نسخه چاپی

فاصله بین مردم و قدرت،پایه تغییر رژیم طاغوت شد

نایب رییس كمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به فاصله عمیق بین مردم و قدرت در دوره رژیم ستم‌شاهی، تصریح كرد: اصلاحات مصنوعی شاه تنها سرعت تغییر رژیم پهلوی را افزایش داد.

به گزارش نما به نقل از خانه ملت، احمدرضا دستغیب در گفت‌وگویی، با اشاره به سالروز قیام ۱۵ خرداد گفت: ساختار رژیم پهلوی غیرمردمی و منفک از جامعه بود و از نگاه جامعه شناختی، یک فاصله عمیق بین قدرت و مردم بود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: زمان رژیم پهلوی قدرت با تمام شئون خود و ریشه‌هایش در بخش‌های مختلف جامعه، هیچ ارتباطی با عقبه مردم نداشت و از سوی دیگر، اقشار مختلف جامعه تحت سیطره و سلطه یک خاندان قرار داشتند و بنابراین این شرایط، قابل بهبود با اصلاحات و رفورم‌هایی ظاهری نبود و جامعه نیز آن را باور نداشت.

دستغیب ادامه داد: هنگامی‌که جامعه از نظر ساختاری مشکلاتی دارد، ایجاد برخی تغییرات، سازوکار تعامل مصنوعی و صوری نظام سیاسی موجود را به هم می‌زند و درواقع این اقدامات به دلیل عدم شناخت دقیق مشکل و بحران از سوی رژیم شاهنشاهی نتوانست راهگشا باشد.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس، اصلاحات شاه و مردم راآغازی برای تغییرات و دگرگونی‌های جدید دانست و بیان کرد: ورود مصنوعی حکومت شاه برای اصلاحات به تغییر حکومت و رژیم سرعت داد و رخداد سال ۴۲ و رویش ناشی از آن، محصول دو مورد بود.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: عدم تحلیل صحیح از سوی نظام سیاسی حاکم و نیز قدرت نیروی امام خمینی(ره) و نفوذ کلام ایشان در روشنفکری و هدایت مردمی، دو فاکتوری بود که منجر به نتیجه‌بخشی اعتراضات مردمی شد که در طول آن سالها نتوانسته بودند فضای سلطه را تغییر دهند.

۱۳۹۲/۳/۱۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...