نسخه چاپی

سایه سنگین قطر و عربستان بر انتخابات مصر


منابع دیپلماتیک نزدیک به شورای عالی نظامی حاکم بر مصر از فشار قطر و عربستان به جماعت اخوان المسلمون با هدف شرکت در انتخابات ریاست جمهوری این کشور پرده برداشتند.

منابع دیپلماتیک نزدیک به شورای عالی نظامی حاکم بر مصر در گفت‌وگو با فارس از فشار برخی از رژیم‌های عربی بر شورای عالی نظامی این کشور جهت موافقت جماعت اخوان المسلمون برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری این کشور پرده برداشتند.

این منابع دیپلماتیک می‌گویند که در راس این رژیم‌های عربی باید از قطر یاد کرد که کمک بسیاری به اتخاذ این تصمیم توسط جماعت اخوان المسلمون کرد، بگونه‌ای که خیرت الشاطر، پیش از اعلام نامزدیش در انتخابات ریاست جمهوری مصر توسط جماعت اخوان المسلمون پنج بار به قطر سفر کرد.

اما نکته غافلگیر کننده آن است که گفته شده است، قطر در انتخابات ریاست جمهوری از الشاطر حمایت‌های مالی نیز خواهد کرد،‌ همانگونه که در انتخابات پارلمانی این کشور بیش از 70 درصد منابع مالی مورد نیاز برای تبلیغات انتخاباتی جماعت را از طریق سفارت این کشور در قاهره تامین کرد و در این‌باره به این نکته استناد کرده است که خواهان راهیابی نمایندگان اسلام‌گرا به پارلمان مصر است و در انتخابات ریاست جمهوری مصر نیز هم اکنون تلاش می‌کند که از الشاطر حمایت کند.

همانگونه که این منابع تاکید کردند که عربستان سعودی نیز طی انتخابات پارلمانی از سلفی‌ها حمایت کرده و در انتخابات ریاست جمهوری نیز از "حازم ابو اسماعیل" حمایت خواهد کرد تا عرصه انتخابات ریاست جمهوری مصر به عرصه رقابت عربستان سعودی و قطر و "عمرو موسی" از بازماندگان رژیم سابق تبدیل شود.

۱۳۹۱/۱/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...