نسخه چاپی

ولايتي در برنامه راديويي ورزش:

كاستی‌های قانون ورزش را جبران می‌كنم/ استقلال و پرسپولیس باید در اختیار مردم گذاشته شوند

عکس خبري -کاستي‌هاي قانون ورزش را جبران مي‌کنم/ استقلال و پرسپوليس بايد در اختيار مردم گذاشته شوند

كاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس را در اختیار مردم قرار داد و طرفداران آن‌ها به عنوان سهامداران این باشگاه‌ها مطرح شوند.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، "علی اکبر ولایتی" کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، صبح امروز در برنامه "برای فردا" در رادیو ورزش پاسخگوی سؤال‌ها ورزشی این برنامه بود.

ولایتی در پاسخ به این سؤال که طبق قانون اساسی، رئیس جمهور، رئیس شورای عالی ورزش است و لذا مهم‌ترین و اساسی‌ترین مسائل ورزشی از نظر شما چه خواهد بود، گفت: اصلاح قانون ورزش باید متناسب با زمان و کاستی‌های که در امر ورزش است صورت گیرد و یکی از اشکالات این شورا این است که متأسفانه به ندرت جلسات آن تشکیل می‌شود، لذا جا دارد تمام ارگان‌هایی که مرتبط با ورزش‌اند در آن حضور یابند.

وی افزود: بر اساس مصوبات، دستگاه‌هایی که مرتبط با ورزش هستند باید در اجرای درست مصوبات ورزشی حداکثر استفاده را ببرند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این که برنامه شما برای بهبود سجایای اخلاقی ورزشکاران به عنوان الگوی ورزشی در جامعه چه خواهد بود، گفت: میهن‌پرستی، دفاع از تمامیت ارضی و دفاع از نظام حاکم جزء مشترک تمام مقاطع تاریخی کشور ما به حساب می‌آید و به عنوان احیاکننده هویت ملی ایرانی است.

وی افزود: ایران کشوری است که هویت ملی آن بر اساس حماسه‌ها تقویت می‌شود و بعد از ورود آرمان‌های اسلامی به ایران شاهد بودیم که فرهنگ ایرانی آمادگی پذیرش اسلام را به طور کامل دارد.

ولایتی بیان داشت: ورزشکاران باید بدانند که مقتدایشان حضرت علی (ع) است و در تقویت سجایای اخلاقی خود کوشا باشند و در روحیه پهلوانی که همراه با فتوت و جوانمردی درآمیخته بوده برای تقویت آن تلاش مضاعف داشته باشند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: روحیه جوانمردی به صورت اولیه در نهاد هر ایرانی به صورت ذاتی وجود دارد و باید راه‌های تبدیل کردن این ظرفیت‌ها را از بالقوه به بالفعل درآوریم که در این صورت خواهیم دید ورزش‌های جدیدی که از خارج وارد کشور شده‌اند با اخلاق و فتوت و جوانمردی آمیخته می‌شوند.

ولایتی در ادامه با تأکید بر لزوم تغییر در برنامه‌های ورزشی اظهار داشت: دولت نباید به امر باشگاه‌داری بپردازد و باید ورزش را از حالت دولتی خارج کرد.

وی افزود: باید باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس را در اختیار مردم قرار داد و طرفداران آن‌ها به عنوان سهامداران این باشگاه‌ها مطرح شوند. اگر مردم به من اعتماد کنند و مرا به عنوان خادم خودشان انتخاب کنند کاستی‌هایی که در قانون ورزش وجود دارد را جبران می‌کنم.

ولایتی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین نکاتی را که مد نظر قرار خواهیم داد، نظارت دولت بر ورزش و عمومی کردن ورزش در مدارس و مهد کودک‌ها است تا بتوانیم با فراهم کردن امکانات ورزشی در آموزش و پرورش با ایجاد یک معاونت ورزشی در آن به استعدادیابی جوانان و کودکان با استفاده از مربیان صاحب‌نظر به عنوان دبیران ورزش در امر ورزش بپردازیم.

۱۳۹۲/۳/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...