نسخه چاپی

سوالات استراتژیك حسن عباسی از كاندیداها

حسن عباسی از نامزدهای ریاست جمهوری پرسید آیا برای اینكه مشكلاتمان در مبانی حكمی و فسلفی فرهنگ و هنر حل شود، طرحی دارند یا خیر؟

به گزارش نما حسن عباسی کارشناس مسائل استراتژیک در گفتگو با مهر خطاب به هشت نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری که قرار است چهارشنبه 15 خردادماه در مناظره فرهنگی به بحث و تبادل نظر بپردازند، گفت: نامزدهای محترم ریاست جمهوری بفرمایند مسئله فلسفه فرهنگ و هنر را که اکنون در مبانی نظری این دو دچار مشکل هستیم، چطور حل و فصل می‌کنند.

وی افزود: یکی از مشکلات فعلی ما پراگماتیزم (عمل‌گرایی) است که در دوره اخیر رقم خورده و باعث شده مشکلات فلسفه فرهنگ و هنر همچنان به قوت خود باقی بماند.

عباسی تصریح کرد: نامزدهای ریاست جمهوری بگویند آیا برای اینکه مبانی نظری فرهنگی و مبانی نظری هنری‌مان حل شود طرحی دارند یا خیر؟ چرا که تا مادامی که در حکمت هنر و فلسفه آن و در حکمت و فلسفه فرهنگ طرحی جامع و کامل نداشته باشیم مشکلاتمان در این عرصه‌ها حل‌نشده باقی خواهد ماند.

این کارشناس مسائل استراتژیک یادآور شد: در زیرمجموعه فلسفه فرهنگ موضوعاتی چون فلسفه علم هم مطرح است و در فلسفه هنر نیز زیرمجموعه‌هایی چون فلسفه سینما، موسیقی، معماری و هر هفت هنر مربوطه وجود دارند که باید مورد توجه قرار گیرند.

عباسی با تأکید بر اینکه مبانی نظری ما مخدوش است، گفت: هرچند دیدگاه‌هایی که توسط علامه جوادی آملی در حوزه حکمت هنر ارائه شد شروع و پایه کار بود اما متاسفانه به درون دستگاه‌های دولتی نرفت.

وی در پایان اظهار کرد: رئیس جمهور بعدی باید پاسخ دهد کارگروه فرهنگی‌اش در این بنیان‌های نظری چه ساز و کاری دارد و چه تدبیری اندیشیده و چه برنامه‌ای دارد؟ چرا که اگر به این نکات توجه نشده باشد عمل گرایی صرف ما را به نتیجه نخواهد رساند.

۱۳۹۲/۳/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...