نسخه چاپی

انتقاد شدید اتحادیه علمای شام از قرضاوی

اتحادیه علمای شام تاكید كرد: فتواهای تكفیری قرضاوی و تشویق وی برای خونریزی درسوریه، خروج از اصول شرع و متون دینی؛ و مخالفت با احادیث و سنت پیامبر (ص) است.

به گزارش نما به نقل از العالم، این اتحادیه در بیانیه ای اعلام کرد: تندروی ها و افراط گری های مستهجن قرضاوی، رئیس "اتحادیه جهانی علمای مسلمان"، اعتبار این اتحادیه که نماینده علمای امت است را زیر سئوال می برد.

اتحادیه علمای شام تاکید کرد: تکفیر گروهی از امت اسلامی با اصول شریعت و متون اهل سنت در تضاد است. تکفیر فردی یک شخص فقط در صورتی که وی یکی از اصول دین را انکار کند، آن هم با تصمیم حاکم شرع و پس ازمحاکمه و شنیدن دفاعیات وی احراز می شود، پس تکفیر بدون دلیل معنا ندارد و اینکه فردی را به خاطر سخنی تکفیر کنند و بعدا تشخیص داده شود که وی منظور دیگری داشته، صدور حکم تکفیر برای وی در شرع خدا جنایتی خطرناک به شمار می رود.

این اتحادیه در بخش دیگری از بیانیه خود آورده است: امت اسلامی امروز بیش از هر زمان دیگری به توقف خونریزی مسلمانان و یافتن راهی برای خروج از فتنه هایی که با آن روبرو است نیاز دارد.

اتحادیه علمای شام از امت اسلامی خواست، با وحدت و همدلی و جلوگیری از برافروختن آتش فتنه، برای توقف خونریزیها و مقابله با کسانی که حرمت مسجدالاقصی را شکسته و بدان توهین می کنند، موضع مناسب اتخاذ کنند.

۱۳۹۲/۳/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...