نسخه چاپی

ورود اولین گروه تفنگداران آمریكا به استرالیا

حدود ۲۰۰ نفر از نیروهای امریكایی در راستای طرح گسترش حضور نظامی امریكا در منطقه آسیا و اقیانوسیه، برای ماموریتی ۶ ماه وارد خاك استرالیا شده‌اند.

به گزارش نما به نقل از العالم، به گفته سخنگوي تفنگداران دريايي امريکا، نخستين گروه از ۲ هزار و پانصد نيروي امريکايي که قرار است به استراليا اعزام شوند، سه‌شنبه وارد داروين استراليا شدند.

وي افزود، قرار است اين نيروها به همراه نيروهاي دفاعي استراليا در چندين رزمايش نظامي شرکت کنند و همچنين با هدف برگزاري مانور و تمرين نظامي به ديگر کشورهاي منطقه نيز اعزام شوند.

به گفته وي، اين نيروها در آينده به صورت چرخشي در گروه ضربت هوايي و زميني نيروي دريايي به کار گرفته خواهند شد.

بر پايه گزارش‌ها، اين واحد از نيروهاي امريکايي در افغانستان نيز حضور داشته است.

استفان اسميت، وزير دفاع استراليا، در داروين گفت: "دنيا بايد توجه بيشتري به قدرت ‌گرفتن چين و هند و همچنين اهميت نفوذ استراتژيک و سياسي و اقتصادي اين گوشه از جهان، نشان دهد."

اسميت با اظهار اين‌که حضور نيروهاي امريکايي در استراليا از اهداف کشورش حمايت مي‌کند، افزود: "ما مي‌خواهيم اطمينان حاصل کنيم که جامعه جهاني به اين تغييرات واکنش نشان دهد و اين تغييرات را کنترل کند."

اين نيروها در پي توافق امنيتي نوامبر گذشته ميان باراک اوباما رئيس جمهور امريکا، و جوليا گيلارد نخست وزير استراليا، در راستاي افزايش همکاري‌هاي دوجانبه نظامي و آموزشي، به داروين اعزام شده‌اند.

در همين حال، يکي از مقامات ارشد پنتاگون هفته گذشته فاش کرد که واشنگتن از سويي با ژاپن و استراليا و از سوي ديگر با ژاپن و کره جنوبي براي گسترش سامانه موشکي خود با هدف پوشش دادن آسيا و خاورميانه، وارد گفت‌وگو شده است.

دولت استراليا نير هفته گذشته اعلام کرد، به پنتاگون اجازه خواهد داد از يکي از جزيره‌هاي دورافتاده اين کشور در اقيانوس هند به عنوان پايگاه هواپيماهاي جاسوسي خود استفاده کند. پروازهاي جاسوسي که از اين پايگاه انجام خواهد شد، منطقه جنوب و جنوب شرق آسيا را پوشش مي‌دهد.

۱۳۹۱/۱/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...