نسخه چاپی

پاس گل رسانه ملی به خانم اشتون

عکس خبري -  پاس گل رسانه ملي به خانم اشتون

از راهروهای جام جم خبر می‌رسد كه اصرار تهیه‌كنندگان برنامه دیروز امروز فردا بر برگزاری ماظره میان نمایندگان جلیلی و روحانی دردسر ساز شده و گویا برخی از كاندیداها به این رویه معاونت سیما معترض شده اند.

به گزارش نما به نقل از الف، برنامه گفتگو محور دیروز امروز فردا که پنج‌شنبه‌ها از شبکه سوم سیما پخش می‌شود، شب گذشته به موضوع پرونده هسته ای پرداخت و برای این موضوع به سراغ نمایندگان دو کاندیدای پر حرف و حدیث در این زمینه رفت.

گفته می‌شود ستادهای انتخاباتی برخی از کاندیداها از جمله ولایتی و حداد عادل در نامه‌های جداگانه‌ای به این نحوه ورود صداوسیما به موضوع سیاست‌های کلان سیاست خارجی نظام اعتراض کرده و آن را مغایر با منافع ملی دانسته‌اند.

هرچقدر معاونت سیاسی سیما در اختصاص وقت و موقعیت برابر برای کاندیداها در شبکه‌های مختلف تلویزیونی رعایت عدالت را کرد که تقدیر رهبر انقلاب در سخنان ایشان در حرم امام را هم در پی داشت؛ معاونت سیما با انتخاب نمایندگان تنها دو کاندیدا عدالت رسانه‌ای رسانه ملی را نقض کرد.

در هیچ کجای دنیا بالاترین مقام‌های امنیتی فعلی و سابق یک کشور به عنوان رقیب وارد انتخابات نمی‌شوند تا در مورد ناموسی‌ترین موضوعات کشور یعنی جهت‌گیری کلان سیاست خارجی جدل کنند. پررنگ کردن این دو قطبی و داغ شدن بحث پرونده هسته‌ای نتیجه‌ای جز افشاگری و انتقادات گسترده دو کاندیدا و نمایندگانشان علیه یکدیگر ندارد و در انتها ممکن است حتی انتخابات را به رفراندوم پرونده هسته ای تبدیل کند.

در این رفراندوم بدون شک برنده خانم اشتون است و کشورهای 1+5 که مشتاقانه جدل دو نماینده سابق و فعلی ایران را به تماشا خواهند نشست و از نتایج آن در مذاکرات آتی به خوبی استفاده خواهند کرد. شاید اگر در این فضا دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی کشور در مرخصی نبود، حتما به برگزاری چنین برنامه ای به دلیل مغایرت با منافع ملی اعتراض می‌کرد. دبیرخانه‌ای که حالا خود یک طرف این رقابت پرماجرا است.

۱۳۹۲/۳/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...