نسخه چاپی

احتمال ائتلاف‌ اصولگريان در صورت اجماع‌ اصلاح‌طلبان

ترقی:در هر حال تصمیم گیری موتلفه هم‌راستا با جامعتین خواهد بود

عضو شورای مركزی حزب موتلفه اسلامی درباره احتمال ائتلاف اصولگریان بر سر یك نامزد واحد در صورت ائتلاف اصلاح طلبان در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: براساس صحبت هایی كه در میان خود اصولگریان پیش از این مطرح بوده است، در صورت آنكه اصلاح طلبان از میان دو نامزد خود یعنی آقایان عارف و روحانی یك نامزد را برای ادامه رقابت معرفی كنند خود به خود تغییراتی در آرایش انتخاباتی اصولگریان هم ایجاد خواهد شد.

به گزارش نما ، حمید رضا ترقی، عضو شوراي مرکزي حزب موتلفه اسلامي ضمن بیان این مطلب به "خبرنگار فرارو" گفت: تغییر آرایش در اردوگاه اصولگریان نیز زمانی ایجاد خواهد شد که توافقی میان نامزدها ایجاد شود و برخی از آنها به نفع اجماع و ائتلاف از ادامه رقابت کناره گیری کنند.

وی افزود: در حال حاضر که نامزد حزب موتلفه اسلامی جناب آقای علی اکبر ولایتی است که ایشان هم بعید است به نفع سایر نامزدها کنار بروند ولی در صورتی که ایشان تصمیم به از خود گذشتگی به نفع سایر نامزدها بگیرند آن وقت موتلفه هم از درون ائتلاف ۱+۲ یک نامزد را معرفی می کند.

ترقی ادامه داد: در هر حال تصمیم گیری موتلفه هم‌راستا با جامعتین خواهد بود و همانطور که پیش از این نیز آقای حبیبی (دبیر کل موتلفه)، اعلام کردند، اگر تصمیم جامعتین برای حمایت از نامزدی مغایر با تصمیم موتلفه باشد، ممکن است روی حمایت از نامزد مورد حمایت حزب تجدید نظری صورت گیرد.

وی درباره اینکه آخرین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری نشان داد که اختلافات شدید، ائتلاف ۱+۲ را عملا به پایان راه خود رسانده است و در چنین شرایطی چطور قرار است موتلفه و سایر اصولگریان از میان این ائتلاف به انتخاب واحدی برسند گفت: اختلاف نظر امری طبیعی است و جای نگرانی هم ندارد و اساسا باید این اختلافات حفظ شود تا تحرک و پویایی در درون اردوگاه اصولگریان حفظ شود و مردم با این اختلاف دیدگاه ها آشنایی پیدا کنند.

عضو شوراي مرکزي حزب موتلفه اسلامي افزود: به هر حال هر کدام از نامزدهای درون ائتلاف ۱+۲ طیفی از اصولگریان را حمایت و پشتیبانی می کنند که هرکدام هم دیدگاه ها و نظرات متفاوتی را دارند که این تفاوت ها هم منشا رقابت های آینده خواهد بود.

ترقی با تاکید بر اینکه اختلاف نامزدهای ائتلاف ۱+۲ درون نظام است گفت: این اختلافات منافاتی باوحدت میان اصولگریان ندارد و آنها هم در شرایط و موقعیت های ضروری در حفظ این وحدت تلاش خواهند کرد.

وی درباره اینکه آیا این احتمال وجود دارد که در صورت ائتلاف اصلاح طلبان، موئلفه روی نامزد مورد حمایت دولت در این دوره از انتخابات هم فکر کند نیز گفت: تاکنون که بحثی در این رابطه مطرح نشده و بعید به نظر می رسد که موتلفه بخواهد به این سمت هم حتی حرکت کند. نامزد موتلفه هم که در حال حاضر مشخص است و به احتمال فراوان تا روز انتخابات ایشان نامزد حزب باقی خواهند.

ترقی در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه احتمال می دهد که عارف و روحانی برای ادامه رقابت های انتخاباتی به یک تفاهم دست پیدا کنند نیز گفت: اصلاح طلبان در این دوره از انتخابات اختلاف نظر و تفاوت دیدگاه فراوانی با یکدیگر دارند. از یک سو برخی صد در صد با معرفی روحانی به عنوان نامزد اصلاح طلبان مخالف است و برخی دیگر به عکس.

عضو شوراي مرکزي حزب موتلفه اسلامي افزود: بر این اساس به دلیلی وجود چنین تکثری این احتمال خیلی ضعیف است که اصلاح طلبان بتوانند در معرفی نامزدی واحد به توافق برسند مضاف بر اینکه بعید به نظر می رسد که این دو نامزد به نفع طرف مقابل هم کنار بکشد که همین امر نیز احتمال ائتلاف اصلاح طبان را کاهش خواهد داد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر هدف اصلاح طلبان در این دوره از انتخابات بیش از پیروزی افزایش مشارکت است و اولویت آنها جلب آرای بیشتر به نفع خود است هر چند نیم نگاهی هم به پیروزی دارند که البته خودشان هم چندان امیدوار نیستند و تنها این امید را دارند که در دور دوم رقابت یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یکی از دو نامزدشان حضور داشته باشد.

عضو شوراي مرکزي حزب موتلفه اسلامي در خاتمه گفت: بنابراین با توجه به این هدف اصلاح طلبان و در اولویت قرار گرفتن افزایش مشارکت مردم به جای پیروزی، عدم اجماع و حضور توامان هر دوی این نامزدها یعنی آقایان عارف و روحانی می تواند بیش از پیش اهداف اصلاح طلبان را محقق کند.

۱۳۹۲/۳/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...