نسخه چاپی

ولایتی در جمع مردم اصفهان: ما خواستار توسعه روابط با همه كشورها هستیم

كاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در حوزه روابط خارجی باید از حقوق مسلم ایران با دو سلاح با ایستادگی و تدبیر و به عبارتی مقاومت مدبرانه در برابر زیاده‌خواهی‌های استكبار جهانی استفاده كنیم.

به گزارش نما به نقل از فارس، علی‌اکبر ولایتی شنبه شب در جمع دوستداران و هواداران خود در مسجد سید اصفهان اظهار کرد:‌ در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا می‌ایستیم؛ مگر اینکه آمریکایی‌ها از موضع خود پائین بیایند و حق مسلم هسته‌ای ایران را قبول کنند.

وی ادامه داد: همانطور که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی نوروز و 14 خرداد سال جاری فرمودند، ما خواستار توسعه روابط با همه کشورها هستیم؛ مگر اینکه از موضع سلطه‌جویی با ما سخن بگویند و این مسئله در چشم‌انداز 20 ساله نیز برنامه‌ریزی شده است.

*‌ مقاومت مدبرانه در برابر زیاده‌خواهی استکبار سیاست ماست

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به دیدگاه خود درباره مقاومت در موضوع انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای، خاطرنشان کرد: سیاست ما مقاومت مدبرانه در برابر زیاده‌خواهی‌های استکبار جهانی است، چراکه در حوزه روابط خارجی باید از اقتدار و حقوق مسلم ایران در صحنه بین‌المللی با ایستادگی و تدبیر دفاع کنیم.

*‌ سیاست خارجی بدون تدبر پیشرفت نمی‌کند

ولایتی با بیان اینکه سیاست خارجی بدون تدبر پیشرفت نمی‌کند، افزود: سیاست خارجی باید راهگشای مردم و مانع افزایش تحریم‌ها باشد و با حفظ ارزش‌های اسلامی و در چارچوب رهنمودهای رهبر معظم انقلاب برای مردم راهگشایی کند و این همان چیزی است که در دیپلماسی جنگ هم کردیم.

وی با اشاره به مناظره شب گذشته، تأکید کرد: یکی از کاندیداها در این مناظره خطاب به من گفت؛ زمانی که موشک‌های دشمن بر سر ما فرو می‌بارید، شما در حال قهوه خوردن با میتران بودید که این دیدگاه وی صحیح نبود.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: میتران 14 سال رئیس جمهور فرانسه بود و ملاقات من با وی سال‌ها بعد از جنگ انجام شد.

*‌ نمی‌توانستیم بدون دیپلماسی جنگ را پیش ببریم

ولایتی با اشاره به دوران دفاع مقدس، یادآور شد: با دیپلماسی در کنار از جان‌گذشتگی‌های رزمندگان دفاع مقدس را پیش‌ بردیم چرا که بخشی از سلاح‌های تأمین شده ایران در زمان جنگ به دلیل سیاست خارجی ما بود.

وی با تأکید براینکه محل اجلاس عدم تعهد با تلاش‌های رزمندگان اسلام و با بهره‌برداری درست در سیاست خارجی تغییر کرد، متذکر شد: یکی از انتقادهایی که به من وارد کرده‌اند، این است که شهید عباس دوران با بمب‌باران مکان اجلاس غیرمتعهدها باعث تغییر محل اجلاس شد و این در حالی است که من این مسئله را به خود نسبت داده‌ام.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: زمانی که من وارد وزارت خارجه شدم در اجلاس ششم عدم تعهد این مسئله تصویب شده بود که اجلاس بعدی در بغداد برگزار شود که اگر این اتفاق می‌افتاد، عراق موضع سیاسی قوی پیدا کرده و با پشتوانه 100 کشور عدم تعهد بر کشور ایران فشار بیشتری وارد می‌کرد.

ولایتی تأکید کرد: برای جلوگیری از این مسئله شروع به نامه‌نگاری با کشورهای مختلف کردیم تا اجازه برگزاری این اجلاس را در بغداد ندهند و در همین زمان نامه‌ای به مقام معظم رهبری(رئیس جمهور وقت) نوشتیم بر این مبنا که با توجه به اینکه محل اجلاس امن نیست، نیازمند فداکاری هستیم و آن زمان بود که شهید عباس دوران با فداکاری و شهادت خود سبب شد که کشورهای دیگر خواستار تغییر محل اجلاس شوند؛ امروز هم باید از عزت و اقتدار مردم ایران و جمهوری اسلامی دفاع کنیم؛ به گونه‌ایی که عزت و حکمت ایران حفظ شود.

*‌ دولت متمم بر پایه تدین و تجربه تشکیل می‌دهم

وی در ادامه درباره دولت آینده خود گفت: دولت آینده ما دولت متمم است؛ به این معنا که از افراد متدین، تجربه‌دار، متفکر، معتدل و مشورت‌پذیر تشکیل می‌شود.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور، ابراز کرد: برای رفع مشکلاتی که گریبانگیر اقتصاد کشور است، محور اساسی دولتم را حمایت از تولید مردمی قرار می‌دهم.

*‌ سامان‌دهی اقتصاد در دولت من یک دوره کوتاه‌مدت 100 روزه دارد

ولایتی افزود: اقتصاد در دولت من یک دوره کوتاه 100 روزه دارد تا از تورم، گرانی و بیکاری روزافزون جلوگیری شود، چراکه اگر بخواهیم طی مدت چندین سال اقتصاد را سامان دهیم، فشار زیادی به مردم وارد می‌شود.

وی اذعان داشت: بنابراین باید برای کوتاه مدت برنامه داشته باشیم تا اعتماد مردم به دولت را بازگردانیم.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: در دوران کوتاه ریاست جمهوری هر 100 روز یکبار به مردم گزارش می‌دهم.

*‌ بودجه عمرانی اصفهان با وجود مالیات زیاد ناعادلانه است

ولایتی در ادامه با اشاره به مشکلات ویژه شهر اصفهان اظهار کرد: کشاورزی و صنعت اصفهان به دلیل خشکسالی و صنعت اصفهان به دلیل مشکلات ارائه تسهیلات و بازپرداخت آن به بانک‌ها موضوع مهمی است که باید به زودی برطرف شود.

وی با اشاره به خشکسالی‌های مداوم رودخانه زاینده‌رود تأکید کرد: دولت آینده باید برنامه جامعی درباره آب زاینده‌رود داشته باشد و آب این رودخانه را مطابق با قانون تقسیم کند.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: دولت آینده لازم است با مشورت استاندار اصفهان و شهرهای مجاور آن به گونه‌ای درباره آب زایند‌ه‌رود عمل کنند و همانند شیخ بهایی آب این رودخانه را عادلانه تقسیم کند.

*‌ تسهیل اجرای پروژه بهشت‌آباد، گام مهم رفع مشکل آبی اصفهان

ولایتی با بیان اینکه تسهیل اجرای پروژه بهشت‌آباد به رفع مشکلات آبی اصفهان کمک فراوانی می‌کند، عنوان کرد: رفع مشکلات آبی اصفهان باعث می‌شود در آینده نزدیک این شهر بار دیگر از نظر کشاورزی و صنعتی در کشور بدرخشد.

وی با اشاره به لزوم ساماندهی راه‌های مواصلاتی اصفهان اذعان کرد: اصفهان در مرکز جغرافیایی قرار دارد و ارتباط این شهر با خوزستان، تهران، فارس، شرق و غرب ایران به کمک قطارهای پرسرعت باید تسهیل شود.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه اصفهان مرکز ظهور انقلاب محسوب می‌شود، بیان داشت: اصفهانی‌ها بیشترین نقش را در برپا کردن انقلاب و دفاع مقدس داشته‌اند که این موضوع مورد تأیید امام و مورد تمجید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است.

*‌ اصفهان مرکز تمدن و فرهنگ

ولایتی با اشاره به اینکه اصفهان مهد تربیت علمای دینی و اخلاقی بوده است، گفت: این شهر مرکز انتشار علم در تمام جهان اسلام بود و همچنان با وجود علمای بزرگ و مردم هوشمند این ظرفیت را دارد که مرکز علم، تمدن و فرهنگ جهان قرار بگیرد؛ همانگونه که اکنون آثار تاریخی همچون میدان امام و اطراف آن در جهان اسلام بی‌نظیر است.

*‌ این مراسم با حاشیه‌هایی همراه بود که در زیر می‌آید:

ـ اصفهان هنگام ورود ولایتی به مسجد سید با شعارهای «پیرو خط رهبری ولایتی ولایتی»، «ولایتی ولایتی تو نور چشم رهبری» و «ولایتی ولایتی به اصفهان خوش آمدی» از وی استقبال کردند.

ـ تعداد زیادی از مردم اصفهان در کنار درب ورودی مسجد سید اصفهان از ساعت 18 انتظار وی را می‌کشیدند که این انتظار به دلیل تأخیر پرواز آقای ولایتی دو ساعت و نیم طول کشید.

ـ به دلیل ازدحام جمعیت در بدو ورود ولایتی حدود 10 دقیقه طول کشید تا وی از درب مسجد به جایگاه سخنرانی وارد شد.

ـ حضور علما و روحانیون در این مراسم بسیار شاخص بود که از جمله آنها آیت‌الله عبودیت، آیت‌الله موسوی شفتی و حجت‌الاسلام صالحیان را می‌توان نام برد.

ـ در ابتدای این مراسم و پیش از شروع سخنرانی ولایتی، حجت‌الاسلام احمد سالک، دبیر ستاد انتخاباتی ولایتی در اصفهان به نمایندگی از مردم این شهر سؤالاتی را مطرح و اظهار کرد: در مناظره شب گذشته نکاتی راجع‌ به انرژی هسته‌ای بود و مطالبی مطرح شد که در طبقه‌بندی مطالب نتوانستید بیشتر توضیح دهید و شکی نیست که انرژی هسته‌ای حق مردم است و باید ادامه پیدا کند که در این مورد توضیح بیشتری دهید.

وی همچنین از ولایتی خواست در مورد دولت متمم نیز توضیحاتی ارائه کند.

۱۳۹۲/۳/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...