظاهرات مشابهی نیز در چندین شهر آمریکا از جمله بوستون و شیکاگو برگزار شود.

گزارش هایی نیز از اعلام همبستگی مردم بلژیک، انگلیس، نروژ و قبرس با معترضان در ترکیه گزارش شده است.

ناآرامی های ضد دولتی در ترکیه بعد از آن آغاز شد که پلیس این کشور معترضان با طرح های نوسازی دولت آنکارا را که به صورت مسالمت آمیز در پارکی تحصن کرده بودند را متفرق کرد.

۱۳۹۲/۳/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...