نسخه چاپی

حمایت ایران از تروریسم جهانی؟!

پایگاه اینترنتی نیویورك دیلی‌نیوز 3 ژوئن 2013 (13خرداد) در مقاله‌ای به طرح‌ ادعاهایی و مرتبط ساختن ایران با تروریسم پرداخت و نوشت: تنها یك هفته پس از آنكه باراك اوباما پایان جنگ جهانی علیه تروریسم را اعلام كرد، وزارت خارجه آمریكا ایران را به خیزش مجدد در صدور تروریسم و با شتابی بیشتر از دوران پس از دهه 1990، متهم كرد.


گروه ترجمه - پايگاه اينترنتي نيويورك ديلي‌نيوز 3 ژوئن 2013 (13خرداد) در مقاله‌اي به طرح‌ ادعاهايي و مرتبط ساختن ايران با تروريسم پرداخت و نوشت: تنها يك هفته پس از آنكه باراك اوباما پايان جنگ جهاني عليه تروريسم را اعلام كرد، وزارت خارجه آمريكا ايران را به خيزش مجدد در صدور تروريسم و با شتابي بيشتر از دوران پس از دهه 1990، متهم كرد. در موردي ديگر، در آرژانتين مقامات ارشد ايراني از جمله وزير دفاع كشور و يك نامزد رياست‌جمهوري را به دليل طراحي و هدايت بمب‌گذاري مركز يهوديان بوينس‌آيرس محكوم كرد. در سند پانصدو دو صفحه‌اي اتهامات وارده عليه ايران آمده است كه ايران در آرژانتين، برزيل، پاراگوئه، اوروگوئه، شيلي، كلمبيا، ترينيداد و توباگو، گويان و سورينام شبكه‌هاي تروريستي ايجاد كرده است.
در ادامه مقاله آمده است: در دادگاهي در بروكين، يكي از حاضران، ارتباط با مقامات ايران را براي انجام توطئه‌اي تروريستي پذيرفت. هفته گذشته نيز منصور ارباب‌سيار، شهروند ايراني- آمريكايي در دادگاه فدرال منهتن توطئه ترور سفير عربستان در آمريكا را پذيرفت و ايفاي نقش مطابق دستورات مقامات نظامي در ايران را تأیید کرد. سيدحسن نصرالله، رهبر حز‌ب‌الله نيز كه مورد حمايت ايران است، نيروهاي تروريستي خود را به‌منظور حمايت از بشار اسد به سوريه فرستاده است. وزارت خارجه آمريكا مي‌گويد: «ايران و حزب‌الله طيف وسيعي از حمايت‌هاي حياتي به رژيم اسد ارائه مي‌دهند و بشار اسد نيز به سركوب‌هاي وحشيانه خود عليه مردم سوريه ادامه مي‌دهد.»
در پايان مقاله آمده است: ايران تعامل با حسن‌‌نيت را رد كرده، به بازرسان سازمان ملل براي بازديد از تأسيسات هسته‌اي خود اجازه نداده و با وجود موافقت با گفت‌وگوهاي هسته‌اي، آن را به نتيجه نرسانده است. در عين حال، تعداد سانتريفيوژهاي خود را افزايش داده و حتي بر ذخاير اورانيوم مورد نياز براي ساخت تسليحات هسته‌اي افزوده و به مرزهاي غيرقابل پذيرش براي دولت اوباما نزديك شده است. دولت آمريكا تحريم‌هاي شديدي عليه نظام بانكي و صادرات نفتي ايران تحميل كرده است. برخي اين تحريم‌ها را فلج‌كننده توصيف مي‌كنند، اما به حد كافي فلج‌كننده نبود‌ه‌اند. رهبران ايران در جبهه‌هاي مختلف به پيش مي‌روند، نفوذ خود در خاورميانه را افزايش مي‌دهند و به ظرفيت لازم براي محو كردن اسرائيل از نقشه جغرافيا نزديك مي‌شوند.


 تحلیل‌:
دستگیری تعدادی از جاسوسان استکبار در چند ماه اخیر و مجازات برخی از آن‌ها و نیز دستگیری تعدادی از گروه‌هایی که برای خرابکاری در روند انتخابات قصد ورود به ایران را داشتند، مقامات و رسانه‌های استکباری را به‌شدت عصبانی کرده، از جمله پایگاه اینترنتی «نیویورک دیلی‌نیوز» که با ردیف کردن یک‌سری اتهامات که بر برخی از آن‌ها زرورق حقوق کشیده شده و اتهامات دیگری در سایه آنجا داده شده، در صدد است از ایران چهره‌ای خشن، قانون‌گریز، مدافع تروریسم و دارای رفتارهای پنهانی و خطرناک ارائه کند. نتیجه‌ای که این رسانه‌ و سایر رسانه‌ها دنبال می‌کنند، حق جلوه‌دادن تمام رفتارها و مواضع استکبار علیه ایران و ناحق بودن آنچه که ایران بر اساس حقوق قطعی و قانونی‌اش دنبال می‌کند، است.

۱۳۹۲/۳/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...