نسخه چاپی

دارایی: مناظره‌ها ادامه یابد/ هنوز برخی سؤالات مردم بدون پاسخ مانده ‌است

نماینده مردم اندیمشك در مجلس گفت، بیان دیدگاه‌ها، مواضع و برنامه‌های كاندیداهای ریاست‌جمهوری در برنامه‌های مناظره رسانه ملی با رویكرد بی‌طرفانه و عادلانه، اقدام خوب و بی‌سابقه‌ای در جهت كاهش هزینه‌های تبلیغاتی و كسب شناخت از كاندیدای اصلح ‌است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، سید عیسی دارایی در گفت‌وگویی، مهم‌ترین دغدغه مردم و موضوع مغفول‌ مانده و کمتر پرداخته‌شده در مناظره‌ها را بیکاری دانست و گفت: مناظره‌ها با دقت از سوی اکثر مردم تعقیب می شوند، اما با توجه به آن‌که هنوز برنامه‌های کاندیداها در موضوع بیکاری برای مردم به تفصیل روشن نشده، قطع این برنامه‌ها ظلم است و مناظره‌ها باید ادامه یابد.

وی با بیان این‌که صداوسیما در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری با برنامه بسیار بهتری عمل کرد و تقریباً عدالت خوبی در ارائه برنامه‌های هر کاندیدا اعمال شده‌ است، اظهار کرد: با توجه به بررسی‌هایی که انجام شد، در زمان پخش مناظره‌ها اکثر خیابان‌ها و معابر خلوت می‌شود و این موضوع نشان از توجه بسیار دقیق مردم در تعقیب برنامه‌ها و دیدگاه‌های نامزدهای ریاست‌جمهوری در مناظره‌ها دارد.

وی افزود: معتقدم اگر برنامه‌ریزی‌های بهتری برای ارائه آراء، دیدگاه‌ها و برنامه‌های کاندیداها طراحی شود در ادوار بعد برای معرفی نامزدها حتی نیاز به بنر و پوستر هم نخواهیم داشت.

دارایی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر کاهش هزینه‌ها، درباره اعلام آمادگی برخی از نامزدهای ریاست‌جمهوری برای برگزاری مناظره‌های بعدی تصریح کرد: معتقدم برنامه‌های رسانه ملی نباید به همین مناظره‌ها ختم شود و باید برنامه‌های دیگری هم برای تشریح رویکردها و دیدگاه‌های نامزدها در خصوص مسایل اصلی کشور و دغدغه‌های مردم طراحی شود.

وی با بیان این‌که در سفرهای استانی نامزدها، برخی مردم به علت عدم دسترسی، کمبود وقت و یا عدم آگاهی از برنامه‌های یک کاندیدا، با مواضع و برنامه‌های آنها آشنا نمی‌شوند، خاطرنشان کرد: برنامه‌های مناظره صداوسیما اقدام خوبی برای آشنایی مردم با رویکردهای نامزدها است، اما با توجه به زمان کم هر کاندیدا برای ارائه برنامه‌های خود، مردم نتوانسته‌اند تاکنون از این برنامه‌ها استفاده کافی را ببرند.

دارایی با بیان این‌که هنوز برخی از مردم در مورد انتخاب کاندیدای اصلح تصمیمی نگرفته‌اند، اظهار کرد: این موضوع به این علت است که هنوز برخی از سؤالات مردم بدون پاسخ مانده ‌است؛ مردم، از بی‌سواد و باسواد، پیر و جوان و زن و مرد، برنامه‌های کاندیداها را در مناظره‌ها تعقیب می‌کنند، به همین دلیل قطع شدن مناظره‌ها در این مقطع ظلم است.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس با تصریح بر این‌که مردم در موضوع سیاست خارجی تا حد زیادی با دیدگاه‌های نامزدها آشنا شده اند، درباره موضوع پیشنهادی برای مناظره احتمالی بعدی گفت: امروز بزرگترین دغدغه مردم بیکاری است و فکر می‌کنم کاندیداها نتوانسته‌اند برای رفع معضل بیکاری برنامه‌ها و زمان‌بندی خود از رفع این مشکل را به‌خوبی برای مردم تبیین کنند؛ به همین دلیل در صورت برگزاری مناظره دیگر، باید مباحث بیشتری در این زمینه‌ها مطرح شود.

وی تاکید کرد: مردم از وضعیت اقتصادی موجود نگران هستند و با وجود نرخ بالای تورم که دشمنان گمان می‌کنند مردم به پای صندوق‌های رای نمی‌آیند، مناظره‌ها را تعقیب می‌کنند که چه کسی می‌تواند وضعیت کشور را از شرایط موجود نجات دهد به همین دلیل برنامه‌های کاندیداها در این موضوعات باید به‌صورت شفاف‌تر برای مردم مطرح شود؛ کاندیدها نباید با کلمات بازی کنند و باید با روش ساده به مردم بگویند در خصوص معضل بیکاری و تورم چه کاری می‌خواهند انجام دهند و فکر می‌کنم در این زمینه‌ها کمتر بحث شده‌ است.

۱۳۹۲/۳/۱۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...