نسخه چاپی

دو دلیل برای مخالفت با استیضاح وزیر تعاون

عکس خبري -دو دليل براي مخالفت با استيضاح وزير تعاون

عضو فراكسیون انقلاب اسلامی مجلس با بیان اینكه استیضاح وزیر كار به صلاح نیست، گفت: نمایندگان نباید به خاطر انتصاب یك مسئول وزیر را استیضاح كنند بلكه برای استیضاح باید دلایل محكمی ارائه كرد.

به گزارش نما، ولی اسماعیلی در گفتگو با مهر استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به صلاح ندانست و گفت: از دو منظر می توان دلایل مخالفت با استیضاح وزیر کار را تشریح کرد.

وی گفت: مجلس هشتم 20 الی25 جلسه می تواند داشته باشد که در اکثر آن جلسات لایحه بودجه 91 مورد بحث و بررسی قرار می گیرد ضمن آنکه باید نمایندگان در صحن علنی ایرادات شورای نگهبان نسبت به بودجه را برطرف کنند، از این رو عمر پایانی مجلس هشتم نباید صرف مباحث جنجالی شود.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس با اشاره به تفکیک قوا افزود: در قانون اساسی به تفکیک قوا اشاره شده است، به همین جهت قوا باید استقلال کامل داشته باشند تا بتوانند وظایف و برنامه های خود را به نحو احسن انجام دهند. با انتصاب مرتضوی به عنوان رئیس سازمان تامین اجتماعی شاهد واکنش برخی از نمایندگان و رجال سیاسی بودیم در حالی که هنوز وی مدیریت خود را در این سازمان نشان نداده است.

نماینده گرمی در مجلس افزود: اگر می خواهیم وزیری را استیضاح کنیم باید دلیلی قانع کننده داشته باشیم درحالی که انتصاب فردی همچون مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی دلیل محکمی برای استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیست.

عضو کمیسیون شوراها و سیاست داخلی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای استیضاح وزیر باید شاخصه های محکمی داشته باشیم ضمن آنکه تشخیص صلاحیت مسئولان و مدیران برعهده مراجع چهارگانه است، همانگونه که مراجع چهارگانه صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس را اعلام می کنند می توانند عدم صلاحیت مدیری را اعلام کنند.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: امروز ما بیش از گذشته به وحدت و همدلی نیاز داریم و نباید با چنین مباحثی وحدت را نادیده بگیریم، همچنین نمایندگان باید توجه داشته باشند که نباید در این موارد سلیقه ای و یا جناحی عمل کنند.

۱۳۹۱/۱/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...