نسخه چاپی

سرخابی ها دستمایه معاملات سیاسی

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال گفت: وقتی رئیس ‌هیئت‌ مدیره خودش را مسئول تأمین اعتبار باشگاه نمی‌داند و برای گرفتن حكم چانه‌زنی می‌كند و تنها خودش را مسئول برنامه می‌داند، باید چه فكری كرد؟

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز، کاظم اولیایی در خصوص بلاتکلیفی باشگاه استقلال و اینکه این باشگاه بودجه فصل آینده خود را تأمین نکرده و نمی‌داند که آیا وزارت این بودجه را تأمین می‌کند یا خیر، اظهار داشت: اول از همه باید بگویم عدم اجرای برنامه زمان‌بندی شده در مورد تیم‌های فوتبال فقط به هواداران لطمه نمی‌زند بلکه در انجام مسابقات و حتی اضافه شدن بازیکنان به تیم ملی هم شاهد آسیب خواهیم بود.

وی تأکید کرد: در گذشته ضرب‌المثلی می‌گفتند که هر وقت شرایط استقلال و پرسپولیس خوب بود تیم ملی هم پشتوانه خوبی داشت. برایتان مثالی می‌زنم، کنیزی بچه‌ای را به بغل گرفت و در حالی که آن کودک مرتب گریه می‌کرد، سعی داشت آن را آرام کند. رهگذری به آن کنیز گفت تو خودت بچه را به زمین بگذار شاید او از چهره تو می‌ترسد. حال هم صحبت من این است که نجف‌نژاد این بچه را به زمین بگذارد تا کار باز شود.

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال در ادامه گفت‌وگو با فارس، گفت: وقتی رئیس ‌هیئت‌مدیره خودش را مسئول تأمین اعتبار باشگاه نمی‌داند و برای گرفتن حکم چانه‌زنی می‌کند و تنها خودش را مسئول برنامه می‌داند باید چه فکری کرد؟ متأسفانه برداشت‌ها از مدیریت باشگاهی غلط است. نجف‌نژاد که رئیس فراکسیون ورزش هم است در سفرهای تفریحی وزیر را همراهی می‌کند و می‌خواهد پست‌ها، رفاقتی تقسیم شود، آیا با این مباحث شرایط بهتر می‌شود؟

اولیایی افزود: آیا ما در استقلال و پرسپولیس پیشکسوتانی نداریم که آقایان سیاسی بیایند و به خاطر رفاقت با وزیر به یکدیگر نان قرض بدهند؟ آن زمان که سازمان تربیت‌بدنی وجود داشت تبدیل به وزارتخانه شد و کار سنگین شد اما حتی یک سؤال از وزیر ورزش پرسیده نمی‌شود که چرا با وجود قول‌های رئیس‌جمهوری بی‌تدبیری صورت گرفت و برای سرخابی‌ها کاری انجام نشد. متأسفانه اشکال اصلی کار از وزارت ورزش است و استقلال و پرسپولیس دستمایه معاملات سیاسی شده‌اند. مگر می‌شود درحالیکه نقل و انتقالات شروع شده تکلیف یک تیم مشخص نباشد و وزیر ورزش که رئیس مجمع استقلال و پرسپولیس هم است با مدیریت این دو باشگاه معامله کند؟

اولیایی در خصوص اینکه راهکار او برای حل مشکلات چیست، گفت: باید برنامه‌ریزی پنج ساله صورت بگیرد و هرسال مقداری از کمک‌های دولت کم شده و فضای کسب درآمد برای این دو باشگاه بیشتر شود. در اروپا فوتبال یک شغل و حرفه است و ما هم باید با برنامه‌ریزی و زمان‌بندی مناسب راه را برای خصوصی‌سازی این دو باشگاه هموار کنیم. البته با این کارها هم حاشیه‌ها کم می‌شود و هم دلالی‌ها قطع می‌شود.

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال در ادامه گفت‌وگو با فارس در خصوص اینکه آیا در شرایط فعلی جدایی فتح‌الله‌زاده به نفع این باشگاه است و یا اینکه بهتر است او بماند، گفت:‌ با سناریویی که تعریف شده هیچ مدیری بهتر از فتح‌الله‌زاده نمی‌تواند در اینجا کار کند. سکوها در این شرایط از فتح‌الله‌زاده چهره و ستاره می‌خواهند و ضامن بقای او شعارهای سکوها است. خودش هم تمایل شدیدی به ماندن دارد و منطق این است که فتح‌الله‌زاده بماند و استقلال را ببندد و البته دولت هم محدودیت سقفی برای باشگاه‌ها تعریف کند. دولت می‌تواند خیلی چیزها را کنترل کند و اجازه ولخرجی به مدیران را ندهد. اگر این اتفاق نیافتد وزیر ورزش باید در مجلس پاسخگو باشد. آمدن نیروی جدید در این شرایط هم زمان‌بر است و هم اینکه باید دید چقدر به او اجازه کار داده می‌شود.

وی در پایان گفت: در شرایط حال فتح‌الله‌زاده باید در استقلال بماند چون خودش خیلی تمایل به این کار دارد و البته هیئت‌مدیره محدودیت اعتبار را هم در نظر بگیرد و از خرج‌های بی‌رویه هم جلوگیری شود.

۱۳۹۲/۳/۱۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...