نسخه چاپی

آغاز اعتصاب غذای وزیر حقوق بشر یمن

وزیر حقوق بشر یمن در اعتراض به ادامه حبس ده‌ها فعال سیاسی و حقوقی در این كشور دست به اعتصاب غذا زد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا ، آمارهای گروه‌های مدافع حقوق بشر نشان می‌دهد که در حال حاضر 58 معترض خواهان دموکراسی که علیه حکومت صالح، دیکتاتور سابق یمن، فعالیت می‌کردند هنوز در حبس بسر می‌برند. این در حالیست که وضعیت 17 معترض هنوز نامعلوم است.

حوریه مشهور وزیر حقوق بشر یمن اعلام کرد که در راستای اعتراض به ادامه بازداشت این معترضان به همراه 20 فعال برجسته دیگر در محوطه زندان اصلی پایتخت این کشور دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

وی در این مورد گفت: من دست به اعتصاب غذا زده‌ام و تا زمانی‌که جوانان معترض و انقلابی از زندان آزاد نشوند دست از این کار بر نخواهم داشت.

خانم مشهور تاکید کرد که تنها جرم این جوانان شرکت در اعتراضات مسالمت‌آمیز بوده است.

به نوشته روزنامه یمن پست، علی عبدالله صالح دیکتاتور سابق یمن در فوریه 2012 قدرت را به معاونش عبد ربه منصور هادی واگذار کرد. این انتقال قدرت با حمایت عربستان و وساطت شورای همکاری‌های خلیج فارس صورت گرفت.

با وجود انتقال قدرت در یمن و اعتراضات پیشین مردم این کشور، نقض حقوق بشر همچنان ادامه دارد و قدرت همچنان در دستان نزدیکان عبدالله صالح است.

در ماه مارس هادی طی بیانیه‌ای آزادی زندانیانی را که در جریان انقلاب بازداشت شده بودند صادر کرد. اما این کار تاکنون به مرحله اجرا در نیامده است. فعالان یمنی، دادستان کل و افراد باقیمانده از رژیم سابق این کشور را عاملان اصلی ادامه بازداشت زندانیان می‌دانند.

۱۳۹۲/۳/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...