نسخه چاپی

از سوي كارگروه تعيين مصاديق مجرمانه

"مهر" نیز به جمع فیلتری ها اضافه شد

در پی انتشار مصاحبه ای با مدیرمسئول سایت صراط نیوز،كارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه از فراهم كننده سرور خبرگزاری مهر خواست این خبر را فیلتر كند.

به گزارش نما ، در پی انتشار مصاحبه ای با مدیرمسئول سایت صراط نیوز که از فیلتر کردن رسانه های دارای مجوز توسط کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه انتقاد شده بود ، این کارگروه دستور فیلتر این خبر را به فراهم کننده سرور خبرگزاری مهر صادر کرد.

در همین راستا رضا مقدسی مدیرعامل خبرگزاری مهر در گفتگویی با اشاره به این درخواست گفت: خبرگزاری های رسمی کشور از تاریخ 28/1/1391 به موجب مصوبه هیات وزیران به قانون مطبوعات محلق شده اند و مشمول قانون جرایم رایانه ای نمی شوند.

وی ادامه داد: به همین جهت درخواست کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه با قانون مطبوعات مغایرت دارد و این موارد باید از طریق محاکم قضایی پیگیری شود .

مقدسی خاطر نشان کرد : متاسفانه از هفته گذشته فشارها به خبرگزاری و شرکت تامین کننده اینترنت این خبرگزاری کرارا ادامه داشته تا اینکه روز گذشته یکی از شرکت های تامین کننده اینترنت این خبرگزاری مجبور به مسدود سازی خط اینترنت ما شد. وی گفت : تمام تلاش ما این بوده است

که در آستانه برگزاری انتخابات و مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام از ایجاد تنش های بی مورد پرهیز کنیم تا خللی در روند اطلاع رسانی این دو رویداد مهم پدید نیاید اما متاسفانه پیگیریهای صورت گرفته بی نتیجه ماند.

مدیر عامل خبرگزاری مهر از رئیس قوه قضائیه خواست با تدبیر لازم مشکلات موجود بر سر راه فعالیت قانونی رسانه ها برطرف شود.

گفتنی است چندی پیش کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه اقدام به فیلتر سایت صراط نیوز کرد و از آنجا که این سایت مشمول قانون مطبوعات بود پس از پیگیری های مدیر مسئول رفع مسدودیت شد.

۱۳۹۲/۳/۱۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...