نسخه چاپی

مطالبات 7 ‌بندی تظاهرات‌كنندگان تركیه

نمایندگان تظاهرات‌كنندگان تركیه، صبح دیروز مطالبات هفت بندی معترضان را به معاون نخست‌وزیر این كشور ارائه كردند.

به گزارش نما ، فارس به نقل از پایگاه خبری «جیهان»نوشت: نمایندگان معترضان در میدان «تقسیم» و شهرهای مختلف ترکیه، اعلام کردند که مطالبات خود را صبح دیروز چهارشنبه به «بولند ارینچ» معاون نخست‌وزیر کشور ارائه کرده‌اند.

نمایندگان تظاهرات‌کنندگان اعلام کردند که خواسته‌های مکتوب معترضان را به معاون نخست‌وزیر ترکیه داده اند که شامل 7 بند است که عبارتند از:

1- عدم ایجاد هیچ‌گونه تغییری در «قیزی پارک» و عدم ساخت و ساز در آن

2- عدم تخریب مرکز فرهنگی «آتاتورک»

3- برکناری تمام مسئولان حوادث اخیر در میدان تقسیم از جمله استانداران و شهرداران «استانبول»، «آنکارا» و «هاتای»

4- ممانعت از استفاده گازهای اشک‌آور و مواد مشابه

5- آزادی فوری تمام دستگیرشده‌های حوادث اخیر ترکیه و عدم بازخواست قانونی آنها یا باز کردن پرونده علیه آنها

6- لغو ممنوعیت تجمع و برگزاری تظاهرات‌ها در میدان تقسیم استانبول و «قیزیل آی» در آنکارا و سایر میدان‌ها در شهرهای مختلف ترکیه

7- لغو کلیه قوانین علیه آزادی بیان و فکر در ترکیه

بر اساس این گزارش، صبح دیروز، ارینچ از هیئت نمایندگان معترضان ترکیه استقبال کرد و به مطالبات آنها گوش داد.

این در حالی است که اعتراض‌های مردمی در ترکیه ادامه دارد و تظاهرات‌کنندگان ترک به اعتراض‌های خود در دو شهر استانبول و آنکارا ادامه می‌دهند.

نیروهای پلیس ترکیه برای متفرق کردن تظاهرات کنندگان از گازهای اشک‌آور و آب با فشار قوی استفاده می‌کنند، تظاهرات‌کنندگان معترض ترک تلاش می‌کنند تا به سوی دفتر نخست وزیر ترکیه در این دو شهر حرکت کنند که با ممانعت نیروهای امنیتی و نظامی ترکیه مواجه شده‌اند.

صرف نظر از دو شهر استانبول و آنکارا، شهر «هاتای» در جنوب شرقی ترکیه در نزدیکی مرزهای این کشور با سوریه قرار دارد، شاهد اعتراض‌های مردمی مشابهی بوده است.

این تظاهرات‌ها از جمعه گذشته در اعتراض به طرح دولت ترکیه برای تبدیل بوستان تاریخی «قیزی پارک» به یک مرکز فرهنگی و تجاری در استانبول آغاز شد و به برخی شهرهای دیگر از جمله، ازمیر و آنکارا نیز کشیده شد.

۱۳۹۲/۳/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...