نسخه چاپی

نماينده ولايتي:

ایرانی‌ها سالی ۴ كیلو سم می‌بلعند!

برنامه‌هایی كه در حوزه سلامت اجرا می‌شوند نیاز به ارزیابی مجدد دارند و باید ببینیم برنامه‌هایی كه اجرا كرده‌ایم درست از آب درآمده اند یا نه.

به گزارش نما به نقل از فارس،مینو محرز، نماینده علی‌اکبر ولایتی در حوزه سلامت گفت: شبکه بهداشتی کشور باید برای حاشیه‌نشین‌ها برنامه داشته باشد و بیمه‌های سلامت باید به وزارت بهداشت برگردد.

برنامه نبض شبکه خبر دیشب به موضوع برنامه های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری درحوزه سلامت با حضور نمایندگان آنان اختصاص داشت.

مینو محرز، نماینده علی اکبر ولایتی در این میزگرد گفت: ما یک شبکه بهداشتی و درمانی در دانشگاههای علوم پزشکی داریم که بسیار قوی است اما باید تقویت شود و با توجه به نیازهای امروز مردم اصلاح شود.

وی ادامه داد: با توجه به روند مهاجرتها و افزایش افراد حاشیه نشین در اطراف شهرها سیستم شبکه بهداشتی کشور نیاز به تغییراتی دارد که این افراد هم بتوانند از خدمات بهداشتی و درمانی برخوردار شوند.

نماینده ولایتی در حوزه سلامت گفت: برنامه‌های بالادستی زیادی در حوزه سلامت چه در چشم انداز بیست ساله و چه در برنامه‌های پنجم توسعه داریم که اجرایی نشده‌اند، همچنین تصمیمات زیادی در وزارتخانه‌هایی غیر وزارت بهداشت انجام می‌شود که به سلامت مردم لطمه می‌زند و هیچ کس پاسخگوی آن نیست.

محرز افزود: برنامه‌هایی که در حوزه سلامت اجرا می‌شوند نیاز به ارزیابی مجدد دارند و باید ببینیم برنامه‌هایی که اجرا کرده‌ایم درست از آب درآمده اند یا نه.

وی گفت: بیمه‌های سلامت هم باید تقویت شوند به نحوی که هر سال بتوانیم حدود 10 تا 15درصد از هزینه‌های سلامت را کم کنیم تا در پایان برنامه به میزانی که قانون خواسته است برسیم و این یکی از برنامه‌های اصلی دولت دکتر ولایتی خواهد بود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: باید کاری کنیم؛ افرادی که پول ندارند هم بتوانند سالم زندگی کنند.

وی گفت: از دیگر برنامه‌های دولت دکتر ولایتی ایجاد بیمه برای سالمندان و ایجاد شبکه سلامت سالمندان است زیرا جمعیت کشور دارد به سمت سالمندی پیش می‌رود.

وی ادامه داد: سیستم واکسیناسیون کشور نیز باید کامل شود زیرا الان ناقص است و برخی واکسن هایی که سازمان بهداشت جهانی توصیه می‌کند نداریم.

محرز گفت: مشورت با انجمن‌های تخصصی پزشکی از اولویتهای دولت دکتر ولایتی در حوزه سلامت است. از طرفیت خیرین سلامت هم استفاده خواهد شد و باید کاری کنیم که خیرین سلامت از مالیات معاف شوند یا مالیات کمتری بپردازند.

وی اضافه کرد: اگر وزارت بهداشت مسئول سلامت مردم است معنی ندارد که بودجه‌ها در جای دیگر باشد،باید بیمه‌های سلامت به وزارت بهداشت برگردند.

وی افزود:‌ دکتر ولایتی خودش پزشک است و دغذغه سلامت مردم و جامعه سالم را دارد. اگر قوانین را درست اجرا کنیم،بسیاری از مشکلات مردم حل می‌شود‌.

محرز ادامه داد: مسئله دیگر امنیت غذا و دارو برای مردم است. اکنون به علت آلودگی هوا،سموم کشاروزی و آلودگی غذاها هر ایرانی سالانه بین یک تا 4کیلو سم را می بلعد و این مسئله آینده سلامت مردم را به مخاطره انداخته است.

وی گفت: وزارتخانه‌های مختلفی در حوزه غذای مردم دخیل هستند اما نظارت درستی روی کیفیت غذاها نمی‌شود، بنابراین کنترل کیفیت غذا یکی از اولویتهای دولت دکتر ولایتی است.کیفیت داروهای ایرانی هم باید ارتقا پیدا کند‌.

نماینده دکتر ولایتی در حوزه سلامت ادامه داد: پیشگیری و بهداشت اولویت دکتر ولایتی است و بر همین اساس اجرای برنامه پزشک خانواده که متأسفانه در دولتهای قبلی به علل مختلف اجرا نشد، در دستور کار است.

وی گفت: هنوز ساختار اجرای برنامه پزشک خانواده فراهم نشده است، بودجه آن تأمین نشده است و حتی نیروی اجرایی آن تربیت نشده است، پزشک عمومی نمی تواند پزشک خانواده باشد در همه جای دنیا پزشکی خانواده یک حالت تخصص دارد و پزشک خانواده باید از همه تخصصها اطلاع داشته باشد.

۱۳۹۲/۳/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...