نسخه چاپی

مقایسه فیلم‌های تبلیغاتی دو دیپلمات

وسعت جغرافیایی ایران، گران بودن تبلیغات محیطی و البته اثرگذاری بیشتر تلویزیون باعث شده است اكثر كاندیداها از ظرفیت تبلیغ تلویزیونی بیشترین بهره برداری را بكنند از جمله می توان گفتگوی ویژه تلویزیونی، مناظره ها و فیلم‌های تبلیغاتی را نام برد.

به گزارش نما به نقل از عصرایران، 2 مورد اول به ویژگی و توانایی‌های شخصی کاندیدا مرتبط است ولی در فیلم تبلیغاتی، فکر و ایده و هنر تیم سازنده غالب است.

فیلم‌های دکتر ولایتی و دکتر روحانی که در یک شب پخش شد را دو چهره بزرگ سینمایی ایران ساخته بودند.

"پزشک دیپلمات" و "شیخ دیپلمات" در یک حوزه تخصصی و برهه زمانی، بیشترین نقش آفرینی را داشتند اما تیم هنری دکتر روحانی بهترین استفاده را از این امکان تبلیغی برد و خود را به رخ کشید.

استراتژی هر دو کاندیدا این بود که در فیلم خود به مردم و خاصه نسل جوان ، تاریخ معاصر انقلاب و نقش خود در آن را گوشزد کنند و برتری تاریخی خود بر دیگر کاندیداها را مورد تأکید قرار دهند.

با این حال ، تیم فیلمساز ولایتی ، به طور آشکاری کم فروشی کرد و با تدوین سکانس هایی از تاریخ معاصر و قرار دادن ولایتی به عنوان تماشاچی صرف ، سر و ته کار را به هم آورد و به جز در چند صحنه محدود ، رد پای پررنگی از او در تصاویر پخش شده نبود و علاوه بر آن ، نقش ولایتی در دوران بعد از هاشمی تا امروز نیز کات شد!

اما در مقابل ، تیم هنری شیخ دیپلمات ، با تنوع بصری بهتری کار خود را عرضه کرد و علاوه بر تصاویر تاریخی ، از افرادی چون هاشمی و خاتمی هم به عنوان تأیید کنندگان روحانی به خوبی بهره گرفت.

در مسابقات فوتبال بارها دیده ایم که بازیکنان بزرگ در بازیهای حساس، پنالتی خود را گل نمی کنند. تیم هنری دکتر ولایتی هم پنالتی اش را گل نکرد اما کارگردان فیلم دکتر روحانی به خوبی از عهده این پنالتی حساس برآمد.

۱۳۹۲/۳/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...