نسخه چاپی

كالای ایرانی جایگزین كالای خارجی می‌شود

پیشنهاد برای مناظره كاندیداها بدون رسانه ملی نماینده مردم شهركرد گفت: رویكرد نمایندگان برای حمایت از تولید در بودجه سال‌جاری تقویت و حمایت تولید داخلی بود و اختصاص 10 درصد اعتبارات دستگاه‌ها برای خرید كالای ایرانی مبین همین مسئله است.

به گزارش نما، سيد سعيد زمانيان دهكردي گفت: با تصويب مجلس 10 درصد از سرجمع بودجه و اعتبارات دستگاه‌ها در سال‌جاري براي خريد كالاي ايراني اختصاص مي‌يابد.

اين عضو كميسيون تلفيق بودجه سال 1392 با بيان اين‌كه اگر در گذشته اعتبارات بودجه‌اي به سمت توليد سوق مي‌يافت امروز با حجم عظيمي از مشكلات در اين بخش روبه‌رو نبوديم، متذكر شد: دغدغه مجلس شوراي اسلامي خارج كردن توليد از وضعيت اسفناك فعلي است به همين دليل از طريق بودجه سال 1392 به مسائل اقتصادي، توليدي، كشاورزي و علمي توجه شده است. با مصوبات حمايتي مجلس در بودجه سال‌جاري شاهد جهش بزرگي در حمايت از توليد خواهيم بود.

وي با بيان اين‌كه اگر روزي بر كرسي اجرايي تكيه بزنم از واردات كالاهاي خارجي جلوگيري مي‌كنم، اظهار كرد: اختصاص 10 درصد اعتبارات دستگاه‌ها براي خريد كالاي ايراني به معناي منع دستگاه‌هاي اجرايي براي خريد كالاهاي خارجي است. با تصويب اين مصوبه قانون منع خريد كالاهاي خارجي عملا بايد مبناي عمل دستگاه‌ها قرار بگيرد.

اين عضو كميسيون برنامه و بودجه تاكيد كرد: بايد به داد توليدات داخلي رسيد. مقام معظم رهبري هشدارهاي فراواني نسبت به بي‌توجهي به حمايت از توليدات داخلي داده‌اند ولي متأسفانه توجهي نمي‌شود. كالاهاي داخلي ارزش بسيار بيشتري نسبت به كالاهاي بي‌كيفيت چين و هند و امثالهم دارند.

زمانيان ضمانت اجرايي اين مصوبه مجلس را تمام كارپردازان، وزرا، مديران كل و استانداران كشور دانست و تصريح كرد: دستگاه‌هاي اجرايي پس از ابلاغ بودجه سال‌جاري بايد خريد كالاهاي خارجي را ممنوع كنند. قانون بودجه سال‌جاري علاوه بر دستگاه‌هاي اجرايي به كليه كميته‌ها و شوراهاي برنامه‌ريزي و ذي‌حساب‌ها ابلاغ مي‌شود و اگر دستگاه‌ها از اجراي آن استنكاف كنند با آنها برخورد مي‌شود.

وي اختصاص 500 ميليارد تومان به بخش توليد در بودجه سال 1392 را از ديگر راه‌كارهاي حمايتي مجلس از بخش توليد در سال‌جاري دانست و افزود: اين مبلغ افزون بر ساير مبالغ اختصاص يافته در سال‌جاري به بخش توليد اختصاص مي‌يابد. بودجه سال 1392 به شكل جدي براي تقويت زيرساخت‌ها، توليد ملي، كار و سرمايه ايراني در همه زمينه‌ها پيش‌بيني‌هاي خوبي براي تامين مالي از طريق انتشار اوراق مشاركت، اعتبارات دولتي، حمايت بخش‌هاي خصوصي و فاينانس داخلي و خارجي دارد.

نماينده مردم شهركرد گفت: تنها راه نجات اقتصاد كشور حمايت همه جانبه از بخش توليد است. اگر به اين مسئله توجه نشود مشكلات اقتصادي كشور بيشتر و وسيع‌تر مي‌شود و لايحه بودجه سال‌جاري مجال خوبي براي توجه به زيرساخت‌ها و حمايت از توليد است.

۱۳۹۲/۳/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...