نسخه چاپی

سردار جزایری: ایران اوباما را مدیریت می كند

وضع دولت آمریكا به حدی نامید كننده است كه حتی مردم این كشور علیه نظام استثماری حاكم و له انقلاب اسلامی تظاهرات خیابانی دارند و به نفع ایران شعار می دهند.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه ایران اوباما را مدیریت می کند، تاکید کرد که ایران به سیاست مضحک چماق و هویج آمریکا بی توجه است و به آرمان ها و اهداف خود می اندیشد.

سردار جزایری در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه پیام جنگ یا صلح آمریکا برای ما بی ارزش و فاقد استحکام لازم برای سیاست گذاری است، اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران بی توجه به سیاست مضحک چماق و هویج به آرمان ها و اهداف خود می اندیشد.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح، افزود: ما همواره گفته ایم آمریکا و صهیونیست ها توان اقدان نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران را ندارد؛ زیرا خود می دانند که تا چه اندازه در برابر اقدامات مقابله به مثل تهران آسیب پذیر هستند.

وی تاکید کرد: وضع دولت آمریکا به حدی نامید کننده است که حتی مردم این کشور علیه نظام استثماری حاکم و له انقلاب اسلامی تظاهرات خیابانی دارند و به نفع ایران شعار می دهند.

سردار جزایری گفت: برخلاف هیاهوی تبلیغی و رسانه ای رژیم غاصب اسرائیل در جنگ نظامی علیه حزب الله و حماس با شکست خفت آور مواجه شد؛ لذا برای همیشه باید کارنامه نظامی این رژیم نامشروع را به زباله دان تارخ سپرد.

جزایری با بیان اینکه ایران اوباما را مدیریت می کند، تاکید کرد: بسیاری از کارشناسان عالی استراتژیک معتقدند کلید دولت آمریکا در دستان تهران است؛ لذا رقص مضحک جنگ طلبی و صلح طلبی کاخ سفید در هردو حالت فاقد ارزش است.

به گزارش خبرگزاری مهر واکنش صریح و محکم رهبر معظم انقلاب در خطبه های نمازه جمعه در پاسخ به ادعاها و یاوه گویی های مقامات واشنگتن و تل آویودرباره "روی میز بودن گزینه حمله نظامی" و یا "قریب الوقوع بودن حمله به ایران"مقامات کاخ سفید را به عقب نشینی از مواضع قبلی خود وادار کرد.

مقام معظم رهبری در بخشی از خطبه اول نمازجمعه در این باره فرمودند: "یک جمله هم راجع به این تهدیدهای آمریکا عرض بکنیم. مرتباً تهدید می کنند؛ تهدید به این زبان: همه گزینه ها روی میزاست! یعنی حتی گزینه جنگ. این، تهدید به جنگ است با این زبان. خب، این تهدید بهجنگ، به ضررآمریکاست؛ خود جنگ، ده برابر به ضرر آمریکاست. چرا اینتهدیدها به ضرر آمریکاست؟ به خاطر اینکه خود این تهدیدها نشان دهنده عجز آمریکا ازمقابله منطقی و مقابله گفتمانی است؛… وقتی یک رژیمی، یک نظامی از لحاظ گفتمان، ازلحاظ منطق، در چشم مردم خودش ساقط بشود، دیگر امیدی به بقای این رژیم نیست. لذاهرچه تهدید کنند، به ضررشان است. البته آنها و دیگران بدانند- می دانند هم- که ماهم در برابر تهدید به جنگ و تهدید به تحریم نفتی، تهدیدهایی داریم که در وقت خودش،آن وقتی که لازم باشد، ان شاء الله اعمال خواهد شد".

در پی این بیانات اوباما که روز یکشنبه ۱۶بهمن با شبکه تلویزیونیNBC آمریکاگفت وگو می کرد، گفت: اسرائیل هنوز تصمیم نگرفته است در واکنش به تنش فزاینده ایران چه واکنشی نشان دهد، اما من نگرانی های اسرائیل را درباره برنامه های تهران صحیح می دانم. اولویت شماره یک من کماکان امنیت آمریکا است، و همچنین امنیت اسرائیل. ما تضمین خواهیم کرد که تلاش هایمان با هدف حل این مسئله در هماهنگی کامل باشد. امیدوارم بتوانیم این موضوع را به شکل دیپلماتیک حل کنیم.

اوباما در ادامه با اشاره به محدودیت های جدی آمریکا در اقدام علیه ایران گفت: هرگونه فعالیت نظامی بیشتر درون خلیج فارس، اقدامی اخلال آور است و تأثیر زیادی بر ما به جای خواهد گذاشت. این گونه اقدامات می تواند تأثیر عمیقی بر بهای نفت داشته باشد. ما هنوز در افغانستان که در همسایگی ایران قرار دارد نیرو داریم. بنابراین راه حل دیپلماتیک را در این برهه ترجیح می دهیم.

۱۳۹۰/۱۱/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...