نسخه چاپی

صعود ايران به مرحله پلي آف قطعي شده است

ایران، چگونه به جام جهانی می رود ؟

صعود ایران به مرحله پلی آف مرحله مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل، قطعی شده است ، چون كه تیم ملی قطر تنها یك بازی دیگر مقابل ازبكستان دارد كه در صورت پیروزی هم امتیاز تیم ملی كشورمان می شود و با توجه به بازی رودررو طبق قوانین فیفا تیم ملی ایران حتی در صورت شكست در دو بازی آینده خود مقابل تیمهای لبنان و كره در هر حال حداقل صعودش به مرحله پلی آف قطعی شده است. در صورتی كه تیم ملی مقابل تیم ملی لبنان حذف شده به پیروری برسد با یك تساوی برابر كره مستقیما به جام جهانی صعود می كند

به گزارش نما، در صورتی که تیم ملی کشورمان در بازی این هفته خود مقابل تیم ملی لبنان حذف شده به پیروری برسد با یک تساوی برابر کره مستقیما به جام جهانی صعود می کند

البته در هر صورت صعود ایران به مرحله پلی آف مرحله مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل، قطعی شده است ، چون که تیم ملی قطر تنها یک بازی دیگر مقابل ازبکستان دارد که در صورت پیروزی هم امتیاز تیم ملی کشورمان می شود و با توجه به بازی رودررو دو تیم و تساوی در تهران و برتری ایران تیم ملی کشورمان در قطر طبق قوانین فیفا تیم ملی ایران حتی در صورت شکست در دو بازی آینده خود مقابل تیمهای لبنان و کره در هر حال حداقل صعودش به مرحله پلی آف قطعی شده است .

ایران با این پیروزی، رویای قطر برای رسیدن به جام جهانی را بر باد داد. قطر با این شکست 7 امتیازی باقی ماند تا شانس این تیم برای رسیدن به جام جهانی چه به صورت مستقیم و چه به صورت پلی‌آف برباد رود.

در ضمن دیدار تیم‌های ملی فوتبال لبنان و کره جنوبی با تساوی یک بر یک لبنان مقابل کره جنوبی به پایان رسید.

به این ترتیب کره و ازبکستان با یازده امتیاز در صدر قرار گرفتند. ایران با ده امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفت و امیدوار ماند. قطر هفت امتیازی شد و لبنان نیز با شش امتیاز عملا شانس صعود به جام جهانی را از دست داد.

امیدواریم تیم ملی کشورمان مستقیما به جام جهانی صعود کند چون در صورتی که در مکان سوم باقی بماند راه دشواری پیش رو دارد

در صورتی که ایران به مقام سوم گروه خود برسد، در مرحله حذفی ابتدا باید با تیم سوم گروه مقابل در دو بازی رفت و برگشت رویارو شود. فعلاً عمان و اردن گزینه‌های اصلی برای رتبه سوم هستند، اما ممکن است عراق یا حتی استرالیا نیز در این رده قرار بگیرند.

البته در این گروه، استرالیا دو بازی خانگی مقابل اردن و عراق را پیش رو دارد و در صورت کسب پیروزی در هر دو مسابقه، به عنوان تیم دوم راهی جام جهانی خواهد شد. عمان، اردن و عراق نیز امیدوار به ناکامی استرالیا در دو بازی خانگی و برتری خودشان در بازی‌های آتی هستند.

جدول گروه a

1ـ کره جنوبی یازده امتیاز از 6 بازی
2ـ ازبکستان یازده امتیاز از 6 بازی
3ـ ایران ده امتیاز از 6 بازی
4ـ قطر هفت امتیاز از 7 بازی
5 ـ لبنان شش امتیاز (حذف شد) از 7 بازی

تیم پیروز از مجموع دو بازی، باز در دو بازی رفت و برگشت به مصاف نماینده پنجم آمریکای جنوبی خواهد رفت که در واقع به خاطر میزبانی برزیل و معاف بودن سلسائو از مرحله مقدماتی، تیم یاد شده، قدرت ششم آمریکای جنوبی خواهد بود. در حال حاضر آرژانتین شرایط مطلوبی دارد و صدرنشین مسابقات مقدماتی در منطقه کانمبول است.

۹ تیم در جدول حضور دارند و باید ۱۶ دور بازی کنند که فعلاً ۱۱ دور برگزار شده است. در حال حاضر ونزوئلایی‌ها تیم پنجم جدول هستند، اما دو بازی آخرشان را در خانه برگزار خواهند کرد و چه بسا مستقیم راهی جام جهانی شوند. شیلی، کلمبیا و اروگوئه سه گزینه بعدی هستند که شاید در رده پنجم بایستند و رقیب تیم پنجم آسیا در مرحله حذفی شوند. با توجه به تعدد ستارگان این سه تیم در فوتبال اروپا و خصوصاً در نظر گرفتن صعود اروگوئه به نیمه‌نهایی جام جهانی ۲۰۱۰، همان ونزوئلا در قیاس با بقیه تیم‌ها رقیبی ایده‌آل برای نماینده آسیاست

۱۳۹۲/۳/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...