نسخه چاپی

برگزاری ده‌ها برنامه ویژه سالگرد ارتحال امام در افغانستان

ده‌ها برنامه ویژه سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در ولایات مختلف افغانستان برگزار شد.

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز، «امام خمینی؛ پرچم‌دار مبارزه با امپریالیزم جهانی»، «تجلیل از امام خمینی، گرامی داشت از ارزش های اسلامی» از جمله عناوینی هستند که این روزها در محافل و مراسم‌هایی که به مناسبت بیست و چهارمین سالروز ارتحال ملکوتی بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی؛ حضرت امام خمینی(ره) از سوی مراکز فرهنگی، دینی، اجتماعی، سیاسی و حتی ورزشی در افغانستان برگزار می گردد، شنیده می‌شود.

شهروندان شهرهای مختلف افغانستان به خصوص پایتخت با شرکت در مجالس تجلیل از این شخصیت برجسته اسلامی، دینی و سیاسی، بر ادامه راه ایشان بخصوص انقلاب اسلامی و تحول دینی و سیاسی که ایشان در سطح جهان بوجود آوردند تأکید می‌کنند.

مردم افغانستان خود را مدیون و مرهون تلاش‌ها و زحمات این مرجع عالیقدر دینی می دانند. زیرا امام خمینی همیشه به فکر نه تنها نجات فقط مسلمانان که در اندیشه رهایی همه بشریت از زیر یوغ ظلم و ستم استکبار بوده است اما نسبت به مسلمانان، نظر ویژه‌تر و خاصی داشتند و چون می‌دانستند که مظلوم‌ترین و مشکل‌دارترین مردم روی دنیا، مسلمانان و به خصوص مردم افغانستان هستند.

برخورد شایسته امام خمینی(ره) با مهاجرین افغانستانی در ایران و حمایت همیشگی از آن‌ها، رد پیشنهاد اتحاد جماهیر شوروی سابق، مبنی بر عدم حمایت از مجاهدین افغانستان از دیگر مسائلی‌اند که مردم افغانستان آن را هیچگاه فراموش نمی کنند.

از سال ۱۳۸۱ و با بوجود آمدن حکومت جدید در افغانستان، تجلیل از امام خمینی(ره) سال به سال بیشتر شده است. استقبال گسترده مردم به خصوص جوانان و دانشجویان دانشگاههای کشور از اندیشه ها و رهنمودهای این بت شکن زمان، روز به روز بیشتر می شود.

هرچند که غربی‌ها و مزدوران آن‌ها در افغانستان نیز بیکار ننشسته و تجلیل گسترده مردم از امام خمینی(ره) را خطری برای خود احساس می کنند و هر از چندگاهی به بهانه های مختلف و از رسانه های مختلف تبلیغات را علیه این شخصیت برجسته و رهبر فرزانه جهان اسلام به راه می اندازند، اما با آن هم نتوانسته اند با دو انگشت خورشید را پنهان کنند.

امسال مردم مناطق مختلف شهر کابل با برگزاری محافل تجلیل از شخصیت و اندیشه های امام خمینی(ره)، بار دیگر با اندیشه های آن بیدارکننده جهان اسلام در قرن ۲۰، تجدید پیمان کردند.

در روزهای گذشته شهروندان شهر کابل، اعم از علماء، فرهنگیان، اساتید دانشگاه، دانشجویان و شخصیت های برجسته سیاسی شیعه و سنی با شرکت در این مراسم، اتحاد و وحدت بین امت اسلامی را از دست آوردهای امام خمینی(ره) دانستند.

بنیاد فرهنگی راه امین، شورای ورزشی جوانان طلوع پیروزی، بنیاد فرهنگی تبلیغی پیامبر اعظم(ص) در روزهای گذشته محفل های تجلیلی را با حضور اعضای شورای اخوت اسلامی و علما و فرهنگیان در کابل برگزار کردند.

همچنین قرار است، شورای مدیریت حوزه علمیه کابل، شورای علمای شیعه افغانستان، شورای عالی قرآنی افغانستان و مرکز فعالیت های فرهنگی اجتماعی تبیان محافل دیگری را ظرف امروز و فردا در تجلیل از شخصیت وارسته بنیانگذار انقلاب اسلامی، برگزار نمایند.

در مزارشریف شورای اخوت اسلامی روز ۱۴ جوزا و در هرات باستان مدرسه علمیه صادقیه این ولایت روز دوشنبه پذیرای شیفتگان به انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) هستند.

مسابقه کتابخوانی «راه اینجاست...» برای آشنایی مردم به خصوص جوانان و نوجوانان با اندیشه های امام خمینی(ره) از دیدگاه حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، از ابتکارات دیگری است که از سوی مرکز فرهنگی اجتماعی تبیان در کابل برگزار شده است.

۱۳۹۲/۳/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...