نسخه چاپی

قتل دانشجوی فرانسوی هزاران تن را به خیابان‌ها كشاند

عکس خبري -قتل دانشجوي فرانسوي هزاران تن را به خيابان‌ها کشاند

هزاران تن در فرانسه در واكنش به قتل دانشجوی معترض به افراط‌گرایی در شهرهای پاریس و لیون تظاهرات كردند.

به گزارش نما، فارس به نقل از شبکه خبری «یورونیوز» نوشت، قتل «کلمان مری» دانشجوی 18 ساله دانشکده علوم سیاسی پاریس و فعال چپ رادیکال و ضد فاشیست، هزاران نفر را بر ضد گروه‌های راست افراطی در فرانسه به خیابان‌ها کشاند.

در پاریس و به ویژه در منطقه «سن‌میشل» تظاهرات‌کنندگان با سر دادن شعارهایی نظیر «کلمان ضد فاشیست» و « فاشیست‌ها جایی در محله ما ندارند»، نسبت به خطر گسترش جریانهای راستگرای افراطی در فرانسه هشدار دادند.

یکی از تظاهرات‌کنندگان گفت: «این که یک جوان مورد ضرب وشتم قرار گرفته و جان باخته است، تنها به این دلیل که عقایدی داشته که خوشایند گروه دیگر نبوده، دردناک است.» وی افزود که با ممنوع کردن گروه های راست‌افراطی مخالفتی ندارد اما حتی چنین کاری را هم نتیجه بخش هم نمی داند؛ چرا که این گروه ها از چند ماه پیش تا کنون فعال شده‌اند و این قتل هم یک مورد منحصر به فرد نیست.

در مرکز «لیون» نیز دست‌کم هزار نفر با تجمع در برابر ساختمان اپرای این شهر، خشم خود را نسبت به فاشیسم و خطر گروه‌های راست افراطی اعلام کردند و یاد و خاطره کلمان مری را گرامی داشتند.

در این میان تمام احزاب سیاسی فرانسه این واقعه را محکوم کردند. «مارین لوپن» رهبر جبهه ملی، اصلی‌ترین جریان ملی‌گرا و راست افراطی فرانسه، هرگونه ارتباط حزب متبوعش با عاملان این قتل را رد کرد.

چهارشنبه بعدازظهر یک دانشجوی جوان 18 ساله و فعال حزب چپ افراطی فرانسه،3 جوان دیگر در پاریس به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و دچار مرگ مغزی شد.

این دانشجوی جوان علوم سیاسی، به دلیل فعالیت‌هایش علیه حزب راست افراطی فرانسه، شهرت داشته است.

۱۳۹۲/۳/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...