نسخه چاپی

احمدی نژاد: اندیشه امام(ره) مرز و جغرافیا ندارد

رییس جمهور با اشاره به اینكه مخاطب اندیشه امام(ره) فطرت پاك تمامی انسان ها است،گفت: اندیشه امام مرز و جغرافیا ندارد.

به گزارش نما به نقل از فارس، محمود احمدی‌نژاد در دیدار با میهمانان خارجی بیست و چهارمین سال سالگرد مراسم ارتحال حضرت امام خمینی (ره) با اشاره به میژگی‌های اخلاقی ایشان و تأثیر آن بر روند انقلاب اسلامی گفت: امام(ره) کارها را برای خدا انجام می‌داد و کار برای خدا به هیچ عنوان شکست ندارد. کار برای خدا به طور یقین همراه با قدرت و پیروزی است. کار برای خدا خستگی ندارد و کار برای خدا دل‌ها را به همدیگر پیوند می‌دهد.

وی افزود: اولین و اصلی‌ترین اصل اندیشه حضرت امام راحل(ره) توجه به حقیقت انسان بود. امام راحل(ره) معتقد بود انسان بالاترین و مهم‌ترین موجود هستی‌ است.

رئیس جمهور ادامه داد: همه عالم برای انسان و در خدمت انسان خلق شده است اگرچه انسان در خاک و در پایین‌ترین مرتبه خلق شده است اما خداوند متعال استعدادی را در انسان نهاده است که می‌تواند تا بالاترین مرتبه هستی و تا مرزهای خلیفة‌اللهی بالا برود.

احمدی‌نژاد گفت: انسان از خاک است اما می‌تواند آینه صفات خدا بر زمین شود. انسان می‌تواند به جایی برسد که بتواند آینه وجود خداوند بشود. انسان می‌تواند به مرزی برسد که جلوه جمال خداوند شود.

وی افزود: مأموریت اول انسان شناختن خود و بالا کشیدن خود با خدا است انسان می‌تواند هرچقدر که توانایی دارد در مسیر کمال بالا برود انسان می‌تواند به جایی برسد که بر عالم هستی احاطه پیدا کند.

رئیس جمهور در ادامه تصریح کرد: امروز در هر کجای جهان که از امام راحل(ره) سخن می‌گوییم شنوندگان سخت تحت تأثیر اندیشه‌ ایشان قرار می‌گیرد چرا که امام(ره) به مرحله‌ای از کمال رسیده بود که خداوند متعال استعداد هدایت انسان‌ها را در ایشان قرار داده است.

احمدی‌نژاد گفت: امام(ره) از مرزهای تحمیلی و از مرزهای نژاد و قومیت عبور کرده بود و با فطرت تک‌تک انسان‌ها ارتباط برقرار کرد.

وی افزود: امام(ره) برای ساختن دنیایی بهتر برای انسان‌ها آمد امام(ره) آمد تا حقیقت انسان را به زیر چرخ اندیشه‌های مادی له شده بود احیا کردند. امام(ره) آمد تا به انسان‌ها بگوید حقیقت شما و سعادت شما در مصرف بیشتر در قدرت‌طلبی بیشتر در استعمار سایر انسان‌ها و در خودخواهی نیست شما باید خدایی شوید تا به مقام خلیفة‌اللهی برسید شما باید قدر خودتان را بدانید.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه امام(ره) انسان را متوجه مسئولیت‌های خود کرد، گفت: انسان بدون اجتماع و بدون ارتباط با سایر انسان‌‌ها مفهومی ندارد ارزش‌های انسانی در سایه ارتباط با سایر انسان‌ها است که فرصت شکوفایی پیدا می‌کنند.

احمدی‌نژاد در ادامه با اشاره به اینکه تنها در یک زندگی اجتماعی است که خصلت‌های انسانی در وجود انسان متبلور می‌شود، گفت: امام(ره) معتقد بود که راه اصلی کمال انسان‌ها در اصلاح جامعه و جهان است. امام(ره) معتقد بود که برای اصلاح انسان‌ها باید جامعه انسانی را اصلاح کند و برای اصلاح جامعه نیز باید عدالت مستقر شود.

وی افزود: اگر در این جامعه عدالت، پاکی، صلح مستقر نشود جایی برای عزت انسان‌ها و شکوفا شدن‌شان باقی نمی‌ماند در جامعه‌ای تبیعض‌آلود تحت ستم و تحت استعمار که عقب نگه داشته شده است جایی برای نجات انسان‌ها نیست.

احمدی‌نژاد گفت:‌ ارزش‌های انسانی تنها در سایه عدالت است که می‌تواند شکوفا شود. امروز بخش زیادی از انسان‌ها تحت تبعیض و ناعدالتی زندگی می‌کنند اکثر قاطع آنها به خاطر شدت مشکلات اقتصادی و اجتماعی حتی فرصت فکر کردن به ظرفیت‌های خود را نیز ندارند. امروز غنچه‌های ناشکفته انسان پرپر می‌شود و چقدر ما انسان داریم که آروزهای آنها نمی‌تواند حتی از خانواده خود و محل روستای فراتر نمی‌رود.

وی گفت: آن چیزی که امروز در دنیا له و نابود می‌شود خود انسان است امروز انسان در نگاه سرمایه‌داری ابزاری برای تولید و تبلیغات و مصرف شده است و در نظام عادلانه استکباری ملت‌ها نیز در حال قربانی شدن هستند آنها به قدری به منافع خود فکر می‌کنند که حاضر جنگ راه بیندازند و یک میلیون انسان را بکشند تا سرمایه‌داران جهان سود ببرند.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در دوران استعمار در طول صدها سال بیش از 90 درصد جهان تحت سلطه استکبارگران بودند، گفت: افریقا قاره‌ای است که هم دارای منابع عظیم انسانی و هم دارای منابع عظیم مادی است اما آنها امروز چگونه زندگی می‌کنند.

احمدی‌نژاد گفت:‌امروز در آسیا و اروپا نیز مردم به شکل دیگری تحت ظلم و ستم هستند و این اقلیت محض بر توده‌های مردم حکمفرمایی می‌کنند اما امام(ره) معتقد بود که باید نظام حاکم بر جهان اصلاح شود. عدالت باید برای همه انسان‌ها برقرار شود تا ظرفیت‌های انسان‌ها به شکوفایی برسد.

وی افزود: امام(ره) برای اصلاح نظام اجتماعی مرز و جغرافیا قائل نبود و در اندیشه امام(ره)، انسانیت در هر کجا که بود باید محترم باشد. باید با عدالت زندگی کند. اندیشه امام (ره) نجات تمام بشریت بود و به فکر تمام مستضعفان و برای آزادی تمام مظلومان جهان مبارزه می‌کرد در طول جنگ با وجود اینکه ما تحت شدیدترین فشارها بودیم بازهم امام(ره) بر آزادی تمام مظلومان در هر کجای دنیا تأکید می‌کرد.

احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه هر قدر که زمان می‌گذرد قدر و منزلت امام شناخته‌تر می‌شود، گفت: امروز عظمت امام(ره) بیش از پیش آشکار می‌شود. امروز بشریت به اندیشه امام(ره) و راه امام(ره) ایمان آورده است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه مهم‌ترین مأموریت ما هم‌اکنون ترویج اندیشه امام(ره) است، گفت: ما باید برای اصلاح قیام کنیم چرا که تا زمانی که ظلم و بی‌عدالتی حاکم است استعدادهای انسان توانایی شکوفا شدن ندارد اما این سؤال در اینجا مطرح است که ما به جای این نظام چه چیزی را باید جایگزین کنیم.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه پیامبران به این مسئله به صورت واضح و روشن پاسخ داده‌اند، گفت: خداوند متعال این نوید را به وسیله پیامبران خود به ما داده است که عدالت کامل در روی زمین حاکم خواهد شد این نظام قابل تعریف است و البته تعریف نیز شده است.

وی با اشاره به اینکه هدف از استقرار نظام جدید در جهان باید استقرار عدالت جهانی باشد، گفت: قیام و انقلاب ملت ایران حرکتی به سمت فطرت پاک بشری بود اما این انقلاب هیچگاه بدون یک رهبری الهی به ثمر نمی‌رسید. جامعه بدون رهبری توانایی حرکت ندارد چه کسی باید جامعه جدید را رهبری کند؟ رئیس جمهور آمریکا. امروز کدامیک از رؤسای دولت‌ها می‌توانند ادعا کنند عدالت را حاکم کنند.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه کسی می‌تواند عدالت را حاکم کند که وجودش سرشار از عدالت باشد، گفت: کسی می‌تواند این کار را بکند که پاک باشد و عاشق انسان‌ها باشد. پاسخ در این باره روشن است همه پیامبران الهی در این باره وعده خود را داده‌اند.

احمدی‌نژاد گفت: امروز جامعه بشری برای رسیدن به عدالت نیازمند رهبری عادل است. نیازمند اتصال به خداوند است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امروز جامعه بشری نیاز به وحدت دارد، گفت: امروز در میان مسلمانان چه خبر است در پاکستان و عراق و سوریه چه خبر است آنکه می‌کشد و آنکه کشته می‌شود هر دو می‌گویند که مسلمان هستند و قرآن می‌خوانند.

رئیس جمهور افزود: امروز دشمنان بشریت برای ما برنامه جهانی دارند و ما نیز باید برای جهان برنامه داشته باشیم ما باید بگوییم که پیام ما برای بشریت توحید، عدالت، عشق و کمال انسانی است و معلوم است که تمایل جامعه بشری به این مسئله بیشتر است.

احمدی‌نژاد در ادامه با اشاره به اینکه امام(ره) آمد تا این ودت را برقرار کند، گفت: به لطف خداوند حرکت امام(ره) امروز جهانی شده است و امیدواریم در سال‌های بعد زمانی که همدیگر را ملاقات می‌کنیم فرسنگ‌ها از وضعیت کنونی فاصله گرفته باشیم.

پیش از سخنان رئیس جمهور حمید انصاری دبیر ستاد بزرگداشت ارتحال امام راحل(ره) به بیان مطالبی در خصوص برگزاری مراسم امسال پرداخت.

۱۳۹۲/۳/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...