نسخه چاپی

نقشه راه

محمد كاظم انبارلویی

نقشه راه چيست؟ نيم قرن از ظهور نهضت اسلامي امام خميني (ره) مي‌گذرد. نام و ياد او هنوز زنده است و راه او، صراط مستقيم انسانهاي آزاده جهان است.
مقام معظم رهبري در ديدار با اقشار مختلف مردم در مراسم چهارده خرداد در حرم مطهر امام خميني (ره) از سه باور امام ياد كردند كه امروز مي‌تواند به عنوان سه باور رهبران رهايي بخش جهان اسلام ، چراغ راه باشد. باور به خدا و قيامت ، باور به پاكي وصداقت و همراهي ملت و باور به خود و اعتماد به نفسي كه مي‌توانيم در برابر جبهه كفر، الحاد و نفاق بايستيم و مسير فلاح و رستگاري در آخرت و سعادت دنيا را توأمان داشته باشيم.
بيش از سه دهه از حيات انقلاب اسلامي مي‌گذرد. 24 سال است امام (ره) از ميان ما رخت بربسته و به سراي جاويد شتافته است. اما انقلاب اسلامي هر روز بالنده‌تر و پيروزمندتر از گذشته در صحنه‌هاي جهاني رخ مي‌نمايد.
سرّ اين پيروزي طراحي امام (ره) در تدوين نقشه راه است.
نقشه راه به تعبير مقام معظم رهبري « همان اصول و مباني امام خميني (ره) » است كه از متن قرآن و متن فرهنگ اهل بيت عليهم السلام گرفته شده است. كساني مي‌توانند در مسير پاسداشت اصول و مباني امام (ره) گام بردارند كه اعتقاد عميق به خدا و پيامبران الهي بويژه پيامبر رحمت، رسول گرامي اسلام داشته باشند. كساني مي‌توانند نقشه راه امام را عملياتي كنند كه در « خود » متوقف نشده باشند و با عبور از خود براي پيشرفت كشور، خدمت به مردم و بسط عدالت علوي تلاش كنند.
كساني مي‌توانند در مسير نقشه راه با مردم و انقلابيون همنفسي كنند كه به اقتدار انقلاب بيش از به قدرت رسيدن خود يا در قدرت ماندن خود بينديشند.
انصاف بايد داد كه نام و ياد امام (ره ) زنده است و نقشه راه امام (ره) همچنان به عنوان راهبرد اصلي انقلابيون ايران و مسلمانان جهان كاربردهاي عملي خود را داشته است و اينكه رهبري هوشمندانه، شجاعانه ، مدبرانه و دلسوزانه
آيت الله العظمي خامنه‌اي است كه اجازه نداده است اندكي از مسير امام (ره) انحراف حاصل شود يا كساني در مقام تجديدنظرطلبي برآيند.
امروز اصول امام (ره) در صيانت از جمهوريت و اسلاميت نظام ،‌ در سايه اتخاذ و يكپارچگي ملت ايران در نزد نسل سوم انقلاب قوي‌تر و مستحكم‌تر از دو نسل ديگر جايگاه دارد و همين مايه و پايه اصلي امنيت ملي است.
امروز اصول امام (ره) در استكبار ستيزي ومقاومت در برابر تبهكاري‌هاي قدرت‌هاي جهاني و اراده خلل ناپذير در حمايت از ملت مظلوم فلسطين هنوز طراوت و تازگي دارد و جوانان سلحشور ايران و جوانان جهان اسلام روي قطب نماي امام (ره ) حركت مي‌كنند و معجزه پديداري بيداري اسلامي را رقم زده‌اند.
اصول امام در قلمرو اقتصاد با محور تكيه بر اقتصاد ملي و مقاومتي و رسيدن به خودكفايي و بي‌نياز شدن از شبكه جهنمي اقتصاد جهاني و دفاع وحمايت از محرومين و مستضعفين مورد توجه نخبگان ملي است.
متأسفانه كساني گاهي ادعاي پيروي از خط امام و راه امام دارند امّا با اين اصول بيگانه‌اند و حتي در سالگرد آن عزيز سفر كرده از انتشار يك بيانيه كه ياد امام را گرامي بدارند پرهيز مي‌كنند.
برخي ادعاي پيروي از امام (ره) را دارند امّا در سال 88 با همكاري با ژنرالهاي جنگ نرم دشمن در شخم زدن اصول و مباني اعتقادي امام (ره) در برخي خيابانهاي تهران مشاركت كردند.
برخي ادعاي پيروي از امام (ره) را دارند امّا در برابر جسارت به عكس او وشعار عليه آرمان او كه « اصل ولايت فقيه» است در فتنه 88 سكوت كردند و هنوز هم حاضر نيستند سكوت خود را بشكنند.
آنان حاضر نيستند مرزبندي با مؤمنين و پيروان راستين خط امام را بردارند و در چارچوب منشور برادري امام (ره) در امر جمهوريت نظام مشاركت كنند ودر تقويت مباني اسلاميت نظام در دهه چهارم انقلاب كارنامه قابل قبولي از خود در تاريخ ثبت كنند. آنها مرزهاي غيرت و حميت و استكبارستيزي ، ظلم ستيزي و انقلابيگري با جهانخواران را برداشته‌اند و به راحتي در بلندگوهايشان برخلاف نقشه راه امام حرف مي‌زنند. قول و فعل سياسي آنها براي رسانه‌هاي اهريمني دشمن خوراك توليد مي‌كند و حاضر نيستند گامي براي پيشرفت كشور و خدمت به مردم بردارند.
آنها با منطق « يا همه يا هيچ»به قدرت نگاه مي‌كنند همين بيراهه روي ، آنها را همراه دشمنان نظام عليه مردم كرده است. در خوشبينانه‌ترين داوري اين كار را از روي غفلت انجام مي‌دهند. اما تاريخ اين قول و فعل را خيانت به ملت، خيانت به امام و خيانت به انقلاب ثبت مي‌كند و با كسي تعارف ندارد.
آنان بخت خود را در فتنه 88 با اردوكشي خياباني در همراهي با سياست‌هاي مداخله‌گرانه و شوم آمريكا و انگليس آزمودند و ديدند كه آن راه بن بست است. سئوال اين است كه چرا در خود متوقف شدند و حاضر نيستند از « خود» عبور كنند؟ مگر دعوت به خدا بدون عبور از « خود » ممكن است ؟ ما روزهاي عبرت آموزي را داريم پشت سر مي‌گذاريم.بايد دعا كنيم عاقبت به خير شويم و آنان راه را از همان نقطه كه به بيراهه رفته‌اند برگردند. راه امام (ره) و نقشه راه امام (ره) روشن است. اگر اين راه را نرويم در پيشگاه خداوند بزرگ و در پيشگاه ملت ايران و ملتهاي جهان كه شيفته حقيقت راه امام (ره) هستند عذري نخواهيم داشت.
در پايان بد نيست گله‌اي از دو نامزد اصلاح طلب در جريان مناظره فرهنگي بكنم. نقشه راه فرهنگي امام روشن است و نفي فرهنگ اباحه‌گري غربي از اصول مسلم آن است. متأسفانه در جريان مناظره نامزدها دو تن از آنها كه از اردوگاه اصلاح‌طلبان نام نويسي كرده‌اند از افرادي به عنوان هنرمندان و سفيران فرهنگي جمهوري اسلامي ياد كرده‌اند كه اولي به اعتراف خود تحت تأثير نويسندگان ضد دين همانند صادق هدايت و صادق چوبك است و در مجامع جهاني عرف اخلاق ايرانيان و حدود شرعي‌اي كه يك مسلمان بايد به آن پايبند باشد را رعايت نمي‌كند و دومي در جريان فتنه 88 يكي از همكاران راديو بي‌بي‌سي و راديو آمريكا در هتاكي به جمهوريت نظام و ارزشهاي مردم مسلمان ايران بود.
تصاوير اين دو به اصطلاح هنرمند در سايت‌هاي خبري در حالي كه حريم‌هاي اخلاقي را رعايت نمي‌كنند موجود است. معلوم نيست ميان هزاران هنرمند متعهد كه آثار جهاني دارند و به عنوان سفيران فرهنگي جمهوري اسلامي مطرح هستند چه اشكالي دارند كه آقايان عارف و روحاني به اين دو چهره منفور افتخار مي‌كنند!
ديروز سومين قسمت از مناظره 8نامزد انتخابات رياست جمهوري برگزار شد.مردم خوبمان در اين سه مناظره عيار مواضع 8 نامزد را مي توانند در ترازوي نقشه راه امام(ره)مورد سنجش قرار دهند .اين سنجش ملت را در انتخاب اصلح قطعاً ياري خواهد كرد.

۱۳۹۲/۳/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...