نسخه چاپی

دانشمند جوان ایرانی برنده جایزه یونسكو

جایزه علمی یونسكو(جایزه دانشمندان جوان برنامه انسان و كره مسكون" ) به خانم عطیه كاظمی مجرد از ایران تعلق گرفت.

به گزارش نما دبیر کل کمیسیون یونسکو در ایران در گفتگو با خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت این جایزه به طرح تحقیقاتی خانم کاظمی مجرد در حوزه توسعه پایدار در ذخیره گاههای زیست کره از طریق ارتقا خدمات اکوسیستم اختصاص یافته است.

محمدرضا سعید ابادی افزود: در پنج سال اخیر حضور پژوهشگران جوان کشورمان در رقابتهای علمی یونسکو چشمگیر بوده است و جوانان محقق و پژوهشگر ایرانی در مدت یادشده موفق شدند 12 جایزه علمی از یونسکو دریافت کنند.

ذخیره گاه های زیست کره مناطقی هستند که از طریق برنامه انسان و کره مسکون یونسکو ثبت می شوند و در آنها تلاش می شود تا راهکارهای ابتکاری برای حل مسائل حفاظت، اکولوژی و توسعه پایدار بکار گرفته شود.

تا به امروز 621 ذخیره گاه زیست کره در 117 کشور جهان به ثبت رسیده اند.

سازمان یونسکو در راستای تشویق پژوهشگران جوان برای کار در زمینه های اکوسیستم (زیست بوم)، منابع طبیعی و تنوع زیستی از سال 1368، هر ساله برنامه انسان و کره مسکون جوایزی را تا سقف پنج هزار دلار اعطاء کرده است.

همزمان با خانم کاظمی مجرد پژوهشگران جوانی از اسپانیا - ساحل عاج - مکزیک - هند و افریقای جنوبی موفق به دریافت جایزه یونسکو در زمینه های اکوسیستم (زیست بوم)، منابع طبیعی و تنوع زیستی شدند.

اسامی برندگان "جایزه دانشمندان جوان برنامه انسان و کره مسکون" و جایزه میشل باتیس به وسیله شورای بین المللی هماهنگی برنامه انسان و کره مسکون (MAB) اخیرا در مقر یونسکو اعلام شد.

۱۳۹۲/۳/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...