نسخه چاپی

شورای امنیت درگیری‌ها در جولان را محكوم كرد

عکس خبري -شوراي امنيت درگيري‌ها در جولان را محکوم کرد

شورای امنیت سازمان ملل متحد درگیری های شدید در بلندیهای جولان را كه به زخمی شدن دو نیروی پاسدار صلح این سازمان منجر شد، به شدت محكوم كرد.

به گزارش نما، فارس به نقل از شبکه تلویزیونی المنار لبنان نوشت، 15 عضو شورای امنیت در بیانیه ای که با اجماع صادر شد، از همه طرف ها خواستند تا به طور کامل با نیروهای سازمان ملل همکاری کرده و به آنها اجازه دهند تا آزادی کامل داشته باشند و امنیت پرسنل خود را حفظ کنند.

شورای امنیت عصر امروز جمعه رایزنی هایی را درباره هیئت خود در جولان انجام خواهد داد زیرا دولت اتریش اعلام کرده است که گردان نیروهای خود را که درچارچوب نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل در بلندیهای جولان فعالیت می کنند، از این منطقه خارج خواهد کرد.

اعضای شورای امنیت در این بیانیه "نگرانی شدید خود را درخصوص خطرات ناشی از یورش عناصر مخالف و ارتش سوریه در این منطقه امنیتی بر آتش بس بین اسرائیل و سوریه ابراز داشتند".

این بیانیه افزود: اعضای شورای امنیت بر حمایت غیرمشروط خود از نیروهای پاسدار صلح در جولان تاکید و از بان کی مون دبیرکل سازمان ملل می خواهند تا مطمئن شود که این نیروها از قدرت لازم برای ایفای ماموریت خود برخوردار هستند.

بان کی مون گفت که وی در تماس با کشورهایی است که معمولا نیروهای خود را برای عملیات صلح بانی اعزام می کنند تا از این طریق خلأ ناشی از نیروهای اتریشی در جولان پر شود.

۱۳۹۲/۳/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...